Gå til innhold

Sobril - merker ingenting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut og reise, og har ekstremt flyskrekk.
Var hos legen idag og fikk utskrevet Sobril, 10 mg. Tok 2 tbl. for 2 timer siden, fordi jeg ble anbefalt å teste det hjemme før avreise.
Men jeg merker ingenting? Hvor lang tid tar det før de skal virke?

Anonymkode: 0c67c...a55

Skrevet

De virker etter 15 minutter vanligvis, og innen en time etter å tatt 20 mg skal du ha god effekt og være veldig rolig.

Ikke ta flere. 20 mg er solid. De sterkeste tabelettene er 25 mg. De fleste som ikke pleier ta sobril blir rimelig ute av det. 

Anonymkode: fc29d...d96

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ut og reise, og har ekstremt flyskrekk.
Var hos legen idag og fikk utskrevet Sobril, 10 mg. Tok 2 tbl. for 2 timer siden, fordi jeg ble anbefalt å teste det hjemme før avreise.
Men jeg merker ingenting? Hvor lang tid tar det før de skal virke?

Anonymkode: 0c67c...a55

Er ikke sikkert det virker på noen som helst måte på deg. Dropp piller og face flyturen. Skal du ha pillene med deg ut av Norge må du ha apotekattest på dem. 

Anonymkode: 9f815...c9d

• Liker 1
Skrevet

Men har du angst nå da? Det er vel ikke sikkert man merker noe særlig om den er ment å gjøre deg mer avslappet i en stresset situasjon? At du skulle prøve de var kanskje ift. bivirkninger?

Anonymkode: 5158d...c55

• Liker 6
Skrevet

Når jeg har angst og tar Sobril merker jeg ikke annen virkning enn at jeg føler meg normal. Tar jeg de uten at jeg har angst føler jeg "rusen" liksom. 

Anonymkode: dd953...bf5

• Liker 2
Skrevet

Jeg har prøvd å ruse meg på Sobril, men fikk aldri noen effekt av dem. Finnes vel noen av oss.

Anonymkode: 29090...6c0

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De virker etter 15 minutter vanligvis, og innen en time etter å tatt 20 mg skal du ha god effekt og være veldig rolig.

Ikke ta flere. 20 mg er solid. De sterkeste tabelettene er 25 mg. De fleste som ikke pleier ta sobril blir rimelig ute av det. 

Anonymkode: fc29d...d96

Nei, de virker ikke før ca en time etter inntak.  20 ml er veldig mye å ta første gangen, skjønner ikke hva legen din tenker med!

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet

De virker ikke angstdempende eller beroligende om du ikke føler deg engstelig og urolig. Derfor er det ganske meningsløst å ta disse for å "teste", de virker bare når det gjelder.

Skrevet
54 minutter siden, incognita skrev:

De virker ikke angstdempende eller beroligende om du ikke føler deg engstelig og urolig. Derfor er det ganske meningsløst å ta disse for å "teste", de virker bare når det gjelder.

De virker sløvende på folk flest. 

• Liker 1
Skrevet

De funker ikke på meg. Uansett dose. Så kanskje du er en av de. Samme med kodein. Null effekt. 

Anonymkode: 3a607...9b6

Gjest incognita
Skrevet
9 minutter siden, DreamOn skrev:

De virker sløvende på folk flest. 

Sa jeg at de ikke var sløvende? Nei. Men de er ikke angstdempende hvis man er i en situasjon hvor man ikke har angst, de kan ikke dempe en følelse som ikke er der - det sier nesten seg selv. 

Skrevet

Det er ikke alle som får god effekt av sobril, det har jeg sett flere tilfeller av. Snakk med legen din og få resept på en annen type beroligende.

Skrevet

Jeg blir ikke sløv eller får noen rusfølelse av Sobril. Men de hjelper godt på angsten. Hvis jeg hadde tatt dem i en situasjon hvor jeg ikke var angstfull ville jeg ikke ha merket noe. 

Anonymkode: 6c9f1...23b

Skrevet

Jeg merker heller ingenting av sobril. Tok mange en gang, merket ingenting, kunne like gjerne tatt flour tabeletter.

Anonymkode: 3a691...b65

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg har angst og tar Sobril merker jeg ikke annen virkning enn at jeg føler meg normal. Tar jeg de uten at jeg har angst føler jeg "rusen" liksom. 

Gjør du det, seriøst? Aldri opplevd det. Eneste jeg opplever med Sobril er at jeg ikke har like mye angst. Jeg føler meg rolig på innsiden.

Det er som å reise tilbake i tid, for 5 år siden.. herlig.. synd jeg ikke kan ta det hver dag (har ikke tatt siden august tror jeg)

Anonymkode: 09d02...5be

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker heller ingenting av sobril. Tok mange en gang, merket ingenting, kunne like gjerne tatt flour tabeletter.

Anonymkode: 3a691...b65

meltabletter? :klo:

Skrevet
På 12.11.2016 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Gjør du det, seriøst? Aldri opplevd det. Eneste jeg opplever med Sobril er at jeg ikke har like mye angst. Jeg føler meg rolig på innsiden.

Det er som å reise tilbake i tid, for 5 år siden.. herlig.. synd jeg ikke kan ta det hver dag (har ikke tatt siden august tror jeg)

Ja, hvis jeg har gått lenge uten å ta en så kan jeg føle litt rus selv om jeg har angst. Jeg tar kun i spesielle situasjoner (panikkangst), og tar jeg 3-4 dager på rad virker de nesten ikke til formålet engang. Så jeg må alltid passe på at jeg har opphold, foretrekker max to dager på rad.

Skrevet

Jeg oppdaget nylig at serumkonsentrasjonen av Oksasepam (Sobril) blir redusert med opptil 50 % dersom man bruker østrogenholdige medisiner, deriblant p-piller. Det var derfor de virket så dårlig på meg. Man kan ta en interaksjonsanalyse på felleskatalogen.no. 

Anonymkode: 042c4...244

Skrevet
På 12.11.2016 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ikke sløv eller får noen rusfølelse av Sobril. Men de hjelper godt på angsten. Hvis jeg hadde tatt dem i en situasjon hvor jeg ikke var angstfull ville jeg ikke ha merket noe. 

Anonymkode: 6c9f1...23b

Sånn er min opplevelse også.

Anonymkode: 042c4...244

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...