AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 La oss si du hadde en time hos legen for 3 uker siden. Alt avklart mtp prøvesvar. Så ringer legen deg plutselig. Hvorfor? Du fikk ikke tatt den... hvorfor ringer leger så lenge etterpå? Er det noen undersøkelse, eller er det noe man som oftest har glemt? Anonymkode: eef18...587
isbjørnungen Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Er det ikke bare å ringe opp igjen i arbeidstiden og spørre om hva det gjaldt? Det kan være alt fra noe som ikke ble spurt om, et prøvesvar som ikke var tilgjengelig sist, ønsket å avtale en kontroll. Eller noe helt annet. Du vet ikke før du har spurt. Vi vet det ihvertfall ikke før du har spurt.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 25 minutter siden, isbjørnungen skrev: Er det ikke bare å ringe opp igjen i arbeidstiden og spørre om hva det gjaldt? Det kan være alt fra noe som ikke ble spurt om, et prøvesvar som ikke var tilgjengelig sist, ønsket å avtale en kontroll. Eller noe helt annet. Du vet ikke før du har spurt. Vi vet det ihvertfall ikke før du har spurt. Merk mine ord: "som oftest" Anonymkode: eef18...587
Sulosi Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Tråden er ryddet for krenkelser. Mvh Sulosi, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 Takk for rydding av tråd. Ikke forstår jeg hvordan noen kan klare å skrive krenkelser i en så uskyldig tråd.. håpløst.. Uansett, jeg har forsøkt å sende sms, ringe og sende e-post til legekontoret, får ikke svar. Derfor prøver jeg å spørre her Behøver jeg å være bekymret? Vet at mange leger ikke har tatt alvorlig sykdom på alvor (har kjennskap til 2 tilfeller der leger har "glemt" at personen var syk, noe som endte fatalt), så jeg stoler ikke på at de hadde ringt meg igjen, dagen etter, hvis det var noe spesielt. Hører jo ingenting fra dem, og kommer ikke gjennom på telefon. Anonymkode: eef18...587
Ferny Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Hvis alle prøvesvarene var fine, så ville jeg prøvd å ikke bekymre meg så veldig i hvert fall. Kan hende det er resepsjonen som vil nå deg ift. noe praktisk - adresse, betaling av regning etc.? Skjønner uansett godt at du lurer. Hvis legekontoret ikke ligger veldig upraktisk til, så kan du jo prøve å stikke innom i kontortiden og høre hva de ville. Uansett dårlig at de ikke svarer på verken telefon eller mail.
Kontormus Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 Telefonen skal de jo svare på i åpningstiden. Det er bare å la det ringe... og ringe...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå