Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jula nærmer seg og jeg har allerede begynt å stresse over hvordan jeg skal få pyntet her i år... Håper noen som er flinkere på å være kreative med interiør enn meg kan hjelpe meg litt i år.

Vi har bare takvinduer, så ingen vinduskarmer å henge stjerner i eller sette adventsstaker i. Har ikke plass på gulvet til juletre (og dessuten 3 kater som fortsatt ikke har møtt et juletre og jeg er ikke klar for å introdusere de i år XD) og jeg liker ikke nisser og engler. Dermed så blir alt veldig vanskelig! Det jeg har av plass å pynte på er:

-Stuebord
-Trollhassel-grein som henger over stuebordet
-Ca to meter oppå lave bokhyller
-Små firkantede hyller over TVen
-En liten kommode
-To smale bildehyller over kommoden

Jeg er også allergisk mot julestjerner :( Jeg pleier ikke ha så mye rødt, jeg foretrekker hvitt og grønt og metalliske farger :)

Jeg pleier å ha en julerose e..l. på kommoden, falske julestjerner i de små hyllene over TVen, og et stort (2 liter) norgesglass som jeg fyller med julekuler oppå kommoden. I fjor hengte jeg noen kuler i trollhasselgreina og. Men jeg føler ikke det er nok, og håper noen her kan hjelpe meg med å skape bedre julefølelse her i år :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adventstjerner eller lignende med sugekopper til å feste i takvinduene.

Skrevet

Jeg pleier ikke å pynte så ekstremt mye. Et rødt pledd hengende over armlenet på sofaen og en rød løper fra Ikea på bordet, og julestemningen er i boks. 

Hvite kubbelys på et fat på bordet er stilig. Her kan du pynte med noen kongler eller et par julekuler mellom lysene.

Skrevet

Opp :)  Her høljer regnet ned og det er grått og mørkt; trenger noe litt koseligere å tenke på!

Skrevet

Selvheftende vinduspynt til takvinduene kan være fint:

http://www.ebay.co.uk/bhp/christmas-window-decorations

Og et enkelt arrangement, enten på kommoden eller på bordet: http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/seasonal/winter_holidays/holiday_decoration/

Eller bare kjøpe et rimelig brett, og sette pynt og lykter på i den fargen du liker:

http://blogg.nille.no/2011/11/venter-du-ogsa-pa-noe-hvitt-til-jul.html

Og du vet nok så mye om katter at du er klar over at de fleste juleblomstene i varierende grad ikke er bra/giftig for katter. Derfor er de kunstige et godt alternativ :) 

Skrevet

- Kjøp et lite plastikkjuletre som kan stå på fks. en av bokhyllene

- Kjøp en litt stor glassvase, gå ut i skogen og plukk noen greiner fra fks. bjørk, sett de i vasen og dekorer med juletrekuler i ønsket farge. Den kan stå på gulvet og det ser kjempestilig ut!

- Lag til et lysfat med et hvitt kubbelys, falsk snø (finnes blant annet på Søstrene Grene og Nille), noen telys, et par kongler og litt granbar

- Kjøp (eller lag) en "gave" med LED-lys inni, à la denne her

- Kjøp en glassbolle (en sånn som ser ut som en gullfiskbolle) og lag til et julelandskap inni den ved bruk av falsk snø, et lite falskt grantre i enten hvitt, grønt eller sølvglitrende, en kongle og et lite hus (fks. disse)

:)

• Liker 1
Skrevet

Ah, nå snakker vi! Takk damer :D Den LED-gaven og opplyste lille "byen" er rett i min gate; jeg elsker lys.

• 2 uker senere...
Skrevet

Julestjerne, adventsstake, nisser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...