Aamu Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 (endret) Var i butikken. Kom tilfeldigvis forbi bakepapir, som tydeligvis var veldig billig (kosta 4 kr, jeg aner virkelig ikke hva det pleier å koste!), så jeg tok 1 eske, eller hva man skal kalle det, med bakepapir siden jeg behøver bakepapir idag. Godt jeg huska på det! Mel tok jeg og, kosta forresten 9kr for 1kg. Billig det og, tenkte jeg, uten å vite hva det normalt sett koster. Vel, jeg kom meg til kassa og stod i kø. Da dukket det opp en person i køen i en annen kasse, og jeg så at hun hadde tatt resten av bakepapireskene! Min første tanke var at det var sjukt grådig av henne, men slo det fra meg og tenkte så at jaja, kanskje hun trenger mye bakepapir, da. Men kjente at jeg var glad for at jeg fikk rasket til meg én eske, ellers hadde jeg blitt rimelig sur (om det var "utsolgt" for bakepapir!). I kassa var det tilbud på sjokolade, og der kom dama og forsynte seg grådig. Ja, hun tok likesågodt alle sammen. Nei, nå var jeg urettferdig, hun lot det bli igjen én til resten av kundene. Så hun var egentlig ganske grei, da. Jeg kjente jeg ble skikkelig irritert! Hørt om å dele, eller? Tenk å være så totalt blottet for folkeskikk. Når delfia-kaka kommer på bordet på julaften, så sier du bare "jatakk" og tar likesågodt hele kaka på tallerkenen din? Bare en liten oppfordring, da jeg har forrige priskrig friskt i minnet (jeg måtte faktisk lete etter risgrøt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!): Ser du noe billig, ta gjerne 3 ting. Hvis det er mange ting der. MEN IKKE TA ALT. La det bli igjen til andre også. Mange trenger faktisk det du hamstrer for moroskyld! Det er fattige i Norge, og om det er tilbud på melk, så tar du søren meg ikke alle sammen!? Ingen trenger tjue melk som går ut om 14. dager. Og "trenger" du det, så er du sjukt bortskjemt. Grrrrrrrr Endret 12. november 2016 av Aamu 32
Gjest Daryl Dixon Skrevet 12. november 2016 #2 Skrevet 12. november 2016 Jeg er enig med deg. Jeg var rett og slett flau når folk kjøpte med seg hele esker med surkål nok til flere år! Hvor mye surkål spiser du egentlig? Hvis jeg fant noe jeg trengte som var billig tok jeg en ekstra kanskje. Tømte dem ikke for det de hadde. Jeg forstår så godt at butikken setter grenser pr kunde. Smågodtkrigen til påske var enda verre!
GammelKaktus Skrevet 12. november 2016 #3 Skrevet 12. november 2016 (endret) Smågodtkrigen var virkelig ille ja, de verste var de godt voksne damene som gikk helt amok, ble helt perpleks jeg...😮 Kunne tro de aldri hadde sett godteri før. Måtte bare legge til at jeg og sleit med å finne bakepapir forrige år. 🤗 Han ene som jobba på Rema sa det at 2 kunder hadde tatt halve kassen hver med bakepapir så de innførte at man ikke får ta mer enn 3 tin som er med i priskrigen. Endret 12. november 2016 av FrøkenMånestråle La til noe. 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #4 Skrevet 12. november 2016 Pakepapir på lik linje med matpapir inneholder stoffer det ikke er bra å ha mat på. Husk det dere andre, så får ikke butikken solgt noe av sjokktilbudsvarene sine. Og hva koster pakepapir? Mellom 10 og 15 kroner. Løp og hamstr for resten av livet. Anonymkode: 3ba50...715 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Se gjerne også denne tråden om dere er ute etter priskrigvarer Priskrig julen 2016 Anonymkode: 51216...f15
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 58 minutter siden, Daryl Dixon skrev: Jeg er enig med deg. Jeg var rett og slett flau når folk kjøpte med seg hele esker med surkål nok til flere år! Hvor mye surkål spiser du egentlig? Hvis jeg fant noe jeg trengte som var billig tok jeg en ekstra kanskje. Tømte dem ikke for det de hadde. Jeg forstår så godt at butikken setter grenser pr kunde. Smågodtkrigen til påske var enda verre! Ja, selvfølgelig var det mye unødvendig hamstring under priskrigen, men jeg er så drittlei av alle dere som er så jævlig opptatt av denne surkålen. Hvem er dere til å bestemme hvor mye surkål folk får lov til å spise? Var du en av de som kjefta ned folk som kjøpte for mye surkål? Som sparka i filler handleposene våre? Jeg ble regelrett trakkassert over surkålen jeg kjøpte før jul i fjor - surkål som ble spist opp allerede før romjula var over og som jeg ville ha kjøpt uansett, priskrig eller ikke. Er det ikke lov å spise surkål oftere enn det dere gjør? Må vi som spiser ribbe tvangsflyttes over til pinnekjøttspiserne fordi vi ikke får lov til å kjøpe surkål på tilbud? Eller hva mener du egentlig? Anonymkode: 9f69a...550 2
Gjest Daryl Dixon Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvfølgelig var det mye unødvendig hamstring under priskrigen, men jeg er så drittlei av alle dere som er så jævlig opptatt av denne surkålen. Hvem er dere til å bestemme hvor mye surkål folk får lov til å spise? Var du en av de som kjefta ned folk som kjøpte for mye surkål? Som sparka i filler handleposene våre? Jeg ble regelrett trakkassert over surkålen jeg kjøpte før jul i fjor - surkål som ble spist opp allerede før romjula var over og som jeg ville ha kjøpt uansett, priskrig eller ikke. Er det ikke lov å spise surkål oftere enn det dere gjør? Må vi som spiser ribbe tvangsflyttes over til pinnekjøttspiserne fordi vi ikke får lov til å kjøpe surkål på tilbud? Eller hva mener du egentlig? Anonymkode: 9f69a...550 Surkål var kun et eksempel. Jeg kunne like gjerne skrevet noe helt annet. Ta det litt med ro nå. Det er forskjell på å kjøpe 10 pk og ta med seg flere hele kartonger.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 Kan ikke dere kjøpe det dere skal ha nå da, istedenfor å syte over at det KANSKJE kan bli utsolgt senere? Anonymkode: 6b7aa...53a 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #9 Skrevet 12. november 2016 ...for jeg mener: dere vet jo hvilken varer dere ikke kan klare dere uten til jul? Anonymkode: 6b7aa...53a 1
melatonin Skrevet 12. november 2016 #10 Skrevet 12. november 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvfølgelig var det mye unødvendig hamstring under priskrigen, men jeg er så drittlei av alle dere som er så jævlig opptatt av denne surkålen. Hvem er dere til å bestemme hvor mye surkål folk får lov til å spise? Var du en av de som kjefta ned folk som kjøpte for mye surkål? Som sparka i filler handleposene våre? Jeg ble regelrett trakkassert over surkålen jeg kjøpte før jul i fjor - surkål som ble spist opp allerede før romjula var over og som jeg ville ha kjøpt uansett, priskrig eller ikke. Er det ikke lov å spise surkål oftere enn det dere gjør? Må vi som spiser ribbe tvangsflyttes over til pinnekjøttspiserne fordi vi ikke får lov til å kjøpe surkål på tilbud? Eller hva mener du egentlig? Anonymkode: 9f69a...550 Veldig synd det skulle gå så ille og at folk blir så gale at de faktisk sparker handleposen til folk. Men var jo surkålen som gikk tomt for først så den ble vel nesten som et symbol på galskapen, folk tok jo med seg så mye at de faktisk tømte lagret, og det vil jeg anta at du ikke gjorde. Det er jo ikke slik at folk mener man skal tvangsflytte tradisjonene da, det blir for dumt å påstå at de mener. Dessuten var det vel og dumping på prisen av kålrabbistappe så de som spiser pinnekjøtt kunne sagt det samme. Folk får handle så mye de vil, men så klart jeg tenker mitt når jeg ser at folk virkelig hamstrer og går helt av skaftet enten det er ditt eller datt. 5
Violetta Skrevet 12. november 2016 #11 Skrevet 12. november 2016 En pakke bakepapir koster ca fem kroner til vanlig på rema. 1
mjauritz Skrevet 12. november 2016 #12 Skrevet 12. november 2016 Når jeg var høygravid i påsken (altså under priskrigen på godis) så ble jeg rett og slett nesten dyttet overende fordi damen skulle ha godteri.. Jeg var faktisk på vei til sykehuset for å føde SÅ gravid var jeg, men frykten for at hun ikke skulle få godteriet sitt var stor nok til å slenge hele kroppen sin inn i meg for å nå frem til smågodtet. Jeg ble stående sjokkert og se på at hun forsynte seg i et vilt tempo, mens hun nesten voktet for hyllene slik at ingen andre skulle kunne komme til og "ta" hennes godteri.. Jeg skulle ikke ha smågodt engang, jeg skulle ha tannbørste.. (Ble forresten satt igang så hadde ikke rier på Kiwi altså ) 14
mjauritz Skrevet 12. november 2016 #13 Skrevet 12. november 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvfølgelig var det mye unødvendig hamstring under priskrigen, men jeg er så drittlei av alle dere som er så jævlig opptatt av denne surkålen. Hvem er dere til å bestemme hvor mye surkål folk får lov til å spise? Var du en av de som kjefta ned folk som kjøpte for mye surkål? Som sparka i filler handleposene våre? Jeg ble regelrett trakkassert over surkålen jeg kjøpte før jul i fjor - surkål som ble spist opp allerede før romjula var over og som jeg ville ha kjøpt uansett, priskrig eller ikke. Er det ikke lov å spise surkål oftere enn det dere gjør? Må vi som spiser ribbe tvangsflyttes over til pinnekjøttspiserne fordi vi ikke får lov til å kjøpe surkål på tilbud? Eller hva mener du egentlig? Anonymkode: 9f69a...550 Men klarer du ikke se den andre siden av saken her? Mens du hadde billig surkål for hele året så satt andre og ikke fikk surkål til julematen sin siden du hadde tatt alt. Klart for blir sinna for slik egoisme!! Det handler ikke om at folk ikke skal få kjøpe ting når det er billig, det handler om å tenke på andre enn kun seg selv. De aller fleste spiser surkål i forbindelse med julematen, og da er det kjempe surt å ikke få det fordi du skal ha 100 pakker. Hvis jeg kommer over noe som er kjempe billig kjøper jeg gjerne 1-2-3 pakker, men aldri i verden om jeg ville tatt alt i hele butikken! Spesielt ikke slike sesongvarer som alle vet at faktisk er viktig for folk i forbindelse med jul (eller annen høytid for den saks skyld). 17
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #14 Skrevet 12. november 2016 Er det noen som trenger ketchupflasker, kjøpt for et år siden til kr 1,90? (holdbar til februar 2017... ) Anonymkode: 51216...f15 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #15 Skrevet 12. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som trenger ketchupflasker, kjøpt for et år siden til kr 1,90? (holdbar til februar 2017... ) Anonymkode: 51216...f15 Ps Jeg hadde tenkt å spise de opp altså.... Anonymkode: 51216...f15
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #16 Skrevet 12. november 2016 Snakket akkurat med noen som fortsatt har igjen marsipan fra før jul i fjor... Jeg kjøpte til fullpris, for folk hadde jo tømt butikken for billig marsipan.. Anonymkode: 608ca...52e 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #17 Skrevet 12. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Pakepapir på lik linje med matpapir inneholder stoffer det ikke er bra å ha mat på. Husk det dere andre, så får ikke butikken solgt noe av sjokktilbudsvarene sine. Og hva koster pakepapir? Mellom 10 og 15 kroner. Løp og hamstr for resten av livet. Anonymkode: 3ba50...715 Jeg bruker silikon bakeunderlag fra Tupperware. Da trenger jeg aldri å kjøpe bakepapir! Anonymkode: 40ca8...921 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #18 Skrevet 12. november 2016 3 minutter siden, mjauritz skrev: Men klarer du ikke se den andre siden av saken her? Mens du hadde billig surkål for hele året så satt andre og ikke fikk surkål til julematen sin siden du hadde tatt alt. Klart for blir sinna for slik egoisme!! Det handler ikke om at folk ikke skal få kjøpe ting når det er billig, det handler om å tenke på andre enn kun seg selv. De aller fleste spiser surkål i forbindelse med julematen, og da er det kjempe surt å ikke få det fordi du skal ha 100 pakker. Hvis jeg kommer over noe som er kjempe billig kjøper jeg gjerne 1-2-3 pakker, men aldri i verden om jeg ville tatt alt i hele butikken! Spesielt ikke slike sesongvarer som alle vet at faktisk er viktig for folk i forbindelse med jul (eller annen høytid for den saks skyld). Hele året? Hva snakker du om? Jeg handlet inn til jula, og hvorfor skal ikke mine julegjester også få spise surkål til julematen akkurat som dine? Jeg har kjøpt samme mengde surkål til hver eneste jul i nesten 15 år nå uavhengig av pris uten at noen noensinne har reagert før i fjor fordi det da tilfeldigvis var billig. Jeg synes forøvrig jeg ser at jeg står ved enden på langbordet på julaften og veier opp 13 gram surkål til hver gjest "for de to andre pakkene skal vi fordele ved middagen i morgen og på nyttårsaften; god apetitt!" Anonymkode: 9f69a...550 1
mjauritz Skrevet 12. november 2016 #19 Skrevet 12. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hele året? Hva snakker du om? Jeg handlet inn til jula, og hvorfor skal ikke mine julegjester også få spise surkål til julematen akkurat som dine? Jeg har kjøpt samme mengde surkål til hver eneste jul i nesten 15 år nå uavhengig av pris uten at noen noensinne har reagert før i fjor fordi det da tilfeldigvis var billig. Jeg synes forøvrig jeg ser at jeg står ved enden på langbordet på julaften og veier opp 13 gram surkål til hver gjest "for de to andre pakkene skal vi fordele ved middagen i morgen og på nyttårsaften; god apetitt!" Anonymkode: 9f69a...550 Om man kjøper normale mengder surkål kan jeg ikke fatte at noen tramper ihjel posene dine. Hvis du bare kjøpte 1,2,3 pakker så la du det dårlig frem i innlegget ditt. HI var vel ikke om hvem som kjøper normale mengder varer selv om de er på salg? Isåfall så skjønner jeg ikke innspillet ditt i tråden her. Det handlet om folk som hamstrer som galninger, ikke om folk som kjøper seg surkål til jul? 7
Søgni Skrevet 12. november 2016 #20 Skrevet 12. november 2016 Jeg tror ingen "irriterer" seg over priskrigkunder som kjøper varer i mengder de ellers ville kjøpt, eller i prinsippet benytter seg av tilbudene. Det jeg har reagert på, er folk som marsjerer rett inn og skamløst soper med seg slike mengder at nesten ingenting ligger igjen, gjerne med en slik kampånd at man kan lure på om de har vært ute blant folk før når man ser disse i aksjon. For ja, under f.eks. smågodtpriskrigen, så var det ville tilstander på mine lokalbutikker, i hvert fall. Nå overlever jeg selvsagt uten priskrigmarsipan, men jeg tenker mitt når jeg ser disse som hamstrer som om det stod om liv. Fra bekjentskapskretsen har jeg også inntrykk av at de som ikke har noen terskel for sånt, også er sånn generelt, at det å finne en vare billig er nærmest en hobby, og noe de er stolte over. En sammenligning jeg kommer på i farta, er at de gjerne føler de har skutt gullfuglen på samme måte som de som får tak i konsertbilletter når etterspørselen er MYE større enn antall tilgjengelige billetter. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå