Gå til innhold

Kjendis Farmen

Kjendis Farmen  

619 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner årets Kjendis Farmen?

• Lavranns Solli
      7
    • Ida Gran-Jansen
      10
    • Jarl Goli
      2
    • Ingeborg Elisabeth Didrichsen Myhre Luedlow
      0
    • Leif Einar Lothe (Lothepus)
      74
    • Tore Petterson
      14
    • Vendela Maria Kirsebom
      16
    • Petter Pilgaard
      84
    • Linni Meister
      7
    • Marna Haugen
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil påstå det ja. 

Anonymkode: b00b8...83d

Svak argumentasjon.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Bohemia skrev:

Svak argumentasjon.

Jeg argumenterte ikke, jeg bekreftet at jeg syns det er en vesentlig forskjell på å være glad i dyr man har fått god kontakt med, og det å ikke kunne fungere som storbonde. Selv om Vendela ble glad i disse dyrene og har følelser, så kan vi ikke utfra det sinat hun er udugelig som storbonde. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Bohemia skrev:

Som Lothe som er kvinnehater og er fritatt normal folkeskikk og ansvar for egen hygiene :fnise:

Selv om lothepus har litt rart syn på kvinne og mannsarbeid vil jeg ikke si han er kvinnehater. Han sier jo at mannfolk arbeid bare er tung og enkelt, mens kvinner ting hvor man må bruke hjernen mer og er flinkere på å ha kontroll blant annet. Så vil ikke påstå han er kvinnehater, men litt utradisjonelt syn på kvinnfolkarbeid og mannfolkarbeid ja. Men han snakker også ned menn 😛

Men for all del alle kan ikke like alle, slik er det med det meste. 😊 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

noen som skal ut idag? Sikter til reklamen, kan vell ikke være to som trekker seg?

AnonymBruker
Skrevet

noen som skal ut idag? Sikter til reklamen, kan vell ikke være to som trekker seg?

De sier på reklamen at to trekker seg i kveld:vetikke:

Anonymkode: 32914...1cc

AnonymBruker
Skrevet

Tipper aylar og hun hundejenta trekker seg. Da må Kari få komme inn igjen. 

Anonymkode: ae06b...adf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sier på reklamen at to trekker seg i kveld:vetikke:

Anonymkode: 32914...1cc

Ja jeg va usikker om en trekker seg og en ryker, men trodde ikke det var noen som skulle ryke. Det blir spennendes. 

Aldri brudd meg om farmen, men nå eg jeg vist hekta 😛

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper aylar og hun hundejenta trekker seg. Da må Kari få komme inn igjen. 

Anonymkode: ae06b...adf

Det jeg ser for meg kommer til å skje 😛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer også veldig på hvem som trekker seg i dag. Angående Leif Einar Lothe aka Lothepus sine meninger så tror jeg de overdriver og at han "spiller" altså på den måten at TV2 har lyst å spile på den ene meningen hans

Anonymkode: 740ba...fde

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg argumenterte ikke, jeg bekreftet at jeg syns det er en vesentlig forskjell på å være glad i dyr man har fått god kontakt med, og det å ikke kunne fungere som storbonde. Selv om Vendela ble glad i disse dyrene og har følelser, så kan vi ikke utfra det sinat hun er udugelig som storbonde. 

Nei nettopp, jeg blingsa på kommentaren, beklager, sammenblandet deg med en annen bruker som nettopp hevdet at fordi Vendela knyttet seg til lammene og gråt når de ble tatt fra gården og angivelig skulle slaktes (hva vet man om det?) så var dette nok til å stemple henne som "naiv" og dermed også nok til å stemple henne som udugelig soms torbonde. 

• Liker 2
Skrevet

Selv om lothepus har litt rart syn på kvinne og mannsarbeid vil jeg ikke si han er kvinnehater. Han sier jo at mannfolk arbeid bare er tung og enkelt, mens kvinner ting hvor man må bruke hjernen mer og er flinkere på å ha kontroll blant annet. Så vil ikke påstå han er kvinnehater, men litt utradisjonelt syn på kvinnfolkarbeid og mannfolkarbeid ja. Men han snakker også ned menn 😛

Vil heller ikke si at Kari er mannehater fordi hun utfordrer en som ikke klarer redegjøre for hvorfor han tviholder på tradisjonelle kjønnsroller. Den "diskusjonen" mellom Kari og lothe var komisk, lothe klarte ikke komme med noe fornuftig. Bombe.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Bohemia skrev:

Vil heller ikke si at Kari er mannehater fordi hun utfordrer en som ikke klarer redegjøre for hvorfor han tviholder på tradisjonelle kjønnsroller. Den "diskusjonen" mellom Kari og lothe var komisk, lothe klarte ikke komme med noe fornuftig. Bombe.

Jeg har aldri sagt Kari var mannehater, men de som har kalt henne dette tar ikke utgangspunkt kun i farmen tror jeg. Jeg er ikke enig med henne selv om jeg aldri har kalt henne mannehater men det er ikke i utgangspunkt i farmen. Selv om hun langt fra gjør en god figur der (av det vi får se på TV). 

Den var komisk fra begge parter i mine øyne. Ei som måtte fyre og fyre, og en som absolutt ikke ville diskutere med henne. Syns ikke Kari var så fornuftig i den diskusjonen heller akkurat. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Over en million så på da Aylar knuste Kari! Farmen er en superserie! Kommer garantert til å bli flere runder, TV2 lurer nok på hvorfor de ikke har kjørt denne varianten før! Kunne reddet hele kanalen og mange arbeidsplasser!

Gaute er på vei til å bli nesten like populær som Frithjof Wilborn!

http://www.vg.no/rampelys/pappa-er-norges-kjekkeste-tv-mann/a/27472/

http://pluss.vg.no/2017/01/08/2660/2660_23889769

Anonymkode: dfeae...3f1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri sagt Kari var mannehater, men de som har kalt henne dette tar ikke utgangspunkt kun i farmen tror jeg. Jeg er ikke enig med henne selv om jeg aldri har kalt henne mannehater men det er ikke i utgangspunkt i farmen. Selv om hun langt fra gjør en god figur der (av det vi får se på TV). 

Den var komisk fra begge parter i mine øyne. Ei som måtte fyre og fyre, og en som absolutt ikke ville diskutere med henne. Syns ikke Kari var så fornuftig i den diskusjonen heller akkurat. 

Det er ikke noe Kari har ytret seg om som skulle tilsi at hun er "mannehater". Ordet "mannehater" er bare noe enkelte guttebasser slenger ut når de får passet sitt påskrevet, så det skal du ikke henge deg opp i. Synes det var helt legitimt av Kari å stille spørsmålstegn ved lothe sitt behov for å trøkke arbeidsoppgaver nedover hodene på folk basert  på kjønn. Hun stilte helt enkle spørsmål som han ikke klarte svare på. Bra at Tonje fikk han til å holde kjeft til slutt.

• Liker 4
Skrevet

Hvor gammel er Gaute egentlig? Han holder seg godt. Skulle vært flere slike karer på TV-ruta. Alltid stor kontrast mellom de mannlige deltakerne og Gaute hvor Gaute outshiner samtlige.

Gjest Jacklost
Skrevet
3 minutter siden, Bohemia skrev:

Hvor gammel er Gaute egentlig? Han holder seg godt. Skulle vært flere slike karer på TV-ruta. Alltid stor kontrast mellom de mannlige deltakerne og Gaute hvor Gaute outshiner samtlige.

37

Gjest chisandra
Skrevet

Er redd vi går glipp av mye moro uten Kari på Farmen. Nå får vi sette vår lit til at Aylar holder koken oppe. :icon_lol:

Skrevet

Lothepus har da ikke noe rart syn på kvinne- og mannsarbeid? Det spesielle er kanskje at han ikke skjemmes over å si at kjerringa vasker og steller, mens han mekker og snekrer? 

For å snu litt på det så vil kan vi sikkert trygt påstå at Lothepus er like flink til å vaske klær (altså inkompetent), som det Farmen-kvinnene er til å gjøre et individuelt snekkerarbeid, men ingen kaller vel kvinnene utradisjonelle av den grunn?

I Farmen så er det jo heller ingenting i veien med å gå tradisjonelle veier, (og ser man på tidligerer sesonger så fordeler gjerne arbeidet seg etter tradisjonelt mønster av frivillighet), ettersom det faktisk er arbeidsplikt og at menn er bedre egnet til å ta det tunge fysiske arbeidet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lothepus har jo helt rett han :) Husk at de lever 100 år tilbake i tid, ikke i 2016, og da var det jo et skille på "mannfolkarbeid" og "kvinnfolkarbeid". Men det betyr ikke at kvinnfolk ikke hadde hardt arbeid. Å stelle med dyr og fjøs og heim var nok ganske så tøft fysisk også. Men det var jo kvinnene som stod for bakst og klesvask etc., mens mannfolka hadde mer fysisk arbeid enn kvinnene.

Sånn sett lever jo Lothepus seg fullt og helt inn i situasjonen :)

Anonymkode: 3e2fa...061

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Bohemia skrev:

Det er ikke noe Kari har ytret seg om som skulle tilsi at hun er "mannehater". Ordet "mannehater" er bare noe enkelte guttebasser slenger ut når de får passet sitt påskrevet, så det skal du ikke henge deg opp i. Synes det var helt legitimt av Kari å stille spørsmålstegn ved lothe sitt behov for å trøkke arbeidsoppgaver nedover hodene på folk basert  på kjønn. Hun stilte helt enkle spørsmål som han ikke klarte svare på. Bra at Tonje fikk han til å holde kjeft til slutt.

I motsetning til kvinnehater mener du? Lothepus er absolutt ingen kvinner hater. Så å si mannehater til Kari er feil ja, men å sin mannehater til lothepus er like dumt. Uansett tilbake til hva som skjer i farmen 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...