AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Jeg har et spm om Lamictal. Jeg skal ta 400mg hver dag, men i dag så bare tok jeg mange piller. Jeg er deprimert for øyeblikket, og ble sykt provosert av kjæresten min. Når jeg blir provosert så blir piller min første løsning på alt. Jeg har over 500 piller i min skuff (forskjellige typer medikamenter) og tar gjerne alt jeg kan finne når jeg er langt nede, det gir meg et slags adrenalin (et veldig farlig et vel å merke...) Men mitt spm er da, hvis jeg tar for mye Lamictal èn dag, reduserer jeg da virkningen av Lamictal. de neste dagene da? (når jeg bare tar 400mg) Evt. er det noen bivirkninger? Anonymkode: 1a095...c83 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Ja det er flere "bivirkninger" av å ta alle piller man finner. Gå til et apotek og få en slik ordning at du kun kan hente ut dagsdoser. Dette er veldig farlig. Anonymkode: 2c6c0...583 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 Du skal ALDRI ta mer medisin en legen har sagt. Du er nødt til å skaffe deg hjelp ang dette da det kan være veldig skadelig for deg. Rapporterer tråden din. Anonymkode: 73c06...92f 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Ja. Det er farlig å over dosere Lamictal. "Overdosering/Forgiftning: Fatale tilfeller, samt doser i overkant av 10-20 ganger maks. terapeutisk dose er rapportert, med symptomer som nystagmus, ataksi, nedsatt bevissthet, grand mal-anfall og koma. Utvidet QRS-varighet (forsinket intraventrikulær ledning) er observert. Utvidelse til >100 millisekunder kan være assosiert med mer alvorlig toksisitet. Ved overdosering bør pasienten sykehusinnlegges og gis egnet behandling. Dersom påkrevd bør behandling for å hindre absorpsjon igangsettes (medisinsk kull). Se Giftinformasjonens anbefalinger N03A X09." "N03A X09 Lamotrigin Toksisitet: Barn: <150 mg forventes ingen eller lette symptomer. 200-1150 mg ga lett til moderat forgiftning og 800 mg til 2-åring ga moderat forgiftning. Voksne: >1300 mg til sykehus. 550-1000 mg forventes lett, 1300-3000 forventes moderat og > 4 g forventes moderat til alvorlig forgiftning." (Fra Felleskatalogen om legemiddelet og legemiddelforgiftning: http://www.felleskatalogen.no/) Anonymkode: 11f1b...b77
Sulosi Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Sulosi, mod.
Fremhevede innlegg