Gå til innhold

Kompresjonstøy - har det noe for seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lurt på om jeg skal investere i dette, men vet ikke om det har noe for seg. Har aldri tidligere brukt mye penger på treningstøy bortsett fra gode sko, men nå har jeg trappet opp løpingen og vil ha de beste forutsetningene for å holde meg skadefri. Leser at disse klærne skal ha en rekke fordeler, men at enkelte er skeptiske til at de holder det de lover. De er relativt dyre, og jeg vil helst være trygg på at jeg får noe igjen for det. 

Noen som har erfaringer med denne type tøy?

Anonymkode: aa115...d85

Skrevet

Jeg har tre 2xu tightser og et par shortser fra samme merke. For å være ærlig så kjøper jeg de fordi de er fine. Når det gjelder meninger om effekt er nok forbrukere, eksperter og leverandører splittet. Jeg kjøper de kun når jeg finner de på salg (dvs fra 600 og nedover). Det synes jeg er OK pris. Jeg går også ned et hakk på størrelse for max kompresjon. 

Anonymkode: 34b22...7fb

Skrevet

Har brukt knehøye kompresjonsstrømper. Synes det hjalp mot begynnende beinhinnebetennelse. Mens nå hjelper de mest mot ubarberte legger. :tongue:

Anonymkode: 911c2...9dd

• Liker 1
Skrevet

Det er dokumentert at det har en virkning for raskere restitusjon feks- men da forutsetter det at du går med det i tiden etter trening- har du den kun på under treningsøkten har det ikke så mye å si har jeg forstått. (Men synes personlig det er mer behagelig å trene med dette :) )

Skrevet

Det er behagelig å trene med. Det er vel fordelen. For en hobbymosjonist så har den nok liten effekt. 

Jeg har noen kompresjonstights og bruker de mest fordi jeg liker at det sitter godt når jeg trener. Jeg hadde aldri i livet betalt full pris for 2XU. Det er blodharry å gå med de utenom når man trener. Noe alt for mange gjør. 

Anonymkode: 8ee67...a12

Skrevet
31 minutter siden, rh1 skrev:

Det er dokumentert at det har en virkning for raskere restitusjon feks- men da forutsetter det at du går med det i tiden etter trening- har du den kun på under treningsøkten har det ikke så mye å si har jeg forstått. (Men synes personlig det er mer behagelig å trene med dette :) )

Den såkalte dokumentasjonen her er omtrent like troverdig som «dokumentasjon» som viser at homeopati virker, eller at jorda er flat. Det finnes over hodet ingen dokumentasjon for at kompresjonstøy har noen som helst effekt, verken ved trening eller restituasjon. Hvis man synes tøyet er behagelig å trene i eller liker hvordan det ser ut, så er det bare å kjøre på, men ikke hvis man bruker det på grunn av påståtte helseeffekter, for det er det reneste humbug. 

Anonymkode: 78f92...eb4

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den såkalte dokumentasjonen her er omtrent like troverdig som «dokumentasjon» som viser at homeopati virker, eller at jorda er flat. Det finnes over hodet ingen dokumentasjon for at kompresjonstøy har noen som helst effekt, verken ved trening eller restituasjon. Hvis man synes tøyet er behagelig å trene i eller liker hvordan det ser ut, så er det bare å kjøre på, men ikke hvis man bruker det på grunn av påståtte helseeffekter, for det er det reneste humbug. 

Anonymkode: 78f92...eb4

Oi! Der må jeg nesten bare legge meg flat. Har lest litt på nyere artikler fra forskning.no ++ nå, og det stemmer jo! Skulle trodd man kunne stole på nettsider til apoteker osv, men den gang ei :P takk for oppklaring 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...