Gå til innhold

VELDIG plaget med urinveisinfeksjon! Hjelp!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har de siste 3 årene vært veldig plaget med uvi (urinveisinfeksjon). Har iløpet av disse tre årene gått inn og ut dørene hos legen og legevakta og kommet ut med en antibiotikakur som har funket til en viss grad, men får alltid tilbakefall. For 3 uker siden fikk jeg uvi igjen, og fullførte kuren (penomax). 2 dager etter jeg var ferdig med kuren "kjente" jeg at det fortsatt var der. Fikk da utskrevet en ny kur og beskjed om å ta kontakt med legen dersom det ikke ga seg for å bli riktig undersøkt og evt sendt videre til gynekolog. Er nå 2 dager til kur nr.2 er ferdig og jeg kjenner enda ubehaget, og har av tidligere kurer erfart at mot slutten skal man ikke kjenne noe for da skal jo bakteriene så og si være borte!!

Har ellers prøvd ALT man kan gjøre for å holde uvi borte! Varme sokker, varme klær for å ikke fryse nedentil, tranebærtabeletter, appelsinjuice, honningvann, unngår å sitte kaldt, tisser alltid etter sex osv 

Er det noen som har vært plaget med det samme eller noe lignende? Og om det er tilfelle, hvordan var prosessen hos legen og det å bli skikkelig undersøkt?

Anonymkode: c97de...847

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes sånne tabletter man kan få for å forebygge UVI. 

Anonymkode: 3c4bb...20c

• Liker 1
Skrevet

Sitrusdråper har jeg hørt er bra. 

Anonymkode: 80550...677

Skrevet

Har samme problemet som deg. Har nyrebekkenbetennelse nå faktisk :(

De vil nå at jeg skal bruke hiprex. Har som deg prøvd det meste, men noen perioder er det håpløst. Jeg er heldig å merker det ikke før det begynner å bli ordtlig ille, men da har det flere ganger gått for langt og jeg ender med nyrebekkenbetennelse. Har vært igjennom en del undersøkelser, men ikke funnet ut hvorfor. Husker ikke alle fordi de ble gjort når jeg var liten. Husker bare en som var helt jævelig hvor de testet blæren eller.no

Vet ikke om hiprex vil hjelpe, men skal ihvertfall prøve:)

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de siste 3 årene vært veldig plaget med uvi (urinveisinfeksjon). Har iløpet av disse tre årene gått inn og ut dørene hos legen og legevakta og kommet ut med en antibiotikakur som har funket til en viss grad, men får alltid tilbakefall. For 3 uker siden fikk jeg uvi igjen, og fullførte kuren (penomax). 2 dager etter jeg var ferdig med kuren "kjente" jeg at det fortsatt var der. Fikk da utskrevet en ny kur og beskjed om å ta kontakt med legen dersom det ikke ga seg for å bli riktig undersøkt og evt sendt videre til gynekolog. Er nå 2 dager til kur nr.2 er ferdig og jeg kjenner enda ubehaget, og har av tidligere kurer erfart at mot slutten skal man ikke kjenne noe for da skal jo bakteriene så og si være borte!!

Har ellers prøvd ALT man kan gjøre for å holde uvi borte! Varme sokker, varme klær for å ikke fryse nedentil, tranebærtabeletter, appelsinjuice, honningvann, unngår å sitte kaldt, tisser alltid etter sex osv 

Er det noen som har vært plaget med det samme eller noe lignende? Og om det er tilfelle, hvordan var prosessen hos legen og det å bli skikkelig undersøkt?

sørg for at din partner vasker seg skikkelig før sex!

Anonymkode: 660bd...61d

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, _LanciA_ skrev:

Har samme problemet som deg. Har nyrebekkenbetennelse nå faktisk :(

De vil nå at jeg skal bruke hiprex. Har som deg prøvd det meste, men noen perioder er det håpløst. Jeg er heldig å merker det ikke før det begynner å bli ordtlig ille, men da har det flere ganger gått for langt og jeg ender med nyrebekkenbetennelse. Har vært igjennom en del undersøkelser, men ikke funnet ut hvorfor. Husker ikke alle fordi de ble gjort når jeg var liten. Husker bare en som var helt jævelig hvor de testet blæren eller.no

Vet ikke om hiprex vil hjelpe, men skal ihvertfall prøve:)

Har heldigvis aldri opplevd nyrebekkenbetennelse da jeg alltid kjenner det med en gang! Har flere ganger vært innom lege, men har aldri virket som de tar det helt seriøst hvis jeg sier jeg er plaget med det:dry: har fått time hos fastlege på mandag, satser på å få noen skikkelige svar og forhåpentligvis blir jeg henvist til gynekolog! Gir meg ikke før jeg er blitt undersøkt skikkelig!!

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bytt undertøy er det første som slår meg, siden du ikke nevner det. Bruker du stringtruser, er det som regel den store synderen. Bakteriene rusler lett fra anus til skjede og urinrør på stringen.

Bytt til bomullstruser hvis du bruker syntetisk. Drikk mer vann for å unngå at du tisser for sjeldent, det kan nemlig også være synderen. Ikke juice eller saft eller noe, helt vanlig vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...