Skarven Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 Hei! Har en del leddsmerter av flere typer, både stikkende og verkende. De stikkende/skjærende er mer akutte og er fryktelige men går fort over. De verkende og "ulmende" smertene er mer konstante når de oppstår, og er derfor mer plagsomme. Hvilke "ikke-medikamentelle" metoder bruker dere på slike "dype" leddsmerter? Isposer eller varmepakninger? Hørt at kulde brukes mer på akutte forstuinger og slikt, varme på kroniske smerter, men hører også de som mener en kombinasjon er bedre.. erfaringer?
Wenda Skrevet 12. november 2016 #2 Skrevet 12. november 2016 Varme er det eneste som fungerer her. Bruker kun kalde omslag om det er for å dempe smerter ved forstuelser osv 1
Skarven Skrevet 12. november 2016 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2016 Akkurat nå, Wenda skrev: Varme er det eneste som fungerer her. Bruker kun kalde omslag om det er for å dempe smerter ved forstuelser osv Hva bruker du som "varmeelement"? Jeg har brukt varmeflaske, men er litt vanskelig å få perfekt temperatur på dem, og enten for varme, eller at de kjøles ned ganske fort..:p Vet det finnes risposer, elektrisk varmepute, lotion.. om dette funker?
Wenda Skrevet 12. november 2016 #4 Skrevet 12. november 2016 9 minutter siden, Skarven skrev: Hva bruker du som "varmeelement"? Jeg har brukt varmeflaske, men er litt vanskelig å få perfekt temperatur på dem, og enten for varme, eller at de kjøles ned ganske fort..:p Vet det finnes risposer, elektrisk varmepute, lotion.. om dette funker? Bruker noen slike varmeposer man får kjøpt på friluftsbutikker osv Ellers så bruker jeg varmeflaske, elektrisk varmeteppe og slikt
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Det avhenger om det er inflammasjon eller ikke. Er det det skal du bruke kulde. Anonymkode: d57a5...22b 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 Bruker også varme, når problemet er kronisk. Vet ikke hvorvidt det er anbefalt, men det er iallefall det eneste som hjelper. Varmer opp leddet først, så gjør jeg litt tøying og bøying, og prøver å bruke det minst mulig ellers (når det ikke er oppvarmet). Anonymkode: 7da3c...975
Batgirl Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Vel betennelse i ledd bør kun kulde brukes. Jeg har flere hot/cold packs, kjøpt på apotek. De fryses eller varmes opp etter behov.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Bare varme som fungerer på meg. Badstue er gull. Anonymkode: 12443...3eb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå