AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Er jeg hysterisk som enda kutter pølser og druer til middag datter på 2 år? Kutter alltid druer på langs og en drue deles i fire. Jenta må sitte i ro mens hun spiser. Pølser kuttes også i små biter. Ser andre foreldre deler druer i to eller sender med hele druer. Vet kvelning kan skje uansett men så gjør jeg det jeg kan for å unngå at mat setter seg fast. Deltok på førstehjelpkurs for barn for to år siden. Har også vært vitne til ifb med jobb tilfeller der pølse har sittet fast i halsen, men det var hos en voksen da. Hysteriske meg? Anonymkode: fc509...467
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er jeg hysterisk som enda kutter pølser og druer til middag datter på 2 år? Kutter alltid druer på langs og en drue deles i fire. Jenta må sitte i ro mens hun spiser. Pølser kuttes også i små biter. Ser andre foreldre deler druer i to eller sender med hele druer. Vet kvelning kan skje uansett men så gjør jeg det jeg kan for å unngå at mat setter seg fast. Deltok på førstehjelpkurs for barn for to år siden. Har også vært vitne til ifb med jobb tilfeller der pølse har sittet fast i halsen, men det var hos en voksen da. Hysteriske meg? Anonymkode: fc509...467 Sorry for litt skrivefeil 😊 til min datter• foreldre sender med hele druer i bhg skulle det stå Anonymkode: fc509...467
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Nei, du er ikke hysterisk. Datteren din er bare 2 år, så bare fortsett med det du så lenge dere begge liker det. Anonymkode: fed89...6cd
Vera Vinge Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 (endret) Det skader vel ingen, det, så det er jo bare å gjøre? Men det er lenge siden jeg sluttet å kutte opp pølser til min 2-åring. Jeg ser ikke helt at det skal forebygge kvelning å kutte opp heller, annet hvis man vet man har en glupsk unge. Husker jeg leste om baby led weaning, eller hva det heter, om hvordan babyer blir vant til å spise og styre store biter mat selv. At de da lærer å få kontroll over maten på en annen måte enn når den moses. Vi har vel gjort en slags mellomting. Men mitt andre barn satte faktisk en pølsebit i halsen en gang, men da var han vel nesten fire. Man kan jo ikke dele opp for alltid, så vi lot ham fortsette som før. Men det var typisk en dag hvor han var veldig sliten, så han fulgte vel ikke med. Da måtte jeg legge ham over fanget mitt og banke ham hardt i ryggen. Og jeg fikk skrekken for pølser en stund, ja. Men jeg tenker det viktigste å lære er at små barn aldri skal spise uten tilsyn fra voksne. Endret 14. november 2016 av Vera Vinge
Sushi Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Jeg deler ikke opp druene eller pølsene til min 2-åring, men jeg er streng på at han ikke får lov til å løpe rundt mens han spiser. Tror ikke det skader at du deler opp, heller.
Fru Uperfekt Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jeg hysterisk som enda kutter pølser og druer til middag datter på 2 år? Kutter alltid druer på langs og en drue deles i fire. Jenta må sitte i ro mens hun spiser. Pølser kuttes også i små biter. Ser andre foreldre deler druer i to eller sender med hele druer. Vet kvelning kan skje uansett men så gjør jeg det jeg kan for å unngå at mat setter seg fast. Deltok på førstehjelpkurs for barn for to år siden. Har også vært vitne til ifb med jobb tilfeller der pølse har sittet fast i halsen, men det var hos en voksen da. Hysteriske meg? Anonymkode: fc509...467 Skader sikkert ikke, men jeg gidder ikke dele opp maten sånn når de er så store
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #7 Skrevet 14. november 2016 Meget fornuftig. Anonymkode: a8b4b...250 1
Pinnis Skrevet 14. november 2016 #8 Skrevet 14. november 2016 Vår treåring har akkurat begynt å få hele druer. Han elsker druer, og har vært veldig glupsk. Nå har han begynt med små biter, så nå får han hele. Vi kjørte faktisk blw også, men noen ting har han vært mer glupsk når han eter. En på barselgruppa måtte ringe ambulanse en gang hennes da toåring satte en bit grillpølse i halsen, så jeg mener ikke det er hysteri.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #9 Skrevet 14. november 2016 Uansett hvor stor/liten en bit er, så kan alt sette seg fast i luftrøret, ved et uhell. Vi kan ikke forebygge alt. Synes det er viktigere at barn sitter stille mens de spiser, under oppsikt når de er veldig små da, enn at alt kuttes opp i småbiter. Det skader selvfølgelig ikke å ta seg tid til å skjære opp maten. Alle bør ha et førstehjelpskurs i tillfelle et uhell skjer. En mister ikke hodet så lett når en vet hva en skal gjøre. Anonymkode: fcb0b...f5f
bush babe Skrevet 15. november 2016 #10 Skrevet 15. november 2016 Min ettåring får pølse og druer som ikke er oppskjært, det har hun fått lenge. Hun må sitte og spise som oss andre, og da har jeg jo nok oppsyn hvis det skulle skje noe.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #11 Skrevet 15. november 2016 Jeg vet ikke, jeg... Tenker at det skader ikke å skjære opp, hvertfall! Men man kan jo ikke fortsette med det evig. Huff, er ikke mer enn et par år siden det var en jente på 7 som døde av en matbit i halsen - var det ikke i England tro? Veldig skummelt, men heldigvis sjelden. Hun skulle bare skynde seg å spise opp middagen Anonymkode: e19e3...a02
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #12 Skrevet 15. november 2016 Jeg deler fortsatt opp en del til vår som akkurat har fylt 2 år, fordi han er så glupsk når han spiser. I stedet for å bite av en bit så prøver han å dytte alt inn i munnen på en gang. Han må sitte i ro når han spiser. Anonymkode: 23091...8db
Gjest Dorey Skrevet 15. november 2016 #13 Skrevet 15. november 2016 (endret) Er det første barn? Jeg synes det er hysterisk. Min yngste på 1,5 år får pølse i lompe og hele druer. Det som er viktig er å sitte rolig mens man spiser. Endret 15. november 2016 av Dorey
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #14 Skrevet 15. november 2016 Nei, du er ikke hysterisk. Her gjør vi det samme, men skal sies at minstemor har trangt svelg da. Men pølsebiter er vel kvelningsfare nr 1 er det ikke? Anonymkode: ea843...eca
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #15 Skrevet 15. november 2016 4 timer siden, Dorey skrev: Er det første barn? Jeg synes det er hysterisk. Min yngste på 1,5 år får pølse i lompe og hele druer. Det som er viktig er å sitte rolig mens man spiser. Nei, mitt andre barn. Største er snart 8 år og jeg har praktisert likedan der til jeg føler det er trygt å gi store matbiter. Deler ikke opp likedan til eldste såklart😅😅 Boller, pølser og druer er jeg meget obs på..minste stapper inn masse mat i munnen på engang. Anonymkode: fc509...467
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #16 Skrevet 15. november 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Uansett hvor stor/liten en bit er, så kan alt sette seg fast i luftrøret, ved et uhell. Vi kan ikke forebygge alt. Synes det er viktigere at barn sitter stille mens de spiser, under oppsikt når de er veldig små da, enn at alt kuttes opp i småbiter. Det skader selvfølgelig ikke å ta seg tid til å skjære opp maten. Alle bør ha et førstehjelpskurs i tillfelle et uhell skjer. En mister ikke hodet så lett når en vet hva en skal gjøre. Anonymkode: fcb0b...f5f Jeg har førstehjelpskurs for barn og baby. Og skal på et nytt et i morgen for voksnr da jeg er helsepersonell😊 Anonymkode: fc509...467 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå