AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Lurte på om en gyngekolog kan teste hvilke hormoner man tåler/ikke tåler? (tenker prevensjon) For å finne ut hva som gir minst bivirkning? Gjennom blodprøve etc? Eller må man bare prøve seg frem selv? Anonymkode: 26e39...ea1
boblevann Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Ganske sikker på at man må prøve seg frem.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurte på om en gyngekolog kan teste hvilke hormoner man tåler/ikke tåler? (tenker prevensjon) For å finne ut hva som gir minst bivirkning? Gjennom blodprøve etc? Eller må man bare prøve seg frem selv? Anonymkode: 26e39...ea1 Hva er en gyngekolog? Anonymkode: 91ba1...09d
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurte på om en gyngekolog kan teste hvilke hormoner man tåler/ikke tåler? (tenker prevensjon) For å finne ut hva som gir minst bivirkning? Gjennom blodprøve etc? Eller må man bare prøve seg frem selv? Anonymkode: 26e39...ea1 5 minutter siden, boblevann skrev: Ganske sikker på at man må prøve seg frem. Jeg har måttet slutte med p-piller fordi jeg får allergiske reaksjoner på det (elveblest). Dette kunne ikke påvises med en allergitest eller generell blodprøve, det var en lang og utrolig kjip prosess der jeg måtte kutte ut pillene en periode, for så å begynne igjen. Tok til og med hudbiopsi for å utelukke andre eventuelle sykdommer, og masse blodprøver for allergi. Hvilket hormon, eller hvilket av stoffene i p-pillene jeg reagerer på kan de ikke si heller. Så ja, vil anta at du må prøve deg frem! Hvis ikke blir jeg litt irritert, for den prosessen var kjip (elveblest er IKKE gøy) Anonymkode: afe14...a6b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 Nei. Bivirkninger av prevensjon må du prøve deg frem med for å se om du får bivirkninger. Den dagen det er mulig å teste en person for bivirkninger i blod- eller på annen måte, er vi inne i en revulosjerende ny, medisinsk tidsalder. Da vil og legemiddelindustrien kunne tilpasse medisiner/skreddersy til enkelte pasientgrupper. Anonymkode: d86cd...f93
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå