AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #21 Skrevet 14. november 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ha en svær tv i stuen er skikkelig harry. Synlig eller ikke. Veldig vulgært faktisk. Litt som nyrike russere med gigantiske pelskåper, eller middelaldrende menn med børstraktor.Det er noe trailer-trash over folk som innreder oppholdsrommet etter en tv.Penger kjøper ikke klasse.En tv bør ikke ha noe mer sentral plass i et hjem enn et vaffeljern. Anonymkode: b75aa...60a Du må være en interiørarkitekt eller? For jeg lurer ofte på om de virkelig hater tv-er, for tv skal man ihvertfall ikke ha i stua. Men saken er, vi er i stua hver kveld, hele kveld, og da må TV-en også stå der. For alternativet er å ha en pen og pyntlig og fin stua - stående tom og bare klar til å ta imot gjester en sjelden gang, mens vi hele familien stuer oss inne i kjellerstua, for der er det tv! Er det bedre liksom? Å tilbringe meste parten av tiden på 10% av boligarealet og i tillegg i underetasjen? Stua er først og fremst for å brukes, ikke for gjester. Anonymkode: 034b2...d97 13
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #23 Skrevet 14. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å ha en svær tv i stuen er skikkelig harry. Synlig eller ikke. Veldig vulgært faktisk. Litt som nyrike russere med gigantiske pelskåper, eller middelaldrende menn med børstraktor. Det er noe trailer-trash over folk som innreder oppholdsrommet etter en tv. Penger kjøper ikke klasse. En tv bør ikke ha noe mer sentral plass i et hjem enn et vaffeljern. Anonymkode: b75aa...60a Vulgært å like film og tv? Haha!! Vaffeljernet er i bruk ca en gang i måneden, tven er derimot i bruk flere timer hver eneste dag, året gjennom Synes det er litt sånn wannabe-klasse når man nekter å "fornedre" seg til tv-titting jeg. Anonymkode: 9f0ca...bcc 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #24 Skrevet 14. november 2016 Typisk Norge at "harry" er en hedersbetegnelse og tv-en er livets midtpunkt. Huset er blitt et tilbehør til tv-en. Fjerner du tven aner de ikke hva de skal med huset. Anonymkode: b75aa...60a 5
Rotemor Skrevet 14. november 2016 #25 Skrevet 14. november 2016 Harry eller ei; det er helt nødvendig! 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #26 Skrevet 14. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ha en svær tv i stuen er skikkelig harry. Synlig eller ikke. Veldig vulgært faktisk. Litt som nyrike russere med gigantiske pelskåper, eller middelaldrende menn med børstraktor. Det er noe trailer-trash over folk som innreder oppholdsrommet etter en tv. Penger kjøper ikke klasse. En tv bør ikke ha noe mer sentral plass i et hjem enn et vaffeljern. Anonymkode: b75aa...60a Hva om man bruker den til å se pretensiøse filmer der man etterpå kan skryte av at man er skikkelig dyp? Anonymkode: e27a8...ee4 5
Djungelvrål Skrevet 14. november 2016 #27 Skrevet 14. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Typisk Norge at "harry" er en hedersbetegnelse og tv-en er livets midtpunkt. Huset er blitt et tilbehør til tv-en. Fjerner du tven aner de ikke hva de skal med huset. Anonymkode: b75aa...60a Tull Det er ikke typisk Norge i det hele tatt! Det er vanlig overalt i verden. Det er vel mer typisk Norge at wannabeesene skal ha en gjestestue som står å støver, tom og til pynt 99% av året. 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #28 Skrevet 14. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ja, stor TV er harry. Har selv en 60" som jeg har i en stue på 35m2, synes jeg er godt innenfor harryland, men det er en drøm å se film og serier. en observasjon jeg har gjørt i mitt nærområde er at det virker som det er en korelasjon mellom uflidd eiendom og stor TV. Det er fire boliger i min gate som har hus som skulle vært malt for mange år siden, alt gror igjen, rustne biler parkert på hva som en gang var en biloppstillingsplass, felles for alle disse er en diger tv som lyser opp gata på utsiden på kveldstid. Anonymkode: 6c0cc...4be Kul observasjon der! De fleste drømmer seg vel bort i tv´n sin...Bort fra rot og skrot..;) Anonymkode: efb19...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #29 Skrevet 14. november 2016 Har ikke tv. De store tv'n jeg så vidt har sett på ( hos andre ), har vært vulgært store...Dvs man jo inn i porene i huden til folk, synes ikke det er fint. Liker gamle , tykke tv'er sånn som før i tiden. De hadde noe magisk over seg. Idag ser man for mye av alt på store flatskjermer, i ansiktet til folk... Anonymkode: efb19...8fe 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #30 Skrevet 14. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ikke tv. De store tv'n jeg så vidt har sett på ( hos andre ), har vært vulgært store...Dvs man jo inn i porene i huden til folk, synes ikke det er fint. Liker gamle , tykke tv'er sånn som før i tiden. De hadde noe magisk over seg. Idag ser man for mye av alt på store flatskjermer, i ansiktet til folk... Anonymkode: efb19...8fe *rettelse: man ser inn i porene på huden til folk på store flatskjermer...IKKE pent! Anonymkode: efb19...8fe 1
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 14. november 2016 #31 Skrevet 14. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ha en svær tv i stuen er skikkelig harry. Synlig eller ikke. Veldig vulgært faktisk. Litt som nyrike russere med gigantiske pelskåper, eller middelaldrende menn med børstraktor. Det er noe trailer-trash over folk som innreder oppholdsrommet etter en tv. Penger kjøper ikke klasse. En tv bør ikke ha noe mer sentral plass i et hjem enn et vaffeljern. Anonymkode: b75aa...60a Really?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #32 Skrevet 14. november 2016 Selvfølgelig, stor tv er jo...stygt? Vanlig nå, men vanvittig stygt. Jeg syns det, og blir overrasket her over at så mange ikke har skjenket det en tanke. Parkett og vaser og gardiner eller ikke, men gedigen tv, det er greit liksom? Ser man på tv hver dag, så ok, praktisk, men fint er det ikke. Anonymkode: 264b0...6a7 3
Akay Skrevet 14. november 2016 #33 Skrevet 14. november 2016 Har 75" i stua på 48m2 . Hadde aldri byttet i mindre. Det hadde ikke kjerringa heller. 65" der før men flyttet den opp i loftstua. Driter i hva andre måtte synes er harry. Det er vår stue
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #34 Skrevet 14. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke tv. De store tv'n jeg så vidt har sett på ( hos andre ), har vært vulgært store...Dvs man jo inn i porene i huden til folk, synes ikke det er fint. Liker gamle , tykke tv'er sånn som før i tiden. De hadde noe magisk over seg. Idag ser man for mye av alt på store flatskjermer, i ansiktet til folk... Anonymkode: efb19...8fe 2016 - stor flatskjerm er vulgært 1996 - tykk, magisk TV er vulgært 1976 - Farge-TV er vulgært 1966 - TV er vulgært 1946 - Radio er vulgært Alt var alltid bedre før. Sukk. Anonymkode: 93fbf...bb7 8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #35 Skrevet 14. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hvorfor? Anonymkode: 77860...bd8 Vel, det var en tidligere i tråden som snakket om trailer-trash og jeg syns vel at det er noe stakkarslig over å ha en så liten TV i en stor stue. Skal man først ha TV i stua så er det rimelig anakronistisk å sitte å myse mot en liten skjerm på 32" i 2016. Han fyren her har vel 32-tommers billedrørs-TV fremdeles, kan jeg tenke meg: Jeg har et dedikert TV-rom, og et hjemmekino-rom med projektor, så ingen TV i stua her, men stua blir overhodet ikke brukt heller. Anonymkode: 99fe7...5f4
Honey Dew Skrevet 15. november 2016 #36 Skrevet 15. november 2016 At det var? Harry?? Nei, det er det ikke. Hilsen en som har 80 tommer i stuen (har stor tv-stue da)
Gjest Kattifnatten Skrevet 15. november 2016 #37 Skrevet 15. november 2016 Har aldri tenkt over at stor TV er "harry". Skjønner godt at folk vil ha stor skjerm. Selv har vi 55 tommer, kunne godt hatt større.
Fru Uperfekt Skrevet 15. november 2016 #38 Skrevet 15. november 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ha en svær tv i stuen er skikkelig harry. Synlig eller ikke. Veldig vulgært faktisk. Litt som nyrike russere med gigantiske pelskåper, eller middelaldrende menn med børstraktor. Det er noe trailer-trash over folk som innreder oppholdsrommet etter en tv. Penger kjøper ikke klasse. En tv bør ikke ha noe mer sentral plass i et hjem enn et vaffeljern. Anonymkode: b75aa...60a Hvorfor har du så mye imot TV? 16 timer siden, Aamu skrev: Det er jo for stort. Samme om det er harry, går jo ikke an å SE på sånt. Fikk meg en svær flatskjerm engang, leverte den tilbake. Orka ikke å se på den. Hvorfor blir det for stort uannsett? For en som liker å se på filmer og serier sant har en stue på en viss størrelse så gjør det opplevelsen bedre. f.eks en 32 tommers i stuene våre hadde gjort at vi ikke så tv'n skikkelig om en sitter i sofaen.
Fru Uperfekt Skrevet 15. november 2016 #39 Skrevet 15. november 2016 4 minutter siden, Honey Dew skrev: At det var? Harry?? Nei, det er det ikke. Hilsen en som har 80 tommer i stuen (har stor tv-stue da) De har vi i loungen på jobb og det er digg å stikke der å se på film.
Aamu Skrevet 15. november 2016 #40 Skrevet 15. november 2016 5 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Hvorfor blir det for stort uannsett? For en som liker å se på filmer og serier sant har en stue på en viss størrelse så gjør det opplevelsen bedre. f.eks en 32 tommers i stuene våre hadde gjort at vi ikke så tv'n skikkelig om en sitter i sofaen. Jeg liker å se på filmer og serier, jeg ser serie hver dag, og film hver helg. Har surround etc. Men større er ikke bedre. Når man må snu på huet for å få med seg hva som skjer på tv'en, da er det for stort. Skjønner meg ikke på folk som vil ha det sånn. Hadde en venninne en gang som var barn av slike (stormannsgale..) foreldre, det var så stor TV at jeg ikke orket å se på den. Alt blir jo stort, du får ikke med deg mer av filmen, det blir ikke flere detaljer. Alt blir bare større. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå