Gå til innhold

Strekkmerker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Det siste halvåret har jeg fått utrolig masse strekkmerker over lår, legger, armer, puppene og hoftene. Jeg har gått opp en del litt fort. Jeg vil veldig gjerne gå ned i vekt, men jeg vil også bli kvitt strekkmerkene. Kommer huden min til å bli "slapp" der strekkmerkene er? Mange av strekkmerkene er ganske dype, og jeg har nesten sterkkmerke over hele lår og legger. Føler meg helt fortvilet, jeg tør ikke gå uten strømpebukse på sommeren og føler meg generelt bare helt jævlig. Har hatt strekkmerker før i tenårene men bare litt som er normalt. Dette ser ille ut..

Anonymkode: 7d914...b56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig strekkmerker som ikke er "åpne" gjør ikke huden slappere og blir lite merkbare etterhvert, siden det som holder huden sammen sitter ganske dypt. Hvis de er dype, sånn at man nesten kan stikke fingeren nedi hudsprekken og får "trekkspilleffekt" når man strekker og klemmer blir huden litt mindre spenstig ja, siden selve bindevevet skadet. Men er ikke sånn at man plutselig får hengepupper osv., er bare huden som mister spensten akkurat der streķkmerkene er. Slapp av og ta vare på deg selv så vil du nok bry deg mindre om stekkmerkene etterhvert. :)

Anonymkode: 4f9e4...8b1

Skrevet

Så huden min kommer aldri til å bli normal igjen?..:icon_frown:

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så huden min kommer aldri til å bli normal igjen?..:icon_frown:

De vil blekne og bli mindre synlige. Hvis de er brede vil de nok bli litt smalere når du slanker deg. Utover det er stekkmeker permanente.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vil blekne og bli mindre synlige. Hvis de er brede vil de nok bli litt smalere når du slanker deg. Utover det er stekkmeker permanente.

Ugh, det gjør meg så utrolig trist.. Skulle i utgangspunktet gå ned litt i vekt før jeg gikk opp, så det føles ut som en enda større skuffelse siden dette aldri skulle skje, om det gir mening? fordi jeg skulle jo ned i vekt. Men er det ingen kremer som virker? evt. bio oil? eller er det bare tull?

Føler meg helt forferdelig, tror heller ikke at jeg vil kunne slutte å tenke på det heller fordi jeg har så lavt selvbilde og bare tenker på det hver dag og blir så utrolig lei meg.. er så vidt bikket 20 år.

Skrevet

Bio oil sammen med en dermaroller kan kanskje bleke merkene raskere? Har selv fått en del nye dype røde merker på magen og hoftene, og det er virkelig IKKE pent. Skjønner godt hvordan du føler deg :(

Anonymkode: e42d7...697

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ugh, det gjør meg så utrolig trist.. Skulle i utgangspunktet gå ned litt i vekt før jeg gikk opp, så det føles ut som en enda større skuffelse siden dette aldri skulle skje, om det gir mening? fordi jeg skulle jo ned i vekt. Men er det ingen kremer som virker? evt. bio oil? eller er det bare tull?

Føler meg helt forferdelig, tror heller ikke at jeg vil kunne slutte å tenke på det heller fordi jeg har så lavt selvbilde og bare tenker på det hver dag og blir så utrolig lei meg.. er så vidt bikket 20 år.

Tror ikke det finnes noen kremer som kan fjerne eller forbedre strekkmerkene noe mer enn det som skjer naturlig over tid. Har prøvd det meste selv. Men kan jo hjelpe ved at man føler seg litt bedre når man pleier seg selv og huden blir finere og glattere generelt. 

Noen anbefaler daglig massasje med bio-oil e.l. Men vær forsiktig hvis du vil prøve dette, hvis du tar for hardt i risikerer du å rive opp stekkmerkene sånn at de blir rødere igjen (klarte å gjøre dette selv med noen eldgamle strekkmerker engang).

Vet det føles som skikkelig krise nå, hadde det sånn selv da jeg var rundt 20 år (er 26 nå). Gikk så langt at jeg kjøpte dekkekrem til kroppen siden jeg syns det var så fælt, livredd for at noen skulle legge merke til de, ville ikke tenke på sex eller at noen skulle se meg naken. Men lover deg at det blir bedre, når man blir vant til at de er der, og innser at alle andre gir pokker i at du har strekkmerker. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...