Gå til innhold

Vemmelig situasjon/ barnevern

Fremhevede innlegg

Skrevet

En venninne av meg har blitt  kjent med en av naboene i boligfeltet der hun bor. Min venninne er enslig mor til et lite barn på et og et halvt år. Barnefar er ikke inne i bildet  Han døde av sykdom før barnet ble født. Til sakens kjerne: denne venninnen arbeider i barneverntjenesten og dominerer min venninne  veldig. Blant annet presset hun min venninne til å klippe håret kort og farge det rødt. Min venninne har opprinnelig et helt nydelig hår. Gylden blondt og langt med fall i. Venninnen bestemmer også hva slags klær min venninne skal kjøpe. Når min venninne gir utrykk for at hun ikke vil ha så mye kontakt med sin nye venninne lenger blir denne venninnen truende. Hun antydet en gang at hun syntes min venninnes barn hadde mye blåmerker noe som ikke er sant. Barnet går ofte rundt i trøye og bleie hjemme og jeg har aldri sett blåmerker på barnet. Hun antydet også en gang ovenfor min venninne at min venninne  virket ruset og hun spurte min venninne  om hun bruker narkotika. Min venninne har blitt redd av dette her og nå spør jeg om tips.

Anonymkode: 9fee9...64f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun hørtes ikke ut som en venn man vil ha, uavhengig av hva hun jobber med

• Liker 8
Skrevet

Antydningene kommer kun frem når min venninne gir utrykk for at hun ikke vil ha så mye kontakt. Ikke ellers.

Skrevet
1 minutt siden, minister-mio skrev:

Hun hørtes ikke ut som en venn man vil ha, uavhengig av hva hun jobber med

Nei. Situasjonen er fryktelig vemmelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig i at denne damen absolutt ikke er ei som bør omgås din venninne. Men hva har det å gjøre med at hun jobber i barnevernet?

Anonymkode: 55547...267

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antydningene kommer kun frem når min venninne gir utrykk for at hun ikke vil ha så mye kontakt. Ikke ellers.

Den eneste måten å redde seg unna slike mennesker på er å unngå dem totalt. Din venninne burde flytte langt bort fra den "venninnen" og avslutte kontakten 100 %.

Anonymkode: 5da83...2bb

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at denne damen absolutt ikke er ei som bør omgås din venninne. Men hva har det å gjøre med at hun jobber i barnevernet?

En falsk  bv anmeldelse kan bli  tatt mere alvorlig når venninnen som antyder at hun kan finne på å melde ifra arbeider der selv.

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den eneste måten å redde seg unna slike mennesker på er å unngå dem totalt. Din venninne burde flytte langt bort fra den "venninnen" og avslutte kontakten 100 %.

Dette rådet skal jeg gi videre til min venninne.  Hvis hun flytter blir kontakten med den nye venninnen borte helt naturlig.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det syns jeg var ganske åpenbart. "Blåmerker" på barnet og at barnets mor virket "ruset"?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette rådet skal jeg gi videre til min venninne.  Hvis hun flytter blir kontakten med den nye venninnen borte helt naturlig.

Fint :hjerte:

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det legger jo ett press bak det hun sier ang blåmerker og rus. Slik at venninen (hun med barnet) blir mer tilbøyelig når hun som jobber i BV sier noe.

Skrevet
14 minutter siden, Raiu skrev:

Det legger jo ett press bak det hun sier ang blåmerker og rus. Slik at venninen (hun med barnet) blir mer tilbøyelig når hun som jobber i BV sier noe.

1) denne damen kunne ikke hatt denne saken ettersom hun er inhabil. Det eneste hun kan gjøre er å melde fra om tvilsomme forhold.

2) hun må ha bevis for at det skal fremmes en sak. F.eks blåmerker på barnet eller positiv dopingtest på mor, eller f.eks en video av mor som ruser seg. Dette får hun åpenbart ikke dokumentert ettersom det er løgn.

3) barnet blir ikke bare tatt uten grunnlag for bekymring. Ts sine vitneforklaringer som nabo veier minst like mye som denne damens vitneforklaringer.

Det er ingen sak her, hun kan ikke komme seg noe sted med påstandene sine.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) denne damen kunne ikke hatt denne saken ettersom hun er inhabil. Det eneste hun kan gjøre er å melde fra om tvilsomme forhold.

2) hun må ha bevis for at det skal fremmes en sak. F.eks blåmerker på barnet eller positiv dopingtest på mor, eller f.eks en video av mor som ruser seg. Dette får hun åpenbart ikke dokumentert ettersom det er løgn.

3) barnet blir ikke bare tatt uten grunnlag for bekymring. Ts sine vitneforklaringer som nabo veier minst like mye som denne damens vitneforklaringer.

Det er ingen sak her, hun kan ikke komme seg noe sted med påstandene sine.

Det er ikke det jeg mener. Men hvis mor er en som er redd for BV så kan hun bli lettere påvirket av noen som hun tenker kan "ta" henne. Når denne personen i tillegg har påpeket rus og blåmerker så er det lett å få intrykk av at hun allerede er under lupen.

Om hun I BV kan gjøre noe eller ikke er ikke greia. Men lista di kunne sikkert beroet moren hvis hun leste den :)

Skrevet

Har hun tenkt på at hun kan ta opp samtalen når hun og denne venninnen snakker sammen? Da vil hun ha bevis hvis denne venninnen skulle melde henne til bv.

Anonymkode: 78261...87d

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hun tenkt på at hun kan ta opp samtalen når hun og denne venninnen snakker sammen? Da vil hun ha bevis hvis denne venninnen skulle melde henne til bv.

Anonymkode: 78261...87d

Støtter denne. Få bevis på at damen bruker stillingen sin til å blackmaile venninna di til å opprettholde kontakten. Så trekke seg unna helt. Og blir det problemer i etterkant, bruk bevisene i en klage til barnevernet så den damen mister jobben sin..

Anonymkode: 48bc1...db0

• Liker 4
Skrevet

Går barnet i bgh så blir det litt blåmerker. Det er bare sånn det er i lek. rart at en pedagog ikke kjenner til at smårollinger får blåmerker..

Anonymkode: 1452f...88d

Skrevet

Venninnen din bør i skjul ta opp en samtale der hun blir forsøkt truet med falsk melding. Så kontakter hun naboens sjef, informerer om det som har skjedd og tilbyr samtalen som bevis. Case closed. 

Anonymkode: f1bde...32b

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen din bør i skjul ta opp en samtale der hun blir forsøkt truet med falsk melding. Så kontakter hun naboens sjef, informerer om det som har skjedd og tilbyr samtalen som bevis. Case closed. 

Anonymkode: f1bde...32b

100 % enig med dette. Har man en smart-telefon løses dette lett. Om hun ikke har det selv er det nok noen rundt henne som lar henne låne det for anledningen.

Men jeg ville fortsatt anbefalt henne å flytte. Ser urolig ut for hva denne "venninna" kan gjøre om hun blir meldt til sin sjef.

Lykke til ts, til deg og venninna di.

Anonymkode: 4a3a1...319

Skrevet

Narcesistisk dame som sikkert er sjalu og vil ødlegge for veninna di  hun Bør ikke få overalt veninna di til og klippe de fine håret sitt... æsj så tragisk :(

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg har blitt  kjent med en av naboene i boligfeltet der hun bor. Min venninne er enslig mor til et lite barn på et og et halvt år. Barnefar er ikke inne i bildet  Han døde av sykdom før barnet ble født. Til sakens kjerne: denne venninnen arbeider i barneverntjenesten og dominerer min venninne  veldig. Blant annet presset hun min venninne til å klippe håret kort og farge det rødt. Min venninne har opprinnelig et helt nydelig hår. Gylden blondt og langt med fall i. Venninnen bestemmer også hva slags klær min venninne skal kjøpe. Når min venninne gir utrykk for at hun ikke vil ha så mye kontakt med sin nye venninne lenger blir denne venninnen truende. Hun antydet en gang at hun syntes min venninnes barn hadde mye blåmerker noe som ikke er sant. Barnet går ofte rundt i trøye og bleie hjemme og jeg har aldri sett blåmerker på barnet. Hun antydet også en gang ovenfor min venninne at min venninne  virket ruset og hun spurte min venninne  om hun bruker narkotika. Min venninne har blitt redd av dette her og nå spør jeg om tips.

Så du har to venninner som har blitt kjent med hverandre, og den ene er passivt offer og farger håret sitt rødt fordi hun venninnen din som jobber i Barnevernet har truet din venninne som har barn til å farge håret sitt? 

Høres håpløst ut. Kan nesten ikke ta det seriøst...? 

Anonymkode: 3ddf8...8e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...