AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Jeg har ganske store bryster og sliter en del med smerter i nakken og ryggen på grunn av dette. Er det noen her som har fått brystreduksjon dekket av det offentlige her? Hvordan var din erfaring med det? Måtte du vente lenge? Ble resultatet pent? Takker for alle svar Anonymkode: a737c...b75
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ganske store bryster og sliter en del med smerter i nakken og ryggen på grunn av dette. Er det noen her som har fått brystreduksjon dekket av det offentlige her? Hvordan var din erfaring med det? Måtte du vente lenge? Ble resultatet pent? Takker for alle svar Anonymkode: a737c...b75 Jeg har tatt brystreduksjon, men ikke fått dekket av det offentlige. Men jeg kjenner ei som har fått dekket det:) Aleris Oslo har avtale med det offentlige på brystreduksjon. Sjekk ut fritt sykehusvalg så finner du ventetidene der. Du trenger henvisning sv legen din. Både henne of jeg er operert der. De utfører mange slike operasjoner der, så de har erfaring. Jeg er ihvertfall innmari fornøyd, fasongen på de er elt fantastiske. Men arrene er stygge da hehe, men kun 7 Mnd siden jg ble operert så de vil blekne mye mere. Hadde det ikke vørt for arrene så vil jeg si st jeg har perfekte pupper! Anonymkode: b8200...e08
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Finnes masse informasjon i tråder her inne. Gidder ikke gjenta meg selv når du kan lete. Anonymkode: d5532...211
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 Jeg fikk det dekket. Er 161 cm høy og veier ca. 59 kilo og hadde F-cup. Kriteriene for å få det dekket var: fysiske plager av stor byste og at man ikke er overvektig, det vil si at man kan få beskjed om å gå ned noen kilo for å se om brystene blir mindre før en eventuell avgjørelse taes. Jeg fylte kriteriene ved første konsultasjon og ble operert ca. 6 mnd. senere. Resultatet ble en B-cup som jeg er veldig fornøyd med til tross for arrene. Angrer ikke. Anonymkode: 9aff6...22a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt brystreduksjon, men ikke fått dekket av det offentlige. Men jeg kjenner ei som har fått dekket det:) Aleris Oslo har avtale med det offentlige på brystreduksjon. Sjekk ut fritt sykehusvalg så finner du ventetidene der. Du trenger henvisning sv legen din. Både henne of jeg er operert der. De utfører mange slike operasjoner der, så de har erfaring. Jeg er ihvertfall innmari fornøyd, fasongen på de er elt fantastiske. Men arrene er stygge da hehe, men kun 7 Mnd siden jg ble operert så de vil blekne mye mere. Hadde det ikke vørt for arrene så vil jeg si st jeg har perfekte pupper! Anonymkode: b8200...e08 Tusen takk for svar Skal sjekke ut fritt sykehusvalg. Jeg er litt redd for arrene ja. Men det er viktigere å bli kvitt smertene så klart. Og hvis fasongen er fin så er det bra 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk det dekket. Er 161 cm høy og veier ca. 59 kilo og hadde F-cup. Kriteriene for å få det dekket var: fysiske plager av stor byste og at man ikke er overvektig, det vil si at man kan få beskjed om å gå ned noen kilo for å se om brystene blir mindre før en eventuell avgjørelse taes. Jeg fylte kriteriene ved første konsultasjon og ble operert ca. 6 mnd. senere. Resultatet ble en B-cup som jeg er veldig fornøyd med til tross for arrene. Angrer ikke. Anonymkode: 9aff6...22a Tusen takk for svar Kan jeg spørre hvilket mål du har har rundt siden det påvirker størrelsen på cupen? Jeg er 165 høy og veier 58kg. Har nå 70F. Så da er det kansje håp for å få det dekket. Bra du ble fornøyd Synes arrene veldig godt hos deg eller bleknet de en del etterhvert? Anonymkode: a737c...b75
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Kan tilføye st jeg er 1.60 høy og veier 54 kg. Brukte 70 F Fikk ikke dekket, til tross for skuldersmerter, men tror kanskje de ikke hang nok hehe. Men fornlyd tross arrene. Anonymkode: b8200...e08
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 Jeg tok brystreduksjon som jeg fikk dekket for noen år siden! Etter ganske stor vektnedgang fikk jeg mye plager i nakken, og eksem på undersiden av brystene. På den tiden brukte jeg 75J i bh. I tilegg til plagene jeg hadde så målte legen fra kragebein til brystvorta, for å sjekke om jeg hadde nok heng til å få det dekket. Etter henvisning gikk det bare noen uker før jeg fikk innkalling til klinikken ( ble operert på privat klinikk som hadde avtale om refusjon) under konsultasjonen sjekket kirurgen det samme som legen, og vi ble enige om operasjonsmetode. Operasjonen ble satt til 6 uker senere. Selve operasjonen og tiden etter var en grei opplevelse. Men det var jo selvsagt en del smerter, og det tok lang tid før jeg kunne se det endelige resultatet-ca ett år. Men jeg var i jobb og kunne bruke vanlig bh etter ca 6 uker. Hadde heller ingen komplikasjoner. Mistet følelsen i brystvortene, men den kom gradvis tilbake etter ca 2år. Angående resultatet så er jeg utrolig fornøyd! Jeg hadde slappe pupper som nesten kunne brettes på midten,og nå har jeg mindre, struttende pupper som ser ut som mine egne før graviditet. ( ca 75 d) Arrene plager meg ikke ( arr rundt brystvortene vises ikke, resten er helt hvite) og jeg er operert med en teknikk som gjør at jeg kun har arr rundt brystvortene og en strek ned, ikke et "anker". Jeg kan gå uten bh om jeg vil, og jeg har mye bedre holdning i ryggen. Hadde ikke nølt et sekund, det er så verd det! Anonymkode: 83a0a...72b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå