herzeleid Skrevet 21. november 2016 #21 Skrevet 21. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mister bare respekten for selskaper som alle vet kun tenker penger, men så "bryr" de seg liksom. I et ledd som bare skaper flere fucka og ulykkelige skjebner. Kom med mer, jeg vil ha mer påvirkelse! Skrap gjennom beskyttelsesbarrierene mine til du finner en shaky sjel som går 5 på. Mer!!!!!! Anonymkode: a0a15...9bd Komisk når de later som de bryr seg ja, men samtidig positivt om det er forbrukermakten som tvinger dem til å ikke bare bruke sykelig tynne modeller. Nå tror jeg samtidig at de her spiller på to hester, på den ene siden fronter man gjerne et par tjukkaser slik at man fremstår som man jobber mot kroppspress, samtidig som man fortsatt bruker attraktive modeller i annonser osv. fordi det er dette forbrukerne egentlig vil ha. De fleste vil se bra ut i klærne de kjøper, og da bruker man folk som ser bra ut i annonsene, og jeg tror egentlig ikke det er noe man kan regne med å få "bukt" med.
Gjest O.G. Skrevet 21. november 2016 #22 Skrevet 21. november 2016 Jeg forstår ikke helt hvorfor dere blir provosert over andres fedme.
Gjest canacas Skrevet 21. november 2016 #23 Skrevet 21. november 2016 2 timer siden, herzeleid skrev: Ganske lei av kampanjer der man later som overvektige kropper er "vakre" og "flotte" jeg også. Det samme gjelder jaget etter å "hylle" folk som "står fram" med en dvask kropp osv. samtidig som bilder av veltrente kvinner utløser protester og et voldsomt sinne. Har tilgode å se slike kampanjer med skallede og "formfulle" menn.
herzeleid Skrevet 21. november 2016 #24 Skrevet 21. november 2016 2 minutter siden, O.G. skrev: Jeg forstår ikke helt hvorfor dere blir provosert over andres fedme. Er nok ikke først og fremst folks fedme som provoserer, men forventningen om at man skal late som om alle er vakre og flotte. Det blir noe "keiserens nye klær" over hyllingen av "vakre kvinner" som de fleste av oss nok egentlig ikke synes er så flotte om vi skal være helt ærlige.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #25 Skrevet 21. november 2016 5 minutter siden, O.G. skrev: Jeg forstår ikke helt hvorfor dere blir provosert over andres fedme. Det er et sunnhetstegn at folk i flokk reagerer på det som er usunt. Anonymkode: c4b06...d94 1
Gjest Sugemerke Skrevet 21. november 2016 #26 Skrevet 21. november 2016 Jeg er mest lei av at vi skal motvirke kroppspress med mer kropp.
pautina Skrevet 21. november 2016 #27 Skrevet 21. november 2016 9 minutter siden, canacas skrev: Har tilgode å se slike kampanjer med skallede og "formfulle" menn. He he dressmanns julekampanje i fjor husker ikke om noen var akkurat skallede og feite, men ihvertfall alle slags kropper og alder... Den var faktisk litt bra for de var forskjellige, men innenfor og i nærheten av en normal så da kunne man faktisk se hvordan klærne satt på forskjellige kropps typer. For kvinner derimot er det ytterpunktene.... 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #28 Skrevet 21. november 2016 På 19. november 2016 den 0.22, AnonymBruker skrev: Nå er jo du i utgangspunktet mann, ikke sant - men man finner ikke en større feminist enn deg. Anonymkode: 031fc...7fd Heterofile menn har da aldri noe imot å få trusebilder Anonymkode: f337a...d94
melly666 Skrevet 21. november 2016 #29 Skrevet 21. november 2016 Jeg er skikkelig lei kropp. Kroppditt og kroppdatt hele tiden, overalt. Kan man ikke bare bli enige om at alle har en kropp, og at det finnes viktigere ting å fokusere på enn hvordan den ser ut til enhver tid? 3
Aamu Skrevet 21. november 2016 #30 Skrevet 21. november 2016 3 timer siden, herzeleid skrev: Ganske lei av kampanjer der man later som overvektige kropper er "vakre" og "flotte" jeg også. Det samme gjelder jaget etter å "hylle" folk som "står fram" med en dvask kropp osv. samtidig som bilder av veltrente kvinner utløser protester og et voldsomt sinne. Her er det mye som spiller inn. Det er tusen årsaker til at folk har en utrent kropp. Husk på at mange av de man ser på gata og klassifiserer som "slanke"/"normalvektige" er utrente. De er dvaske. Kanskje den "feite, stygge og mindreverdige kjerringa" du så på matbutikken forrige dagen er en 5-barns mor som gjør alt for barna, og som på kvelden ikke orker å lage verdens sunneste kveldsmat. Kanskje hun trenger den ekstra brødskiva i hverdagen. Og så fremstår hun, for deg, som en ekkel og feit person som "ikke gidder å trene". Og så tar du SÅ feil om henne. 1
Aamu Skrevet 21. november 2016 #31 Skrevet 21. november 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et sunnhetstegn at folk i flokk reagerer på det som er usunt. Anonymkode: c4b06...d94 Det er heller ikke særlig sunt å være opptatt av kropp - i det hele tatt. Det som ER sunt, er å være opptatt av helse. Overvektige kan ha god helse. Slanke kan ha dårlig helse. Man skal feie for sin egen dør, og vite at man ikke kan SE på folk om de har god eller dårlig helse - med mindre det er snakk om ekstremiteter. Som f.eks at en person på 180cm og 35 kilo ikke har god helse, eller at en person på 180cm og 187 kilo ikke har god helse. Problemet er at de aller fleste faller midt i mellom dette. En dame på 160cm og 80 kilo vil bli dømt, og folk vil tenke at hun har dårlig helse. Selv om sannheten kanskje er at hun er i ganske god form? Alt hadde vært så mye bedre om folk kunne tenke på seg og sitt, og ikke dømme andre etter utseendet. 1
Gjest antbug Skrevet 21. november 2016 #32 Skrevet 21. november 2016 Jeg er så lei av kropper, både tynne, tykke, brune, bleke, flekkete, arrete, korte og lange. Skulle ønske folk kunne kle på seg, kutte ut maset og heller jobbe litt med personligheten. Det holder nå. Flott kropp, my ass.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #33 Skrevet 21. november 2016 14 minutter siden, Aamu skrev: Det er heller ikke særlig sunt å være opptatt av kropp - i det hele tatt. Det som ER sunt, er å være opptatt av helse. Overvektige kan ha god helse. Slanke kan ha dårlig helse. Man skal feie for sin egen dør, og vite at man ikke kan SE på folk om de har god eller dårlig helse - med mindre det er snakk om ekstremiteter. Som f.eks at en person på 180cm og 35 kilo ikke har god helse, eller at en person på 180cm og 187 kilo ikke har god helse. Problemet er at de aller fleste faller midt i mellom dette. En dame på 160cm og 80 kilo vil bli dømt, og folk vil tenke at hun har dårlig helse. Selv om sannheten kanskje er at hun er i ganske god form? Alt hadde vært så mye bedre om folk kunne tenke på seg og sitt, og ikke dømme andre etter utseendet. Man er ikke i god form hvis man er 160cm og 80kg. Hvis det ikke er massivt med muskler. Er 160cm selv. Det er en belastning både på ledd og de indre organene å være tung, selv om man klarer å løpe 60-metern. Anonymkode: c4b06...d94
Gjest O.G. Skrevet 21. november 2016 #34 Skrevet 21. november 2016 2 timer siden, herzeleid skrev: Er nok ikke først og fremst folks fedme som provoserer, men forventningen om at man skal late som om alle er vakre og flotte. Det blir noe "keiserens nye klær" over hyllingen av "vakre kvinner" som de fleste av oss nok egentlig ikke synes er så flotte om vi skal være helt ærlige. Alle er ikke vakre og flotte, men så fremt folk er friske og har god helse så skal deres vekt være uinteressant for andre mennesker. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et sunnhetstegn at folk i flokk reagerer på det som er usunt. Anonymkode: c4b06...d94 Overhodet ikke.
herzeleid Skrevet 21. november 2016 #35 Skrevet 21. november 2016 5 timer siden, Aamu skrev: Her er det mye som spiller inn. Det er tusen årsaker til at folk har en utrent kropp. Husk på at mange av de man ser på gata og klassifiserer som "slanke"/"normalvektige" er utrente. De er dvaske. Kanskje den "feite, stygge og mindreverdige kjerringa" du så på matbutikken forrige dagen er en 5-barns mor som gjør alt for barna, og som på kvelden ikke orker å lage verdens sunneste kveldsmat. Kanskje hun trenger den ekstra brødskiva i hverdagen. Og så fremstår hun, for deg, som en ekkel og feit person som "ikke gidder å trene". Og så tar du SÅ feil om henne. Her var det mye stråmenn og bitterhet og ellers lite som har noe som helst med mitt innlegg å gjøre. Prøv heller å forhold deg til det som skrives enn å finne på hva du mener andre tenker.
herzeleid Skrevet 21. november 2016 #36 Skrevet 21. november 2016 3 timer siden, O.G. skrev: Alle er ikke vakre og flotte, men så fremt folk er friske og har god helse så skal deres vekt være uinteressant for andre mennesker. Absolutt, og det er i hovedsak derfor en del er så leie av kampanjer der man hyller dvaske kropper og later som de er kjempeflotte.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #37 Skrevet 21. november 2016 Jeg gleder meg til den dagen de tar den kjedelige gjennomsnittspersonen uten sjarm med warts and all som ser litt halvtsløvt inn i kamera, den typen som har null overbevisningskraft. Kunne hatt reklame for hudkrem. "Min tørre og sprukne hud føler seg som ny etter et lag med Creme de Lux, tuller ikke!!! Helt ærlig;-)." Ekte representasjon. Det hadde vært ærlig det. Uten at de får plusspoeng for det selv på noe vis. Det er ekte ansvar. Anonymkode: a0a15...9bd 1
Gjest O.G. Skrevet 21. november 2016 #38 Skrevet 21. november 2016 4 timer siden, herzeleid skrev: Absolutt, og det er i hovedsak derfor en del er så leie av kampanjer der man hyller dvaske kropper og later som de er kjempeflotte. Jeg fatter ikke folk gir blanke i det jeg da.
Gjest incognita Skrevet 21. november 2016 #39 Skrevet 21. november 2016 På 19.11.2016 den 0.20, AnonymBruker skrev: Er selv lei av å få trusebilder av modeller, nybakte mødre med bind i trusa, stomiposer, bortopererte bryster, operasjonssår, bikinifitness-muskler og fettvalker i fleisen hver gang jeg går inn på facebook eller nettaviser. Jeg synes det er et ekstremt fokus på kropp i samfunnet nå. Det er så inmari selvsentrert og narsissistisk. Jeg synes folk kan se ut som de selv vil, men jeg vil helst ikke ha trusebilder av dem til morgenkaffen. Anonymkode: 9ec54...4dc Støttes. Du har en kropp, forhold deg til den! Det er egentlig ikke verre.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #40 Skrevet 21. november 2016 Jeg er lei av den evinnelige gnaulinga om sunnhet og trening og slanke kropper. Mas om at folk skal få lov til å føle seg ok med kroppen sin selv om de er overvektige har jeg hørt fint lite av og det er uansett en tanke jeg støtter 100%. Jeg avfyrer herved en salig salutt for alle de som kan se seg i speilet med et smil uansett hva som stirrer tilbake. Anonymkode: 38729...602 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå