Gjest Percephone Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Hei. Jeg har nå kommet til det punktet at jeg har innsedd at jeg kanskje har en form for depresjon. Angst har jeg hatt en veldig god stund nå. Jeg har nettopp fått bestilt antidepressiva (har ikke hentet på posten enda) angsten er som føgende: vondt i høyre arm, nakke, hals, ryggen og høyrefot. Venstre har ingen smerter. Det startet med at jeg fikk en slik intens angst for over et år siden grunnet kjærlighetsorg. Men angsten er like hel tilbake så det må være depresjonen som utløser det. Jeg er også apatisk og itillegg har jeg adhd. Følgende spm er å høre hvordan andre har taklet sin form for angst eller depresjoner med antidepressiva. Er dere fornøyde? Andre erfaringen med antidepressiva ?
Gjest Percephone Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Må legges til at jeg i utgangspunktet er skeptisk på slike piller osv. Og har egentlig ikke helt troen på at det er veien å gå. Men siden jeg er så sliten så tar jeg sjangsen. Ts-
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 jeg ble ganske dårlig på antidepressiva. er 3 år siden jeg sluttet på dem og sexlysten mangler enda. jeg er trøtt og sliten hele tiden (ikke deprimert), og er sykmeldt fra jobb. alle blodprøver er normale så jeg tror det er en ettereffekt. har mageproblemer,gikk fra altspisende til å få en veldig plagsom ibs. jeg ble for øvrig frisk fra depresjon etter at jeg sluttet på antidepressiva, jeg lærte hvordan jeg skulle håndtere livet og følelsene mine fra en god kompis og det hjalp meg gradvis over lengre tid. de pillene hjalp meg ikke i det hele tatt Anonymkode: dfe44...e1b
Gjest Percephone Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Jeg vet hvordan jeg håndterer følelser osv. Jeg er glad og jeg ler og føler ikke selv at jeg er i en nødsituasjon. Er således oppegående. Men angsten er der hele tiden og styrer mitt liv. Jeg får intens angst smerter av mine egne tanker om ensomhet osv osv. så jeg er på en måte avhengig av å drive meg forover og oppover hele tiden for å slippe de smertene. Akkurat nå er jeg på en måte mer sliten og lei av skole og bosituasjon enn det jeg lider av depresjon. Så jeg forstår jo på en måte meg selv og angsten da. Hadde kanskje håpet at antidepressiva kunne gitt meg motivasjonen og energien og drivkraften til å fullføre siste etappe på skolen. Føler forøvig at alt er ganske meningsløst egentlig fordi jeg ikke kan drive på med noe er givende for både meg selv og andre. Samfunsstress er jo kanskje et nøkkelord.
Apekatten Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 Antidepressiva har hjulpet meg mye! Jeg fikk heller ingen bivirkninger, bortsett fra at sexlysten ble litt redusert. Jeg har ikke lenger selvmordstanker, og er heller ikke noe merkbart deprimert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå