Gå til innhold

Barnevern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:) jeg vil dele mine opplevelser etter 

barnevern undersøkelser. Grunnen a  vi fikk brevet er at

dattera vår som går  i barnehage er 4år har lekte politi og tyv med sine venninner og på klokt siden lærer har brukt sine flaks 

og sente en bekymring's melding til barnevernet. Etter 

alle undersøkelser og svar bådet fra politi, fast lege. Helse- stasjonen var negative:) og i den perioden vi har bytte barnehagen og nå går hun i en annen. Bh 

men dette er ikke slutt kome et nytt brev som di vil (barnevern) veilede tiltak 8-12 møter og nå vi desperate 

Og tenker det er ikke mulig og ikke noen  grunn til det for det fordi hun nå i et Annet barnehage og vi bestemte Oss å melde læren fra den barnehagen. Vi helt sikker at hun ( bh lærer )hadde ikke noe kunnskap om barnas fantasi og verkeliheten  

vi tr 

Anonymkode: 5f4e3...ea2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen:) jeg vil dele mine opplevelser etter 

barnevern undersøkelser. Grunnen a  vi fikk brevet er at

dattera vår som går  i barnehage er 4år har lekte politi og tyv med sine venninner og på klokt siden lærer har brukt sine flaks 

og sente en bekymring's melding til barnevernet. Etter 

alle undersøkelser og svar bådet fra politi, fast lege. Helse- stasjonen var negative:) og i den perioden vi har bytte barnehagen og nå går hun i en annen. Bh 

men dette er ikke slutt kome et nytt brev som di vil (barnevern) veilede tiltak 8-12 møter og nå vi desperate 

Og tenker det er ikke mulig og ikke noen  grunn til det for det fordi hun nå i et Annet barnehage og vi bestemte Oss å melde læren fra den barnehagen. Vi helt sikker at hun ( bh lærer )hadde ikke noe kunnskap om barnas fantasi og verkeliheten  

vi tr 

Anonymkode: 5f4e3...ea2

På klokt for at læreren har brukt sin flaks?

kan du skrive litt bedre er du snill slik at en kan få en sammenheng her?

• Liker 13
Skrevet

1. Det skal litt til før en barnehage melder bekymring

2. Det skal enda mer til at to barnehager uavhengig av hverandre melder bekymring

3. Når BV etter samtaler og møter med dere og etter å ha hentet inn informasjon fra ulike instanser ønsker å sette inn veiledende tiltak er det som regel en grunn til det. 

På min arbeidsplass har vi så langt denne uken mottatt to anmodninger om informasjon fra BV på to ulike familier. I løpet av et år har nesten 1/5 av våre elever kontakt med BV på en eller annen måte. Der hvor det settes inn tiltak er det etter vår erfaring stort behov for veiledning av foresatte. Alt for ofte, etter vår mening, settes det ikke inn tiltak fordi foresatte ikke ønsker dette.

• Liker 9
Skrevet

Skriv på engelsk så forstå vi kanskje bedre. Utifra norsken så virker du ikke norsk. Så skjønte ingenting.

Anonymkode: 43357...268

Skrevet

Men er det så ille med et tiltak som består av 8-10 møter med veiledning da? Det kan jo hende dere får noen gode råd? Hvorfor blir dere desperate av et sånt tilbud?

• Liker 8
Skrevet

Det er ikke bare tilbud som vi mener, men vi har ikke tid til begrensning av vår frihet hjemme vi er ikke i mot men vi vil også at barna må ikke oppleve i det som de ikke ønsker hun (dattera mi) Seier at hun vil ikke og  vanskelig for oss. Hvordan vi må håndtere situasjonen at på en side BV som ønsker på veiledning men det motsatte på andre siden vi som foreldre midt i veien håper du nå førstår nå 

Skrevet

Ta i mot veiledning. Dere kan lære noe 😊👍

Anonymkode: ee4ef...7f5

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Quatro skrev:

Det er ikke bare tilbud som vi mener, men vi har ikke tid til begrensning av vår frihet hjemme vi er ikke i mot men vi vil også at barna må ikke oppleve i det som de ikke ønsker hun (dattera mi) Seier at hun vil ikke og  vanskelig for oss. Hvordan vi må håndtere situasjonen at på en side BV som ønsker på veiledning men det motsatte på andre siden vi som foreldre midt i veien håper du nå førstår nå 

Vi forstår nok ikke så godt, det er vanskelig å skjønne. Men datteren din er fire år. Hun skal da ikke bestemme eller ha noe med om dere får veiledning fra barnevernet? Hva er det hun ikke vil, at folk skal komme på besøk til dere? Det må hun (og dere tåle). Noe annet er jo bekymringsfullt? Hva du mener med "vi foreldre midt i veien" forstår jeg ikke. At dere ikke ønsker det er nå en sak, men at dere blir desperate og føler det er uhåndterbart, det er da ikke bra for datteren deres?

• Liker 10
Gjest Sugemerke
Skrevet

Det er svært vanskelig å forstå helt hva du mener, men å ta i mot disse timene vil nok gjøre det mye enklere for dere i motsetning til å stritte i mot. 

Skrevet
1 time siden, Kanutte skrev:

2. Det skal enda mer til at to barnehager uavhengig av hverandre melder bekymring

3. Når BV etter samtaler og møter med dere og etter å ha hentet inn informasjon fra ulike instanser ønsker å sette inn veiledende tiltak er det som regel en grunn til det. 

På min arbeidsplass har vi så langt denne uken mottatt to anmodninger om informasjon fra BV på to ulike familier. I løpet av et år har nesten 1/5 av våre elever kontakt med BV på en eller annen måte. Der hvor det settes inn tiltak er det etter vår erfaring stort behov for veiledning av foresatte. Alt for ofte, etter vår mening, settes det ikke inn tiltak fordi foresatte ikke ønsker dette.

Vi er ikke i mot BV men vi full samarbeidet med din

vi viste det fra begynnelsen at det ikke noe som vi er redd for men det som vi mener at BH lærer har misbrukte henne brukte urelevante metoder for å få barna  stille i mot oss hun er veldig sosial jente har ingen 

problema med venner. Det er hun som ikke ønsker veiledning. Som foreldre vi er midt i veien høre barne vår eller BV som stor fast på sine mening 

Skrevet
12 minutter siden, Quatro skrev:

vi viste det fra begynnelsen at det ikke noe som vi er redd for men det som vi mener at BH lærer har misbrukte henne brukte urelevante metoder for å få barna  stille i mot oss hun er veldig sosial jente har ingen 

problema med venner. Det er hun som ikke ønsker veiledning. Som foreldre vi er midt i veien høre barne vår eller BV som stor fast på sine mening 

Barnehagelæreren ønsker ikke veiledning fra hvem? BV går normalt sett ikke inn og veileder barnehage/skole. Det har jeg aldri opplevd og jeg har vært borti mange BV-saker. Hvis du vil klage på barnehagelæreren er det i første omgang pedagogisk leder i barnehagen du skal kontakte. Hvis denne ikke hjelper deg så skal du kontakte den i kommunen din som er ansvarlig for barnehagene. Å politianmelde en ansatt i barnehagen på grunnlag av at vedkommende ikke tar imot veiledning fra BV (eller foreldrene???) tror jeg ikke du kommer noen vei med. Rette instans for veiledning av de som jobber i barnehagen er fagsenter/PPT, hvis ikke jeg tar helt feil (jeg jobber i skolen, ikke i barnehage, så jeg har ikke full oversikt).

• Liker 1
Skrevet

En annen ting jeg vil trekke fram er at det er vanskelig å forstå norsken din. Det kan være at du sliter med det skriftlige, men hvis du gjør deg like dårlig forstått muntlig kan/vil det føre til mange misforståelser. Da er det viktig at barnehagen bestiller tolk når de har møte med dere. 

• Liker 3
Skrevet

1. Hvorfor meldte barnehage 1 dere til barnevernet?

2. Hvorfor meldte barnehage 2 dere til barnevernet?

3. Hvem ønsker barnevernet å veilede? Er det ikke dere foreldre? Eller er det barnet som har fått tilbud om veiledning?

4. Hvorfor lar dere en 4-åring ta en slik viktig avgjørelse?

Kan du skrive på engelsk om du kan det bedre?

Anonymkode: b7a77...d57

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke reelt. Skam deg, ts.

Anonymkode: 89155...51d

Skrevet
3 timer siden, Kanutte skrev:

Da håper jeg du holder til i ett område med mye problemer for 20% høre meget høyt ut

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke reelt. Skam deg, ts.

Anonymkode: 89155...51d

Føler du deg tøff bak AB funksjonen?

Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Da håper jeg du holder til i ett område med mye problemer for 20% høre meget høyt ut

Skolen jeg jobber på er en av de skolene Norge med størst utfordringer, ja, med mange elever som sliter med både hjemmeforhold og andre forhold. 

Skrevet
1 minutt siden, Kanutte skrev:

Skolen jeg jobber på er en av de skolene Norge med størst utfordringer, ja, med mange elever som sliter med både hjemmeforhold og andre forhold. 

Ok da skjønner jeg at tallet er så skyhøyt.

Skrevet
2 timer siden, Quatro skrev:

Hvis jeg forsto rett så er det barnet deres som ikke ønsker veiledning? En 4 åring kan ikke avgjøre dette selv så her kan dere ikke høre på barnet. Bare ta i mot veiledning og få til et samarbeid med BV. Det går sikkert helt fint.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriv på engelsk så forstå vi kanskje bedre. Utifra norsken så virker du ikke norsk. Så skjønte ingenting.

Anonymkode: 43357...268

Finnes det ikke nordmenn med dysleksi? :klappe:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...