AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Hei. Jeg har en lillebror på 16 år. Han er veldig vanskelig å håndtere.Barnevernet er også inn i bilde.Men de gjør ikke mye. Han hører på meg og mor inn i mellom, men blir sint noen ganger og skriker til oss. Han kommer noen ganger med penger som 500 ,-1000 kr til 2000 kr, vi spør han om hvor han kommer med de pengene fra, men han vil ikke si til oss hvor han får tak i disse pengene. Han sier bare at han har solgt noe lovlig ting, som mobil osv. I det siste fant vi en røyk pakke som han hadde og vi snakket med han og det så ut som at han ikke røyket og at det ikke var hans pakke. Han bråker en del. Og idag kom han med at han vil kjøpe en motorsykkel av kompisen sin, men han har ikke moped lappen og min mor vil ikke at han skal kjøpe moped, fordi han er for ung. Naboene klaget på han før sommeren fordi han bråket. Så vi snakket med han og da sa han at han ikke vil kjøpe motorsykkel nå. Men jeg tror ikke på han. Noe tips til hvordan vi håndterer dette her? Anonymkode: b91ba...d8e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har en lillebror på 16 år. Han er veldig vanskelig å håndtere.Barnevernet er også inn i bilde.Men de gjør ikke mye. Han hører på meg og mor inn i mellom, men blir sint noen ganger og skriker til oss. Han kommer noen ganger med penger som 500 ,-1000 kr til 2000 kr, vi spør han om hvor han kommer med de pengene fra, men han vil ikke si til oss hvor han får tak i disse pengene. Han sier bare at han har solgt noe lovlig ting, som mobil osv. I det siste fant vi en røyk pakke som han hadde og vi snakket med han og det så ut som at han ikke røyket og at det ikke var hans pakke. Han bråker en del. Og idag kom han med at han vil kjøpe en motorsykkel av kompisen sin, men han har ikke moped lappen og min mor vil ikke at han skal kjøpe moped, fordi han er for ung. Naboene klaget på han før sommeren fordi han bråket. Så vi snakket med han og da sa han at han ikke vil kjøpe motorsykkel nå. Men jeg tror ikke på han. Noe tips til hvordan vi håndterer dette her? Anonymkode: b91ba...d8e Hvorfor samles "dere" alle cases på KG? Kanskje dere bør ha møter med det lokale kommunale barnevernet fremfor å skrive på KG? Anonymkode: c1517...6ba 1
Zienna Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Moren din og du bør be om et møte med barnevernet. Si alt som det er. Jeg ser av hva du skriver at du er redd for at brpren din er på ville veier. Det beste du og moren din gjør for ham, er å skaffe dere hjelp utenifra. Press Barnevernet hardt, spør om hva de gjør for gutten.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Er det du som fungerer som "forelder" i familien? Har dere en far som kan trå til hvis mor ikke kan ha den rollen? Hva gjør barnevernet? Har han vært utredet for noe? Anonymkode: 222bd...685
Tatja Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor samles "dere" alle cases på KG? Kanskje dere bør ha møter med det lokale kommunale barnevernet fremfor å skrive på KG? Anonymkode: c1517...6ba Hvorfor er du på KG? Hvorfor snakker du ikke med andre mennesker i stedet? (Hint: Det ene utelukker ikke det andre...).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå