Gå til innhold

Kan jeg hilse på piloten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ut å fly med norwegian snart og har siiinsykt flyskrekk. Blir kvalm bare av å tenke på det. 

Kan jeg snakke med piloten før takeoff? For meg handler det mye om tillitt til piloten, og det hadde kanskje roet meg ned å få noen ord med de som faktisk styrer dette flyet. 

Noen som vet om det er mulig? 

Anonymkode: fc2ee...4b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan. Snakk med kabinpersonalet først. De er stort sett veldig hyggelige og imøtekommende.

Men ikke distrahèr han for mye da. :)

• Liker 3
Skrevet

Det kan være en god ide å si i fra både ved innsjekk (de kan legge inn korte beskjeder om slike ting til crewet). Ikke sikkert de kan gjøre så mye, men det er greit å ha forsøkt. Så sier du i fra ved gaten og ser om de råder deg til å snakke med kabinpersonalet eller om det er noe annet de kan gjøre.

Skriv gjerne opp hvilket sete du har på en liten lapp som du kan gi dem. Det er ikke sikkert de spontant kan dra ut kapteinen og stoppe opp ombordstigningen på grunn av dette, så det er enklere når de fleste har kommet seg ombord.

Det er garantert ikke første gangen de har fått spørsmål om dette og det skal nok litt til for at de nekter deg å håndhilse og slå av to ord med kapteinen før avgang, om det ikke er veldig knapt med tid. Det er uansett greit at kabinpersonalet vet at du har flyskrekk. De er trent i å takle sånt. Vet om flere som har blitt (nesten) kurert for flyskrekk etter å ha fått litt ekstra hjelp på et par flygninger.

Ikke ha FOR store forhåpninger da. Det skjer av og til at det er veldig stramt med tid eller at det er andre ting som må prioriteres (for eksempel barn som reiser alene eller funksjon- eller bevegelsesshemmede som trenger assistanse).

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...