Gjest Den Lille Heksa Skrevet 21. november 2016 #21 Skrevet 21. november 2016 50 minutter siden, Ardwinna skrev: Jeg leste flere av artiklene der inne på nyttnorge.com og siden fremstår ikke akkurat som veldig seriøs og vitenskapelig basert. Dette er ikke den eneste kilden som finnes når det gjelder MSG. Men man får tro hva man vil. Jeg unngår det.
_popcorn_ Skrevet 21. november 2016 #22 Skrevet 21. november 2016 1 time siden, Den Lille Heksa skrev: De forkler det som gjær, gjærekstrakt, hydrolyserte proteiner, gelatin, kyllingprotein, maltodextrin, naturlig smak etc. fordi forbrukerne har blitt oppmerksomme på MSG og unngår det. http://www.nyttnorge.com/kunstig-smaksforsterker-msg-er-nervegift-for-hjernen.html Da vil jeg anbefale deg anmelde dem, for det er ulovlig merke noe feil. Gjær er og blir en levende mikroorganisme, og man kan ikke forkle en aminosyre som en levende mikroorganisme. Og ut i fra den artikkelen du henviser til, så sier dem at gjærekstrakt og autolysert gjær kan inneholde MSG, men det står ingen steder at gjær kan inneholde MSG. Over til artikkelen, så henviser den ikke til en eneste undersøkelse eller kilde. Den henviser til en del andre sider, og det er kun en av de artikkelene som henviser videre til studier. However, a double-blind controlled challenge of individuals claiming to suffer from the “syndrome” failed to confirm monosodium glutamate as the causative agent. Other studies have found that allergic-type reactions after Asian meals are more often due to other ingredients such as shrimp, peanuts, spices and herbs. (...)Monosodium glutamate is one of the most extensively studied food ingredients in our food supply. Hundreds of studies and numerous scientific evaluations have concluded that monosodium glutamate provides a safe and useful taste enhancer for foods. Dette er jo da undersøkelser gjort på mennesker, men siden du henviser til disse, og fremhever MSG som om det er negativt for dyr, så forventer jeg egentlig at du kan henvise til studier på dyr som bekrefter dine påstander.
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 21. november 2016 #23 Skrevet 21. november 2016 5 minutter siden, _popcorn_ skrev: Dette er jo da undersøkelser gjort på mennesker, men siden du henviser til disse, og fremhever MSG som om det er negativt for dyr, så forventer jeg egentlig at du kan henvise til studier på dyr som bekrefter dine påstander. http://www.truthinlabeling.org/Proof_BrainLesions_CNS.html
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå