Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Husker jeg fulgte med på den første sendingen i Farmen, der to deltagere med utenlandsk bakgrunn ble diskriminert og disset ned av de andre kandidater. I Farmen finner man den typiske norske bondementaliteten, og alle karakterer oser av rasisme. Selv programleder virker som en skikkelig sleip rasistisk karakter.  

Nå får han dere stakar kurderen føle på kroppen rasisme. Trodde vi bodde i et demokratisk samfunn, men dessverre så er vår mentalitet like bondete, slik at vi skal se ned på mørkehudede, og bare støtte våre egne.

Snakk om dobbeltmoral av TV 2, som er møkka kanal.

Anonymkode: beaf3...d89

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Og hva mener du var rasisitisk....

- At kurderen delte senga med Lasse, og de lo og tullet.

- At kurderen ble valgt inn blat nykomerne, de andre var nordmenn.

- At Ali er med i Olsenbanden.

- At Laila og Ali kommer godt overens.

- At både Ali og kurderen behandles på godt og vond for de menneskene de er, og vica versa.

Tror det er TS som er rasistiske i denne tråden. TS du vet at rasisme kan også gå fra de fargede mot de hvite også. Uansett synes jeg slike stigmatiseringer er merkelig. Tror nok du tolker uoverenstemmelser i personkjemi raskt som noe rasistisk.

Endret av Onar
  • Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker jeg fulgte med på den første sendingen i Farmen, der to deltagere med utenlandsk bakgrunn ble diskriminert og disset ned av de andre kandidater. I Farmen finner man den typiske norske bondementaliteten, og alle karakterer oser av rasisme. Selv programleder virker som en skikkelig sleip rasistisk karakter.  

Nå får han dere stakar kurderen føle på kroppen rasisme. Trodde vi bodde i et demokratisk samfunn, men dessverre så er vår mentalitet like bondete, slik at vi skal se ned på mørkehudede, og bare støtte våre egne.

......og ellers har du det bra? :ler:

Skrevet
4 minutter siden, Onar skrev:

Og hva mener du var rasisitisk....

- At kurderen delte senga med Lasse, og de lo og tullet.

- At kurderen ble valgt inn blat nykomerne, de andre var nordmenn.

- At Ali er med i Olsenbanden.

- At Laila og Ali kommer godt overens.

- At både Ali og kurderen behandles på godt og vond for de menneskene de er, og vica versa.

Tror det er TS som er rasistiske i denne tråden. TS du vet at rasisme kan også gå fra de fargede mot de hvite også. Uansett synes jeg slike stigmatiseringer er merkelig. Tror nok du tolker uoverenstemmelser i personkjemi raskt som noe rasistisk.

Eg meinar at måten den stakar Kurderen blir behandla på, er ikkje anna enn på grunnlag av hans etniske tilhøyrighet.

Lasse er ei falsk fyr, som de fleste ikkje klarer å leisa.

• Liker 1
Skrevet

I wish.

Anonymkode: 34c66...783

Gjest Catalina Culès
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deg om det..

Skrevet
3 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Deg om det..

Sannheten kan være sur av og til. Nordmenn har dårlig smak, ser på sånn bonde program, og at de gidder å heie på Lasse - den falske sørlendingen.

Skrevet

Det er nok bare kapitalisme i praksis. TV2 vet at man må være rimelig harry for å se på slike programmer og de vet at harry mennesker svært ofte er rasister. Så for å sikre seg seere så kaster de inn litt rasisme i programmet.

Anonymkode: 7357f...29d

• Liker 2
Skrevet (endret)
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg meinar at måten den stakar Kurderen blir behandla på, er ikkje anna enn på grunnlag av hans etniske tilhøyrighet.

Lasse er en falsk fyr mot alle... og ut ifra hvordan han har agert mot Laila og de andre var han svært vennlig mot kurderen. Hvorfor omtaler du han som kurder og ikke ved navn?

At kurderen blir tullet og tøyset med er jo fordi han er en åpen, vennlig og varm person som man  kan tulle med og som virker som skjønner at det bare er tøys. På denne måten blir han jo en av gjengen, og kjent med de ulike personene. Faktisk virker han veldig godt integrert og svakhetene hans mhp Farmen er fordi han har bodd i byen.

Uansett, har ikke notert noe spesielt ekstra rasistisk blant deltakerne, annet enn hvordan Ali og kurderen omtaler seg selv. Og er Ali innvandrer? Trodde han var født i Norge.

Kunne du kommet med eksempler på helt klare rasistiske handlinger han har blitt utsatt for.

Endret av Onar
  • Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannheten kan være sur av og til. Nordmenn har dårlig smak, ser på sånn bonde program, og at de gidder å heie på Lasse - den falske sørlendingen.

Har ikke hørt om noen som har heiet på Lasse?

Skrevet

Oddvar blir behandlet som en helt, mens kurderen blir sett på som syndebukk. Jeg ser ikke noe annet enn rasisme og janteloven som oser av de som står bak programmet Farmen. Den norske befolkningen setter fjær i hatten, når de disser ned stakar kurderen, som har blitt et offer i det maktspillet i Farmen.

Skrevet

Makan til pisspreik....

Anonymkode: 1eb51...e7a

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oddvar blir behandlet som en helt, mens kurderen blir sett på som syndebukk. Jeg ser ikke noe annet enn rasisme og janteloven som oser av de som står bak programmet Farmen. Den norske befolkningen setter fjær i hatten, når de disser ned stakar kurderen, som har blitt et offer i det maktspillet i Farmen.

Har du sett farmen?? Han kurderen du snakker om ble jo valgt som storbonde! Oddvar har vært der siden start og har vist at han er en verdig vinner som står på egene bein, spiller ingen rolle om han er norsk el ikke, det er personligheten som teller! 

• Liker 2
Skrevet

Denne tråden er jo bare tullball!

Det var faktisk med en figur, i en tidligere sesong av farmen, som ble utsatt for drapstrusler. Men dere gir vel blanke pokker i det, så lenge det er en nordmann som blir utsatt for slinke ting...

Anonymkode: 1eb51...e7a

Skrevet

Trolletråd.

Anonymkode: 7e021...f8d

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler nok mer om at Oddvar var folkets favoritt til å vinne hele farmen, det at han da først blir valgt som hjelper av storbonden for så å bli valgt til førstekjempe og taper tvekampen får nok mange til å reagere å bli sinte. Folket hadde nok reagert på samme måte om det var en av de andre i den såkalte "Olsenbanden" som hadde slått ut Oddvar. Dette har ingenting med Ali å gjøre, måten de sendte Oddvar ut på var både feig og urettferdig.

• Liker 1
Gjest Sjørøveren
Skrevet

Hahaha :fnise: Ikke synd på han. 

Når folk skrev mye negativt om Lasse så var det helt greit, men når folk skriver negativt om Ali så er det automatisk rasistisk og krise! Fy faen er så drittlei at de må behandles med silkehansker mens alle andre kan få dritt over seg. Ikke sånn det skal funke i Norge. 

Skrevet

Jeg har ikke sett på Farmen siden første sesongen, så jeg vet lite om hva som foregår der for tiden. Men basert på denne tråden er det som peker nærmest i retning av rasisme her trådstarters egen holdning til det norske folket.

Skrevet

Jeg ser ikke på Farmen, men kan du for guds skyld skrive navnet hans og ikke "kurderen"?

Hva er det for noe? Du kan ikke huske navnet til fyren du synes så synd på? Men du vet at han ble behandlet galt for han var "kurder". Høres ut som rasisme for meg.

Det er mange, mange år siden jeg giddet å se på tv.

På 18.11.2016 den 15.00, AnonymBruker skrev:

På 18.11.2016 den 15.14, AnonymBruker skrev:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...