Gå til innhold

Barn og oppdragelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjenner jeg nesten begynner å bli litt bekymret generelt for hvor lite respekt barn begynner å få for voksne. Leste en artikkel i avisen om barn og databruk. Hvor mye tid de bruker foran skjermen og regler i forhold til det. De fikk med det samme spørsmål om foreldre også burde få regler når det gjelder det. Fikk nesten bakoversveis når jeg leste hva noen hadde svart. Ei svarte at  foreldrene noen ganger bruker mobilen når de ser på tv, men da ba hun dem slutte med det. En annen svarte at det burde være regler for voksne også ellers blir det urettferdig. Har også sett flere eksempler andre steder hvor barna nesten tenker på voksne som likestilte.

Hvordan skal dette egentlig utvikle seg? Hvor har det blitt av respekten for foreldre? Med respekt så mener jeg ikke det å sitte i en krok og ikke ha meninger om noe, men å skjønne at voksne er voksne og barn er barn. Det er voksne som bestemmer, setter regler og har ansvar for at disse blir fulgt, ikke barna.

Anonymkode: 0117e...949

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn gjør akkurat slik som foreldrene gjør både i måten å snakke på oppføre seg mot andre og tv/skjermbruk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...