Gå til innhold

Hva heter dette utstyret i gymsalen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

I de hine hårde kalte vi det "bjelken". 

Norsk duger ikke, kan du skjønne. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
1 time siden, Arabella skrev:

Norsk duger ikke, kan du skjønne. :fnise:

Stemmer - det blir liksomt ikke like kult å bruke norsk ord. Man kan jo risikere å ødelegge treningsgleden da det blir så traust å si "medisinball", "bjelke", "ribbevegg" og "bukk" :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 16. november 2016 den 20.00, Lafemmemauvaise skrev:

Stemmer - det blir liksomt ikke like kult å bruke norsk ord. Man kan jo risikere å ødelegge treningsgleden da det blir så traust å si "medisinball", "bjelke", "ribbevegg" og "bukk" :fnise: 

Medisinball ja! Den hadde jeg glemt! Hvorfor heter det egentlig medisinball? Det har jeg alltid lurt på. Hva har en sånn rar ball med medisin å gjøre? :klo: 

Vi kalte også den dingsen på bildet for bjelke på det glade 90-tall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
54 minutter siden, Salka skrev:

Medisinball ja! Den hadde jeg glemt! Hvorfor heter det egentlig medisinball? Det har jeg alltid lurt på. Hva har en sånn rar ball med medisin å gjøre? :klo: 

Vi kalte også den dingsen på bildet for bjelke på det glade 90-tall. 

Ordet "medisinball" kommer fra USA hvor ballen først ble kjent som "medisin for kroppen" siden den ble brukt til rehabilitering og medisinsk gymnastikk. Når du bl.a. kaster og/eller tar i mot en slik ball, så bruker du de store muskelgruppene i kroppen. Det sier i alle fall den tyske Wikipedia-siden. 

Og her er en side med en rekke øvelser hvor det brukes medisinball: http://greatist.com/fitness/25-must-try-medicine-ball-exercises 

Endret av Zeitgeist
Ble overrumplet av en leken valp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Ordet "medisinball" kommer fra USA hvor ballen først ble kjent som "medisin for kroppen" siden den ble brukt til rehabilitering og medisinsk gymnastikk. Når du bl.a. kaster og/eller tar i mot en slik ball, så bruker du de store muskelgruppene i kroppen. Det sier i alle fall den tyske Wikipedia-siden. 

Og her er en side med en rekke øvelser hvor det brukes medisinball: http://greatist.com/fitness/25-must-try-medicine-ball-exercises 

Ah, takk, tenkte meg at det var noe sånt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...