Gå til innhold

Anbefal en bil til meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer et bilbytte etter hvert. Har vurdert litt frem og tilbake i forhold til ulike merker og modeller. Både bruktbil og nybil er aktuelt. Helst til en så rimelig penge som mulig, med tak på +/- 200 000, men om det er mulig å få det billigere, er det selvsagt en stor fordel.

Hva jeg ender opp med til slutt, vet jeg ikke, men jeg ser for meg en bil som er middels stor. Gjerne med automatgir og cruisekontroll, men ikke noe must, så lenge bilen ellers er av god standard. Om det å få til i denne prisklassen, er det også fint med ryggekamera.

 

Anonymkode: 03bf4...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kva er du ute etter?

Dieselmotor eller bensinmotor?

Firehjulstrekk, framhjulstrekk eller bakhjulstrekk?

Lexus IS eller GS.

Subaru Impreza, eller annan modell.

Saab 9-3 / 9-5 bensin 2,8 l V6?

BMW 3 serien med bensinmotor? Hold deg langt unna BMWs dieselmotorer, 3,0 literen er betre.

Mercedes C klasse, E klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Dodge skrev:

Kva er du ute etter?

Dieselmotor eller bensinmotor?

Firehjulstrekk, framhjulstrekk eller bakhjulstrekk?

Lexus IS eller GS.

Subaru Impreza, eller annan modell.

Saab 9-3 / 9-5 bensin 2,8 l V6?

BMW 3 serien med bensinmotor? Hold deg langt unna BMWs dieselmotorer, 3,0 literen er betre.

Mercedes C klasse, E klasse.

Dieselmotor og firehjulstrekk hadde vært perfekt.

Anonymkode: 03bf4...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en bil som er middels stor og ikke dyrere enn 200', så kan du bare glemme ny. Du må ned i A-segmentet for å få en så billig nybil. Hvis du i tillegg skal ha AWD så snakker vi godt brukt. Trekker du tilbake de siste kravene derimot, så vil du kunne få rundt 3-4 år gamle biler i C-segmentet. Du nevner ikke hvor mye bagasjeplass du trenger, men det første som slår meg er Ford Focus og VW Golf. Det er trygge bilkjøp og du får begge som både kombikupé og stasjonsvogn.

Hva angår drivstoff, så ville jeg hsoldt meg unna diesel hvis ikke du bor så langt på landet at det som skjer i byene like gjerne kunne vært et annet land. Det ropes jo om forbud mot dieselbiler i storbyer over hele Europa (Norge inkludert). Det er en unødvendig risiko å ta hvis man ikke har allverdens med penger til ny bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jomann skrev:

Hvis du vil ha en bil som er middels stor og ikke dyrere enn 200', så kan du bare glemme ny. Du må ned i A-segmentet for å få en så billig nybil. Hvis du i tillegg skal ha AWD så snakker vi godt brukt. Trekker du tilbake de siste kravene derimot, så vil du kunne få rundt 3-4 år gamle biler i C-segmentet. Du nevner ikke hvor mye bagasjeplass du trenger, men det første som slår meg er Ford Focus og VW Golf. Det er trygge bilkjøp og du får begge som både kombikupé og stasjonsvogn.

Hva angår drivstoff, så ville jeg hsoldt meg unna diesel hvis ikke du bor så langt på landet at det som skjer i byene like gjerne kunne vært et annet land. Det ropes jo om forbud mot dieselbiler i storbyer over hele Europa (Norge inkludert). Det er en unødvendig risiko å ta hvis man ikke har allverdens med penger til ny bil.

Det og i tillegg til at dieselmotor gjerne bruker en tid på og varme seg opp, ved mye småkjøring vil det kokse seg fort. Jeg hadde kjøpt bensin. Det er det jeg skal ha på min neste bil.

Anonymkode: d4ea0...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Dodge skrev:

Kva er du ute etter?

Dieselmotor eller bensinmotor?

Firehjulstrekk, framhjulstrekk eller bakhjulstrekk?

Lexus IS eller GS.

Subaru Impreza, eller annan modell.

Saab 9-3 / 9-5 bensin 2,8 l V6?

BMW 3 serien med bensinmotor? Hold deg langt unna BMWs dieselmotorer, 3,0 literen er betre.

Mercedes C klasse, E klasse.

:Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...