Gå til innhold

Trussel om tvangsklipping

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Å, Tule, av og til syns jeg du henger deg opp i mye rart. :roll:

Å si til en unge at man klipper av henne håret dersom hun ikke sutter på det, er fullstendig uproblematisk.

Herregud, bekymre deg heller for alle de ungene som blir utsatt for reelle trusler.

Henger seg opp i mye rart? Men er det ikke nettopp mye rart man diskuterer på forumet her da?

Det er da ikke uproblematisk å true med å klippe håret!! For mange småjenter er håret kjempeviktig.

Du sier hun heller skal bekymre seg over barn som er utsatt for reelle trusler. Mener du at dersom du truer med å klippe håret til en jente som sutter på det - noe som er helt uproblematisk etter din mening - så er det ikke en reell trussel? Trusler er ikke bra i utgangspunktet, men om man først bruker det så bør det absolutt ikke lurt å komme med tomme sådan.

Sånn helt til slutt så har jeg lest at du arbeider i barnehage, og noen her sa at du er pedagog. Er det riktig? Dette er ikke spydig ment. Dersom du er pedagog så regner jeg med at du kan forklare tanken bak dine uttalelser? Hadde vært interessant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å si til en unge hvis du ikke slutter å sutte på håret ditt kommer mamma til å klippe det er ikke en trussel i det hele tatt, det er det som er saken.

Å TRUE barn skal man naturligvis ikke gjøre under noen omstendighet.

Men det er ikke på noe vis pedagogisk uforsvarlig å informere ungen om at håret blir klippet dersom ikke suttingen tar slutt.

Var det noe mer du ville jeg skulle oppklare for deg?

Skrevet

Husker mamma ba frisoeren klippe meg helt guttekort da jeg var ca. 5 fordi hun syntes det hang ned i ansiktet mitt. Selv om noen trodde jeg var gutt i noen uker foer det grodde litt saa kan jeg med ahanden paa hjertet si at jeg ikke led eller ble traumatisert paa noen maate! Haar vokser jo som kjent ut igjen.

Skrevet
Å si til en unge hvis du ikke slutter å sutte på håret ditt kommer mamma til å klippe det er ikke en trussel i det hele tatt, det er det som er saken.

Å TRUE barn skal man naturligvis ikke gjøre under noen omstendighet.

Men det er ikke på noe vis pedagogisk uforsvarlig å informere ungen om at håret blir klippet dersom ikke suttingen tar slutt.

Var det noe mer du ville jeg skulle oppklare for deg?

hei

her var det snaqkk om og true med det og det er ikke bra jenta ble red og suttet det fins bedre pedagosgiske måter og gjøre det på er enigmed de som er enigem ed meg her m0oren truet ogjenta viste hun mente det vordan kan du si at det er forkjell på det og true og du sier og du er videre utdanneti barnepsykologi ærlig talt

hilsen

Skrevet

Henger seg opp i mye rart? Men er det ikke nettopp mye rart man diskuterer på forumet her da?

Det er da ikke uproblematisk å true med å klippe håret!! For mange småjenter er håret kjempeviktig.

Du sier hun heller skal bekymre seg over barn som er utsatt for reelle trusler. Mener du at dersom du truer med å klippe håret til en jente som sutter på det - noe som er helt uproblematisk etter din mening - så er det ikke en reell trussel? Trusler er ikke bra i utgangspunktet, men om man først bruker det så bør det absolutt ikke lurt å komme med tomme sådan.

Sånn helt til slutt så har jeg lest at du arbeider i barnehage, og noen her sa at du er pedagog. Er det riktig? Dette er ikke spydig ment. Dersom du er pedagog så regner jeg med at du kan forklare tanken bak dine uttalelser? Hadde vært interessant.

hei

er helt enig

hilsen

Skrevet
Husker mamma ba frisoeren klippe meg helt guttekort da jeg var ca. 5 fordi hun syntes det hang ned i ansiktet mitt. Selv om noen trodde jeg var gutt i noen uker foer det grodde litt saa kan jeg med ahanden paa hjertet si at jeg ikke led eller ble traumatisert paa noen maate! Haar vokser jo som kjent ut igjen.

hei

det var jo ikke penbt gjort og du syns sikkert ikke det var fint og det hafdde jo ikke trengt og vere guttekort de haddo jo holdt med lugen og guttekort hår på en 5 år gammle jente. :roll:

hilsen

Skrevet

Hva er problemet med at en jente sutter på håret sitt??

Skrevet
Min datter vil jo helst ikke klippe seg for hun skal ha skikkelig langt hår.......... men hun skal heller ikke børste eller kamme håret sitt for hun er så hårsår. Da er det moro da.

Men jeg har fått henne med på å klippe håret ved å argumentere for at da blir ikke håret så flokete og lettere å gre.

Skal si deg at det er ikke lett å være forelder og finne god nok argumentasjon overfor de søte små hele tiden.

hei

ja det er riktig et langt hår må klippes for at det skla lbir int men her har du jo argumentasjo ndet er ikke og true jeg har og sett skrekkeksempler på foreldre som er så opptatt av at jentene deres skal ha så langt hår som mulig at de aldri blir klipt når de en gag kommer tilf frisøren er det så slitt at de må klippe av kanskje over halvparten for at det skal bli ordtlig gijen med argumanetskjon får man respekt det får man ike med trusseler dessuten kan odet og vere en ide og la frisøren argumentere den er fagmann og jeg tror banret vil respektere den

hilsen

Skrevet

hei

og jeg slutter ikke og forundre meg over vor lett det er for fagpersoner og kalle alle andre ne seg slegv for forstårsegpåere og vordan vet du foresten vem som har banr og vem som har ikke, jeg har fakytisk lest banrepsykologi og jeg har en helt annen holdning ti lfakta en deg, jeg mener at trusseler er en dårlig oppdragelsesstrategi og at man bør gjrøe noe annet dessuten er det det barnet oppfatter det som som avcgjrø om det er en trussel og ikke va mor mener det er

hilsen

Skrevet

Jeg forstår ikke hva problemet med at jenta sutter på håret sitt er!

Skrevet

Jeg forstår problemet med at et barn sutter på håret sitt - jeg gjorde det selv, jeg. Tygget, suttet, tygget, suttet... Det er ikke sunt for magen, man kan få hårballer faktisk. Og i forskjell til kattene så hoster man dem ikke opp, de lagres i magen og kan medføre magevondt.

Å true et barn med hårklipping hvis det ikke slutter å tygge/sutte syns jeg er helt ok. Jeg ble klippet jeg, og sluttet med uvanen.

Dersom man har et valg: barnet får helseproblemer eller man klipper håret selv om barnet nekter, ja da er det faktisk ikke vanskelig å ta et valg. Man velger det som er best for barnet. Barn forstår ikke alltid hva som er bra for dem. Det står ikke noen sted i loven at barn har medbestemmelsesrett fra de er 7, man skal høre på hva de har å si.

(Og til Tule: Innleggene og svarene dine er et helvete å lese. Tegnsetting, tegnsetting, tegnsetting!!)

Skrevet

(Og til Tule: Innleggene og svarene dine er et helvete å lese. Tegnsetting, tegnsetting, tegnsetting!!)

For ikke å snakke om rettskrivning, rettskrivning, rettskrivning!

Innleggene til Tule orker jeg bare ikke bruke tid på å lese. I hvert fall ikke når det kommer innlegg, på innlegg, lange som bare det. (Selv om de sikkert hadde vært veldig interessante å diskutere...)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har merket meg at Tex ikke har svart på spørsmålet fra slank, sexy dame angående utdanning. Er du pedagog eller er du assistent? Du har så mange sterke meninger at det hadde vært fint og vist.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

For ikke å snakke om rettskrivning, rettskrivning, rettskrivning!

Innleggene til Tule orker jeg bare ikke bruke tid på å lese. I hvert fall ikke når det kommer innlegg, på innlegg, lange som bare det. (Selv om de sikkert hadde vært veldig interessante å diskutere...)

Nå får dere snart den store dysleksi-talen...

Skrevet

Nå får dere snart den store dysleksi-talen...

Dysleksi eller ikke dysleksi, det går an å bruke et minutt på å lese over det man har skrevet og sette inn et punktum her eller der.

Stream of consciousness-skriving er vel og bra, så lenge det er en viss sammenheng og det er forståelig lesning!

Ellers syns jeg Tule har noen fornuftige ting å komme med, men akkurat denne saken var heller søkt.

Skrevet
Jeg forstår problemet med at et barn sutter på håret sitt - jeg gjorde det selv, jeg. Tygget, suttet, tygget, suttet... Det er ikke sunt for magen, man kan få hårballer faktisk. Og i forskjell til kattene så hoster man dem ikke opp, de lagres i magen og kan medføre magevondt.

Det er forskjell på å SPISE og å sutte på hår. Forøvrig kommer hår ut den naturlige veien.

Skrevet

Først vil jeg kommenterer dere som sitter j........ høyt oppe på deres ferdigheter og ikke har et handikap som dysleksi er..................... hvorfor i all verden bruke en debatt-teknikk med slag langt under beltestedet?? Bli voksen. Til Tula vil jeg si: Kjempe flott at du skriver og står for det og ikke lar deg hemme!!!

En etterlyser svar fra en debattant her om stillingen/utdannelsen vedkommende har......... du er nå på nettet. Tula tilkjennega den stillingen/utdannelsen - helt uhørt og gi opplysninger om andre debattanter. Forvalt din informasjon med omhu!!! At ikke vedkommende svarer, skjønner jeg godt - og det er vel heller ikke reellt i en situasjon vi sitter her inne på nettet. Vi har alle våre erfaringer og vår bakgrunn. Ta ordene som står skrevet - forvent ikke mer..........

Jeg synes det er helt fantastisk at en slik tråd kan bli så lang :ler: Men dere sitter hele tiden og prater om trusler............. og klippe håret i en slik sammenheng som det her er snakk om handler mer om konsekvenser. Ikke trusler. Konsekvenslæring er en god ting!! Hvis en skal fjerne en handling/adferd som kan gi problemer - så vil det selvfølgelig ha konsekvenser.......... Trussel er det neppe snakk om. Men igjen så kommer det an på hvordan du fremlegger saken for barnet. Forklar situasjonen om hårball i magen, og hvis denne adferden ikke avtar - så er konsekvensen å fjerne håret (klippe) slik at mulige problemer ikke oppstår. Verre er det ikke. God kveld :)

Skrevet
Har merket meg at Tex ikke har svart på spørsmålet fra slank' date=' sexy dame angående utdanning. Er du pedagog eller er du assistent? Du har så mange sterke meninger at det hadde vært fint og vist.[/quote']

Jeg er pedagog. Ikke at du har noe med det.

Skrevet
Først vil jeg kommenterer dere som sitter j........ høyt oppe på deres ferdigheter og ikke har et handikap som dysleksi er..................... hvorfor i all verden bruke en debatt-teknikk med slag langt under beltestedet?? Bli voksen. Til Tula vil jeg si: Kjempe flott at du skriver og står for det og ikke lar deg hemme!!!

Tilogmed dyslektikere burde vite hvor punktumet befinner seg på tastaturet og forsøke og bruke den tasten i ny og ne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...