AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Begynte å bli skikkelig tett i bihulene fredag, og er bare blitt verre. Idag våknet jeg med skikkelig vond nakke lg vondt bak hodet. Og veldig vondt når jeg bøyer meg. Var på legevakten nå, og følte ikle legen tok meg seriøs! Spørte om hjernehinnebetennelse pga jeg tenkte på det. Første han sa var ; nei du har ikke det, er du seriøs? Det har du ikke!" Hvordan kan en lege vite det uten prøver ? Han spørte kun om jeg klarte å ta haken ned på halsen og det klarte jeg. Er livredd for jeg har det. Crp var på 12.. andre som har hatt det ? Hvilke symptomer hadde du? Anonymkode: 59ee0...db2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Hva fikk du av legen, da? Anonymkode: e805d...bf9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva fikk du av legen, da? Anonymkode: e805d...bf9 Hva mener du? Anonymkode: 59ee0...db2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Det er rimelig stor forskjell på bihulebetennelse og hjernehinnebetennelse, både i symptomer og allmenntilstand. Hva mener du legen skulle gjort da? Når du åpenbart ikke har det du mener du har? Lagt deg inn for at en annen lege skulle sagt "du har ikke hjernehinnebetennelse", og tatt opp masse unødig plass i systemet? CRP på 12 er ingenting, hadde du hatt en alvorlig infeksjon med start fredag hadde den vært langt høyere enn det. Anonymkode: 2b25d...7b5 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er rimelig stor forskjell på bihulebetennelse og hjernehinnebetennelse, både i symptomer og allmenntilstand. Hva mener du legen skulle gjort da? Når du åpenbart ikke har det du mener du har? Lagt deg inn for at en annen lege skulle sagt "du har ikke hjernehinnebetennelse", og tatt opp masse unødig plass i systemet? CRP på 12 er ingenting, hadde du hatt en alvorlig infeksjon med start fredag hadde den vært langt høyere enn det. Anonymkode: 2b25d...7b5 Det vet jeg. Men når jeg våknet idag med stiv nakke og skikkelig vondt bak hodet og vert forkjølet i flere mnd.. nei men hadde vert greit om de hadde sjekket det seriøst da det er ganske farlig ! Crp trenger ikle være høy ved hjernehinnebetennelse Anonymkode: 59ee0...db2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #6 Skrevet 17. november 2016 Få deg en time hos fastlegen. Ring på mandag og si hva det gjelder. Anonymkode: 23748...7cb
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #7 Skrevet 17. november 2016 Du har fremdeles ikke symptomer på hjernehinnebetennelse. Det er bakteriell hjernehinnebetennelse som er farlig, og den gir crp stigning. Da hadde du for øvrig hatt ganske mye mer fremtredende symptomer etter nesten en ukes sykdom, og hatt behov for antibiotikabehandling på sykehus. Da ville også CRP vært høy, det er den ikke. Du kunne hatt en viral hjernehinnebetennelse, som rett og slett bare må gå over av seg selv og selvfølgelig ikke kan gis antibiotika mot fordi det er virus, og antibiotika virker ikke som virus. Men du har ikke symptomer på det. Det er nå merkelig da, at du nekter å tro på legen som har utdannelse innen dette og faktisk har undersøkt deg, men heller vil at folk skal gi deg rett via et forum. Ja det kjennes ut som om enden er nær når bihulene slår seg vrange, men det er ikke dermed sagt at du har hjernehinnebetennelse. Og legen vet nok forskjellen selv om du ikke gjør det. Og btw så er legevakten for akutt sykdom oppstått etter fastlegens kontortid som ikke kan vente til kontoret åpner igjen, så når du har vært syk en uke bør du kontakte fastlege, ikke legevakt. Anonymkode: 2b25d...7b5 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #8 Skrevet 17. november 2016 Og hvis du ikke tror på legevaktslegen så får du gå til en ny en da, Volvat eller Aleris f.eks, hva mener du egentlig kg skal bidra med? Anonymkode: 2b25d...7b5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #9 Skrevet 17. november 2016 Kan være hjernebkødning og hvis du har vondt i nakken og hodepine. Er du bekymret tar du kontakt med legevakten. Anonymkode: 62b9c...40e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #10 Skrevet 17. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan være hjernebkødning og hvis du har vondt i nakken og hodepine. Er du bekymret tar du kontakt med legevakten. Anonymkode: 62b9c...40e Har vært i kontakt med de.. Anonymkode: 59ee0...db2
Sulosi Skrevet 17. november 2016 #11 Skrevet 17. november 2016 Tråden er ryddet for krenkelser. Mvh Sulosi, mod.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #12 Skrevet 18. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan være hjernebkødning og hvis du har vondt i nakken og hodepine. Er du bekymret tar du kontakt med legevakten. Anonymkode: 62b9c...40e Hjerneblødning har vel andre symptomer enn dette? Anonymkode: c4088...487
ClosedParadise Skrevet 18. november 2016 #13 Skrevet 18. november 2016 Jeg har hatt hjernehinnebetennelse, og jeg var omtrent ute av sans og samling. Hadde CRP på 300 og utslett på kroppen. Var forferdelig dårlig, og hadde aldri klart å dra opp data og evt skrive et innlegg på kg.. trist at du føler legen ikke tok deg seriøst. Men han var vel egentlig veldig sikker på at det ikke var hjernehinnebetennelse og svarte kanskje litt krast. Men får håpe du finner ut av det. Masse god bedring 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #14 Skrevet 18. november 2016 For oss som har opplevd å se en pasient med hjernehinnebetennelse, noe denne legen sikkert og har gjort, så er det himmelvid forskjell på en oppegående pasient med bihulebetennelse(?) Og hjernehinnebetennelse. Ved hjernehinnebetennelse så har du nakkestivhet og utslett i tillegg til at du er for syk til å lure på hva som feiler deg og å stille spørsmål ved om du har hjernehinnebetennelse. Og sykdomsforløpet er gallopperende frem til og etter at det karakteristiske utslettet har kommet over hele kroppen. Pasienten er dårlig, har enorme smerter i hele kroppen og vil bare sove. Altså er ikke oppegående. Så slå den tanken på den sykdommen i fra deg og sett pris på livet og at du egentlig er langt friskere enn du selv frykter. Anonymkode: a295b...7d6 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #15 Skrevet 18. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For oss som har opplevd å se en pasient med hjernehinnebetennelse, noe denne legen sikkert og har gjort, så er det himmelvid forskjell på en oppegående pasient med bihulebetennelse(?) Og hjernehinnebetennelse. Ved hjernehinnebetennelse så har du nakkestivhet og utslett i tillegg til at du er for syk til å lure på hva som feiler deg og å stille spørsmål ved om du har hjernehinnebetennelse. Og sykdomsforløpet er gallopperende frem til og etter at det karakteristiske utslettet har kommet over hele kroppen. Pasienten er dårlig, har enorme smerter i hele kroppen og vil bare sove. Altså er ikke oppegående. Så slå den tanken på den sykdommen i fra deg og sett pris på livet og at du egentlig er langt friskere enn du selv frykter. Anonymkode: a295b...7d6 Ah.. takk! Skal prøve å slappe av. Men er det vanlig å ha vondt i bakhodet og nakke / nedover ryggen ved bihulebetennelse?? Aldri hatt det før.. og når jeg bøyer meg så er det trykk i hode / bak hodet. I forgårs var det kun trykk i pannen som er normalt bed bihulebetennelse .. Anonymkode: 59ee0...db2
Honey Dew Skrevet 18. november 2016 #16 Skrevet 18. november 2016 Du har mest sannsynlig bihulebetennelse. Ta en tur til legen
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #17 Skrevet 18. november 2016 Jeg hadde virus typen for noen år siden. Det var samtidig som svineinfluensaen var. Ringte legen med smerter i hele kroppen og syk hodepine. Fikk beskjed om at det var nok svineinfluensa og ville ikke ha meg inn. Noe jeg skulle nekta. Hadde ikke noe utslett, men med kronisk hodepine ble jeg sjekka på sykehuset etter noen mnd og fikk påvist at det var hjernehinnebetennelse. Sliter med kronisk hodepine den dag i dag flere år etterpå var nede med ene barnet pga lignende symptomer, men hun hadde ikke det. Flere hadde blit sendt inn på sykehuset pga mistanke, så tror lagene veit hva de skal sjekke og se god bedring Anonymkode: 30f30...f84
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #18 Skrevet 18. november 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde virus typen for noen år siden. Det var samtidig som svineinfluensaen var. Ringte legen med smerter i hele kroppen og syk hodepine. Fikk beskjed om at det var nok svineinfluensa og ville ikke ha meg inn. Noe jeg skulle nekta. Hadde ikke noe utslett, men med kronisk hodepine ble jeg sjekka på sykehuset etter noen mnd og fikk påvist at det var hjernehinnebetennelse. Sliter med kronisk hodepine den dag i dag flere år etterpå var nede med ene barnet pga lignende symptomer, men hun hadde ikke det. Flere hadde blit sendt inn på sykehuset pga mistanke, så tror lagene veit hva de skal sjekke og se god bedring Anonymkode: 30f30...f84 Uff! Men får du behandling når det kun er virus? Får ikke håpe det jeg har.. har noen tips mot bihulebetennelse om det er det jeg har? Er det normalt å miste luktesansen da? Anonymkode: 59ee0...db2
Duckie Skrevet 18. november 2016 #19 Skrevet 18. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: har noen tips mot bihulebetennelse om det er det jeg har? Er det normalt å miste luktesansen da? Anonymkode: 59ee0...db2 Nesespray, skylle med saltvann (kjøp nesehorn på apotek). Helt normalt.
Honey Dew Skrevet 18. november 2016 #20 Skrevet 18. november 2016 41 minutter siden, Duckie skrev: Nesespray, skylle med saltvann (kjøp nesehorn på apotek). Helt normalt. Av og til må det antibiotika til også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå