AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #1 Del Skrevet 15. november 2016 ...i åpne drikkeglass i kjøleskapet? Anonymkode: e4bcb...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #2 Del Skrevet 15. november 2016 Jeg skulle gjerne svart, men jeg skjønner ikke helt hva du mener med "står sprit seg". Mener du når den "slår" seg? Eller hvor lenge den holder seg? Anonymkode: eaf10...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #3 Del Skrevet 15. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle gjerne svart, men jeg skjønner ikke helt hva du mener med "står sprit seg". Mener du når den "slår" seg? Eller hvor lenge den holder seg? Anonymkode: eaf10...dc9 Det uthevede er det som menes Anonymkode: 6cd59...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #4 Del Skrevet 15. november 2016 Hvis det er ren sprit uten noe blanding så skal den holde en god stund. Men da skal det være ett glass uten bakterier hvor du ikke har drukket fra, og hvor du ikke har hatt blandevann oppi. Husk også at det er en del bakterier fra mat osv i kjøleskapet som kan komme oppi å forderve spriten. Selve spriten holder seg, men du vil da kunne drikke bakterier som ligger på toppen av glasset. Kan være en ide å ta på ett lokk eller ta en brødpose eller lignende rundt. Anonymkode: 2deae...3aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Berg Skrevet 15. november 2016 #5 Del Skrevet 15. november 2016 Sprit er et desinfeksjonsmiddel, og bakterier er følgelig intet problem (70% sprit er mest effektivt, mens brennevin som regel er ca. 40%, men dog). Det som skjer når brennevin står i et åpent glass, er at spriten i brennevinet fordamper mer enn vannet i brennevinet, og brennevinet blir litt svakere i løpet av noen dager og uker. I et kjøleskap vil fordampinga være mye mindre enn i romtemperatur og brennevinet vil kunne holde seg i lang tid. MEN den vil fort ta opp smak fra omgivelsene og blir ikke lenger god. Virkningen er derimot som før. I lufttette beholdere, slik som flasker, er brennevins holdbarhet helt ubegrenset. Utblanda til vanlig drinkstyrke med f.eks. brus, vil holdbarheten være akkurat som for rein brus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå