Arkana Skrevet 15. november 2016 #21 Skrevet 15. november 2016 Jeg deler av og til bilder av barna til kun familie og noen venner. Det er mye rart barn ikke kan samtykke i og som foreldre avgjør for dem, og jeg synes ikke noen utvalgte bilder på Facebook er spesielt mye verre enn mange andre avgjørelser man tar på vegne av barna. Alt med måte.
SosialisterUt Skrevet 15. november 2016 #22 Skrevet 15. november 2016 nei det er ikke bra å legge ut bilder av barn 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #23 Skrevet 15. november 2016 Legger kanskje ut ett bilde i året. Type julekort/hilsen som er av en slik art at det like gjerne kunne vært i lokalavisa. Jeg tenker at om ikke det kunne vært i lokalavisa så kan det være det samme. Sender heller via Snapchat eller på MMS til familie som jeg stoler på at ikke sprer ting. Har også sagt ifra til familie at bilder skal ikke på Internett uten vårt samtykke. Ser andre legger ut svært mye, som oftest i form av skrytebilder (nå er vi her, og der og der). Det verste tilfellet jeg har på facebook er ei mor som legger ut bilde av barna sine i slike konkurransetråder og jeg har også sett mange bilder av barna innsendt til diverse arrangementer/sider og til og med brukt i reklame for sånne som produserer ting hjemme og selger det via facebook. Også livet til ungen brettes ut i lidelsesfortellinger om hvorfor de skal få vinne premier fordi det er så synd på ungene. Det verste er at disse fortellingen nærmer seg farlig nært fri fantasi fordi denne dama liker å vinne ting, og de eneste som settes i forlegenhet er barna... Tenker at det må være helt forferdelig å skulle vokse opp, google seg selv, og oppdage at det står alt mulig rart om deg offentlig på bedrifters hjemmesider og facebooksider fordi moren din ville vinne noen strikkevotter som hun like gjerne kunne kjøpt for en 100-lapp.... Spesielt når moren din ikke engang har dårlig råd.... Anonymkode: e6f22...875
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #24 Skrevet 15. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Legger kanskje ut ett bilde i året. Type julekort/hilsen som er av en slik art at det like gjerne kunne vært i lokalavisa. Jeg tenker at om ikke det kunne vært i lokalavisa så kan det være det samme. Sender heller via Snapchat eller på MMS til familie som jeg stoler på at ikke sprer ting. Har også sagt ifra til familie at bilder skal ikke på Internett uten vårt samtykke. Ser andre legger ut svært mye, som oftest i form av skrytebilder (nå er vi her, og der og der). Det verste tilfellet jeg har på facebook er ei mor som legger ut bilde av barna sine i slike konkurransetråder og jeg har også sett mange bilder av barna innsendt til diverse arrangementer/sider og til og med brukt i reklame for sånne som produserer ting hjemme og selger det via facebook. Også livet til ungen brettes ut i lidelsesfortellinger om hvorfor de skal få vinne premier fordi det er så synd på ungene. Det verste er at disse fortellingen nærmer seg farlig nært fri fantasi fordi denne dama liker å vinne ting, og de eneste som settes i forlegenhet er barna... Tenker at det må være helt forferdelig å skulle vokse opp, google seg selv, og oppdage at det står alt mulig rart om deg offentlig på bedrifters hjemmesider og facebooksider fordi moren din ville vinne noen strikkevotter som hun like gjerne kunne kjøpt for en 100-lapp.... Spesielt når moren din ikke engang har dårlig råd.... Anonymkode: e6f22...875 Altså, internett er stoooort. Jeg synes dette er himla dårlig stil og ville aldri gjort det selv, men sannsynligheten for at dette er nedsnødd av millioner av terrabyte med ny informasjon og milliarder av andre intetsigende bilder innen barnet skal ha sin første jobb, er ganske stor. Man må for all del vise nettvett, men samtidig er det ikke alt som er så farlig som man skal ha det til. En venn av meg delte en moralistisk, skrekkinngytende "sann historie" om hvordan pedofile legger til venner og ser seg ut barn som de deretter sporer opp og forfølger osv osv, som en advarsel til at noen hadde lagt ut et nøytralt, ufarlig bilde av to treåringer i Luciadrakt tatt på avstand. At den pedofile like gjerne (og kanskje mer sannsynlig. Facebookforfølgelsesmetoden er ganske upraktisk) kunne lusket utenfor nærmeste barneskole, tok han ikke med i beregningen... Anonymkode: 072a0...919
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #25 Skrevet 15. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, internett er stoooort. Jeg synes dette er himla dårlig stil og ville aldri gjort det selv, men sannsynligheten for at dette er nedsnødd av millioner av terrabyte med ny informasjon og milliarder av andre intetsigende bilder innen barnet skal ha sin første jobb, er ganske stor. Man må for all del vise nettvett, men samtidig er det ikke alt som er så farlig som man skal ha det til. En venn av meg delte en moralistisk, skrekkinngytende "sann historie" om hvordan pedofile legger til venner og ser seg ut barn som de deretter sporer opp og forfølger osv osv, som en advarsel til at noen hadde lagt ut et nøytralt, ufarlig bilde av to treåringer i Luciadrakt tatt på avstand. At den pedofile like gjerne (og kanskje mer sannsynlig. Facebookforfølgelsesmetoden er ganske upraktisk) kunne lusket utenfor nærmeste barneskole, tok han ikke med i beregningen... Anonymkode: 072a0...919 Internett er stort, og det er mye informasjon. Skulle nesten tro at noen burde komme opp med en eller annen form for måte å kunne finne ting basert på nøkkelord og informasjon men det er vel for mye å forvente. Vi finner aldri noe så stort som det er. Jaja, kanskje noen kommer opp med noe lurt senere. Anonymkode: e6f22...875
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #26 Skrevet 15. november 2016 13 timer siden, Pinnis skrev: For det vil alltid være folk som synes det er ubehagelig eller ekkelt med bilder, selv når de ikke kommer på avveie. Hva er det som er ekkelt og ubehagelig, da? Jeg har virkelig ikke den fjerneste anelse, dette virker komplett uforståelig. Ingen tror vel at et fotografi reiser med sjela eller noe slikt sprøyt? Det beste er om bilder kommer på avveie. For er et bilde kommet så pass på avveie at man ikke lenger vet navn og adresse, da er det i hvert fall komplett umulig at bildet kan skade den bildet forestiller. Absolutt alle må da være enig i det? Anonymkode: 33089...e83
Pinnis Skrevet 15. november 2016 #27 Skrevet 15. november 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som er ekkelt og ubehagelig, da? Jeg har virkelig ikke den fjerneste anelse, dette virker komplett uforståelig. Ingen tror vel at et fotografi reiser med sjela eller noe slikt sprøyt? Det beste er om bilder kommer på avveie. For er et bilde kommet så pass på avveie at man ikke lenger vet navn og adresse, da er det i hvert fall komplett umulig at bildet kan skade den bildet forestiller. Absolutt alle må da være enig i det? Anonymkode: 33089...e83 Jeg mener verken at et bilde tar sjela mi eller lignende, men vil likevel ikke bli lagt opp bilder av uten min godkjennelse. Enkelte vil ikke engang bli tatt bilde av, kanskje på grunn av selvbilde, kanskje på grunn av tidligere mobbing, og ikke behøver de en grunn engang.
mortilen Skrevet 15. november 2016 #28 Skrevet 15. november 2016 Nei og ja. legger sjeldent ut, og hvis jeg legger ut er barnet ugjenkjennelig. Det vil si ansiktet tatt vekk, bakfra eller lignende. Sender derimot Snapchat. Men der har jeg bare de nærmeste på listen
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #29 Skrevet 15. november 2016 Nå legger jeg ikke ut mye bilder generelt men ja jeg legger en sjelden gang ut noen utvalgte bilder på facebook for å dele med familie og venner,. . Ellers bruker jeg mest snap. Alt med måte. Anonymkode: a20d6...dfe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå