Gå til innhold

leire maskin


JDT

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har en som er veldig intr i å lage ting av leire. Hva heter maskinen som skal snurre leira,og selve leira og det man smører på etterpå som gjør det shiny? Man skal helst kunne bruke ferdige produktet til å spise/drikke av eller til pynt.. er en stund siden jeg gikk på skolen gitt..

ev tips hvor man kan få tak i tingene er supert😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, JDT skrev:

Hei

jeg har en som er veldig intr i å lage ting av leire. Hva heter maskinen som skal snurre leira,og selve leira og det man smører på etterpå som gjør det shiny? Man skal helst kunne bruke ferdige produktet til å spise/drikke av eller til pynt.. er en stund siden jeg gikk på skolen gitt..

ev tips hvor man kan få tak i tingene er supert😊

Her finner du navn på tingene (bl.a. dreieskive) http://www.hjertholm.no/omkeramikk.html

 

Anonymkode: 20d04...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde også vært smart om dere begge deltar på et kjeramikkurs.

Har du tilgang på ovn til å brenne kjeramikken i?

Anonymkode: 20d04...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs nevnte jeg grunnet at det kan være både viktig, nyttig, interessant og koselig.

Viktig bl.a. fordi det er ting som man må vite om kjeramikkprodukter som skal spises av (enkelte giftige glasurer som ikke må brukes på kjeramikk som skal være i kontakt med mat)

Anonymkode: 20d04...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei @JDT

Jeg har tidligere sett keramikerutstyr (dreieskive, ovn m.m.) til salgs på Finn.no. Men jeg vet ikke om det er noen slike annonser der nå

Anonymkode: 20d04...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...