Gå til innhold

Overnatte og tilbringe tid i naturen - ideer


Ungoliant

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei byjente som er svært fascinert av det å overnatte i naturen og å tilbringe tid på den mer avsidesliggende delen av landet. Jeg har skikkelig lyst til å finne på noe med noen venner til sommeren, men jeg vet ikke helt hvordan man planlegges slike ting, eller hvordan jeg skal selge det inn til vennene mine. Jeg tror det beste vil være å planlegge det godt på forhånd, og så foreslå det på en gradvis måte. Som dere sikkert skjønner er hverken jeg eller vennene mine så bevandret utenfor byen (med mindre hyttefelt ved skitrekk teller, lol). Jeg synes at det hadde vært fint om vi kunne oppleve å ha det litt "enkelt" for en gangs skyld, og å måtte løse oppgaver "på gamlemåten" selv, med lite utstyr og sånn. Ikke være et sted der det er mye folk, slik at man kan legge ned "garden" og droppe sminke og sånn. Jo mindre utstyr vi trenger jo bedre, men det gjør ikke noe om vi må kjøre litt. Det bør helst være et sted der det er laaangt til neste hus/bebyggelse og ikke strøm.

Det jeg kunne tenke meg er:

1) Å bo i telt i noen dager på et sted med fin natur og kanskje et vann. Fiskemuligheter, plukke bær, bålbrenning, ikke for mye mygg. Bare lese, gå turer, preike, lage enkel mat og slappe av.

eller

2) Å leie et gammelt fiskevær eller en seter eller et annet sted uten internett og strøm og gå turer, brenne bål, utforske, fiske og gjøre slike ting sammen. 

Det viktige er egentlig å få litt avstand fra internett, iphones, jåleri og hjelpemidler som vi har rundt oss hele tiden til dagligdags, og komme litt tilbake til urtilstanden og bare være et sosialt menneske. Jeg tror det kan bli veldig gøy og utviklende. Jeg tenker at sånn 3-5 dager er passe lenge. 

Er det noen som har erfaring med liknende som kan foreslå turmål for oss, eller vet om noen som leier ut en seter eller et annet avsidesliggende hus som vi kan leie? Hva bør man ha med seg på en slik tur? Hvordan kan jeg selge ideen inn til vennene mine? (middels sporye Oslo-berter og kjærestene deres). Håper at jeg ikke er veldig naiv nå og at det lar seg gjennomføre.

mvh,

Ungoliant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...