AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Jeg er en normalvektig 19 år gammel jente. I starten av året begynte jeg å gå ned i vekt, og det utviklet seg dessverre til en spiseforstyrrelse, jeg den dag idag sliter med! Selvom den verste perioden er over. Jeg har startet å trene å prøve å spise normalt, noe som funker ganske bra! Men nå ser jeg at jeg har fått et nytt problem, det er at jeg overspiser i perioder, jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg gjør det å prøver å stoppe. Det er kun godteri de dagene jeg overspiser og ikke mat generelt fordi det spiser jeg i normale mengder. Jeg kan liksom spise normalt hele dagen til jeg plutselig har klart å spise en hel sjokoladeplate og en pose med noe annet drit, dette er en dårlig uvane jeg vil slutte med! Er det noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan kutte ut dette? :S Anonymkode: a4aac...d7d
dælk Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Får du hjelp for problemene dine? Hvis ikke anbefaler jeg deg å skaffe hjelp nå. Nå skriver du ikke hvilken type spiseforstyrrelse du har/hadde, men antar det er anoreksi. Mange anorektikere sklir over til å bli bulimikere, og er viktig å være obs på. Så hvis du ikke får hjelp, er det best å få det fortest mulig. Alt starter i det små. Sier ikke at du kommer til å utvikle bulimi, men vær oppmerksom. Det går fortere enn du aner, og bulimi er også er en alvorlig sykdom. Lykke til! 1
Teriyaki Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Jeg begynte selv som restriktiv spiseforstyrret. Kom meg aldri til en bmi under 17,5 så fikk ikke diagnosen anoreksi. Uansett, etter hvert gikk det gradvis over til bulumi. Det begynte med at jeg hadde dager der jeg spiste mer enn jeg følte var ok, og dermed kvittet meg med maten/trente ekstra mye. Så gikk det gradvis over til enkelte dager hvor jeg spiste MYE! Kom lett opp i 3000 kcal. Den verste dagen jeg har hatt så har jeg klart å stappe i meg 5000 kcal. Utelukkende søppelmat. Den ulvehungeren kommer av at når kroppen først får mat så "tenker" den "spis NÅ mens du har sjansen, må fylle opp til neste sultperiode". Det du må gjøre er å spise regelmessig og næringsrikt. Ikke hopp over måltider og pass på nok fett, proteiner, karbohydrater etc. Personlig er jeg fortsatt ikke frisk, men jeg vet hva som i teorien kan gjøre at en blir frisk. Uansett, hvis overspisingen blir et stort problem eller at tankene dine fortsatt til stadighet handler om mat, planlegging av mat osv. så bør du oppsøke hjelp. Det er vanskelig å komme ut av på egenhånd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå