Gjest Kalenderpiken Skrevet 13. november 2016 #1 Del Skrevet 13. november 2016 Jeg bare lurer på, siden dere her inne er veldig kunnskapsrike om så mangt, de bor jo i nord men har ingen utprega nord-norsk dialekt. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 13. november 2016 #2 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) . Endret 13. november 2016 av Keikolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 13. november 2016 #3 Del Skrevet 13. november 2016 Slekt (besteforeldre osv) fra ålesund, kanskje de er påvirket derfra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 13. november 2016 #4 Del Skrevet 13. november 2016 Har de ikke sånn typisk langt sør-i-Nord-Norge dialekt da? Sånn nordlending nærmer seg trøndersk. Tror det er sånn de snakker der de kommer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandel92 Skrevet 13. november 2016 #5 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) f Endret 13. november 2016 av mandel92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalenderpiken Skrevet 13. november 2016 #6 Del Skrevet 13. november 2016 Faren deres snakket da klingende nordlenning syntes jeg. derfor stusset jeg på guttenes dialekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. november 2016 #7 Del Skrevet 13. november 2016 De har "normalisert" dialekten slik at de nå bruker fler østlandske ord og de har også fått mer "østnorsk" tonefall. Tok en titt på klipp som lå inne på nrk.no og der var også litt fra da de vant MGP jr. På den tiden snakket de mye tydeligere dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 13. november 2016 #8 Del Skrevet 13. november 2016 De er fra trofors, som er litt sør for Mosjøen i Nordland. Dialekta er påvirka av Østlandet pga mye reising ++. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maipai Skrevet 13. november 2016 #9 Del Skrevet 13. november 2016 De har alltid hatt en merkelig blanding. De bodde sine første år på Østlandet, før de flytta til Trofors. De har aldri snakket en ren dialekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iguana Skrevet 13. november 2016 #10 Del Skrevet 13. november 2016 Jeg trodde de var trøndere, men så sier de "e" og ikke æ.... DU e elektrisk, e får støt når e tenke på de......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 13. november 2016 #11 Del Skrevet 13. november 2016 5 timer siden, Iguana skrev: Jeg trodde de var trøndere, men så sier de "e" og ikke æ.... DU e elektrisk, e får støt når e tenke på de......... Familien deres er nordnorske (fra Trofors) og snakker tilnærmet samme dialekt som i Mosjøen. Guttene har bodd på østlandet da de var små, før de flyttet nordover og den dialektforvirringen henger vel fortsatt igjen Dessuten er det sikkert vanskelig å holde på en dialekt når de er i den alderen og reiser mye. Samme gjelder jo for f.eks Sandra Lyng som er fra Mosjøen, hun har jo totalt mistet dialekten sin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalenderpiken Skrevet 14. november 2016 #12 Del Skrevet 14. november 2016 13 timer siden, skyflakes skrev: Familien deres er nordnorske (fra Trofors) og snakker tilnærmet samme dialekt som i Mosjøen. Guttene har bodd på østlandet da de var små, før de flyttet nordover og den dialektforvirringen henger vel fortsatt igjen Dessuten er det sikkert vanskelig å holde på en dialekt når de er i den alderen og reiser mye. Samme gjelder jo for f.eks Sandra Lyng som er fra Mosjøen, hun har jo totalt mistet dialekten sin. aha, takk skal du ha for svar. Da vet jeg haha, jeg begynte å lure når jeg så innslag om de på Lørdagsrevyen. Det var blanding av alt mulig, for jeg registrerte noe dialekt i den mgp jr låta deres og så plutselig ikke noe liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 28. januar 2017 #13 Del Skrevet 28. januar 2017 Er det noen som vet om hvorfor det er lagt inn en "synthesizer lyd" på begynnelsen av sangen og i midten av sangene deres?Sangene er veldig fine altså, men de kunne spart seg for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 28. januar 2017 #14 Del Skrevet 28. januar 2017 Trodde ikke det var lov å diskutere barn på dette forumet. For det er det de er; barn.... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg