Gå til innhold

Hva mener egentlig folk om eu kontroll\ pkk?


Grovmel

Anbefalte innlegg

Altså den har jo blitt strengere i år, med en del kontroll punkter jeg ikke fatter logikken i og nok en gang finner vi oss i noe som er bestemt av eu, uten å være medlem.

 

Den garantert største årsaken til trafikk ulykker blant personbiler, skyldes jo fører og ikke teknisk feil. Og hoved grunn til teknisk feil skyldes i all hovedsak dårlige dekk\ feil montering av dekk. Burde man ikke kontrollere fører før bil? Ligner at lobbyister i bryssel ønsker at levetid på bil skal være kortere for å tjene penger.

 

Jeg personlig forstår fornuften i en enkel skjekk av bremser, dekk og div. Men dette vi har godtatt fra eu, forstår jeg ikke. Vi har eu sitt eldste bilpark, grunnet avgifter. Så dette må kjennes i lommeboken til enkelte.

 

Fikk selv en 2er feil for ett par år siden, grunnet rust på bremserør. Jeg og en kompis tok den ut, men fant 0 rust og pusset over og satte inn igjen. Dette var kontroll fra NAF, så jeg undres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det er bare enda mere av kontrollsamfunnet, og vet ikke hva jeg skal gjøre for å protestere på det. Det er ikke logikk i det nei. Det er sjeldent logikk i pålegg som kommer fra EU. Virker som om alle disse avgiftgene og kontrollene bare øker helt uavhengig av hvem som er på stortinget også.

Anonymkode: c32fe...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker den er hlt grei, er håpløst mange vrak der ute. Men som bilmekaniker ville jeg gjerne sluppet å måtte bruke tid på den jobben, den er ikke særlig morsom når noen kommer med et vrak som har stått ute en natt i snøværet, har 30 cm snø på seg og er kaldere enn den kaldeste fryseboks, er tomt for strøm, førerdøren ikke kan åpnes og man må bruke dobbelt så lang tid på å vurdere og skrive anmerkninger som vanlig.

Anonymkode: 41689...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg det blir bukken passe havresekken kontroll. Hadde vært mye bedre om biltilsynet hadde utført såkalt eu kontroll. Jeg veit at mann ikke må reparere de feil som blir funnet på det verksted bilen blir vist,men føler meg helt sikker på at de oftest blir gjort.Er bilkyndig selv noe verkstedet jeg bruker veit derfor har jeg ikke blitt lurt.Men min mor derimot, de har stadig funnet tåpelige feil som ikke er feil feks mente de at hjullager måtte byttes på en bil som hadde 4000mil på telleren.Jeg visste bilen hadde kone lager som på få min kunne strammes. Bilen har gått igjennom tre eu kontroller uten noe mer mas om hjullager å hun sparte masse penger. Det blir verre og verre å ikke ha råd til ny bil,politikerne våre er flinkere til å innføre eu direktiv enn det eu landene er selv.

Anonymkode: c3eb6...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe morsomt for folk som bor langt ute på landet å kjøre 20 mil for kontroll nr 2, pg av manglende lys under bagasje lokket.

Anonymkode: 600a1...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er det ett så skummelt tema at ingen tørr å skrive uten å være anonym, selv om man mest sansynlig er anonym fra før av?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig syntes jeg det blir bukken passe havresekken kontroll. Hadde vært mye bedre om biltilsynet hadde utført såkalt eu kontroll. Jeg veit at mann ikke må reparere de feil som blir funnet på det verksted bilen blir vist,men føler meg helt sikker på at de oftest blir gjort.Er bilkyndig selv noe verkstedet jeg bruker veit derfor har jeg ikke blitt lurt.Men min mor derimot, de har stadig funnet tåpelige feil som ikke er feil feks mente de at hjullager måtte byttes på en bil som hadde 4000mil på telleren.Jeg visste bilen hadde kone lager som på få min kunne strammes. Bilen har gått igjennom tre eu kontroller uten noe mer mas om hjullager å hun sparte masse penger. Det blir verre og verre å ikke ha råd til ny bil,politikerne våre er flinkere til å innføre eu direktiv enn det eu landene er selv.

Anonymkode: c3eb6...15d

Om det kan strammes eller ikke er uvesentlig for kontrollen.

Anonymkode: 41689...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...