Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 timer siden, Tutte skrev:

Har levd med en sur mann i flere år jeg, tatt masse husarbeid og stort sett støttet han når han trenger det. Nå venter jeg bare på gaven😄

Så trist med dere som lever med slike menn. Skjønner da at dere ikke vil gi gave. Men alle menn er heldigvis ikke sånn!

Anonymkode: c898a...d04

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hyggelig å gi far en oppmerksomhet.. men fødselsgave? :P Syntes det blir litt teit. Han har da ikke gått igjennom en fødsel? Han har støttet sin kone under graviditet og fødsel, og det er jo flott. Men går jo ann å vente noen uker etter fødsel iallfall til han får en "tusen takk for støtten-gave".

La far få være mannen, og mulighet til å gi kona en fødselsgave - uten at hun skal "toppe" det med å gi noe tilbake i samme øyeblikk (i tillegg til barnet). Må være godt for mannen å kunne gi henne noe som takk for at hun satt et liv til verden... Betyr liksom litt mindre når han skal få en gave i retur i tillegg :P 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Er hyggelig å gi far en oppmerksomhet.. men fødselsgave? :P Syntes det blir litt teit. Han har da ikke gått igjennom en fødsel? Han har støttet sin kone under graviditet og fødsel, og det er jo flott. Men går jo ann å vente noen uker etter fødsel iallfall til han får en "tusen takk for støtten-gave".

La far få være mannen, og mulighet til å gi kona en fødselsgave - uten at hun skal "toppe" det med å gi noe tilbake i samme øyeblikk (i tillegg til barnet). Må være godt for mannen å kunne gi henne noe som takk for at hun satt et liv til verden... Betyr liksom litt mindre når han skal få en gave i retur i tillegg :P 

Jeg bryr meg ikke om du synes det er teit. La være å gi om du synes det er teit. Hvorfor mene så mye om hva andre gjør?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Snurrepurre skrev:

Det er da virkelig ingen konkurranse? Og er far mindre mann om han ikke er den eneste som gir gave? 

TS: håper du finner en fin gave til din mann, jeg synes det høres ut som om dere har et flott forhold. Ingen av oss ga hverandre gave, men vi investerte i godt trille-regntøy til begge. Kanskje ikke å romantisk, men vel verdt pengene ;)

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Bokdamen skrev:

Det er da virkelig ingen konkurranse? Og er far mindre mann om han ikke er den eneste som gir gave? 

TS: håper du finner en fin gave til din mann, jeg synes det høres ut som om dere har et flott forhold. Ingen av oss ga hverandre gave, men vi investerte i godt trille-regntøy til begge. Kanskje ikke å romantisk, men vel verdt pengene ;)

Sier ikke at han er mindre mann, men det tar jo bort litt av givergleden ;). La han få være mann vil si - la han få skjemme bort kona si etter hun har gått igjennom noe ekstremt smertefullt - som han har måtte bevitne uten å kunne avhjelpe særlig. Noen ganger er den største gaven man kan gi, å være takknemlig og ta i mot! (Uten å skulle gi tilbake på samme tidspunkt). 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg ikke om du synes det er teit. La være å gi om du synes det er teit. Hvorfor mene så mye om hva andre gjør?

Fordi dette er et diskusjonsforum. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så trist med dere som lever med slike menn. Skjønner da at dere ikke vil gi gave. Men alle menn er heldigvis ikke sånn!

Kan gi mange gaver jeg, er vel ikke så ille som det høres ut. Men fødselsgave det fikk han ikke, det var det jeg som fikk. Ville bare presisere at det er ikke ofte man hører at kvinner får gaver får å ha stilt opp med ekstra husarbeid, lage mat hver dag og støtte partneren når det trengs. Nesten akkurat som de oppgavene blir mye større når det er menn som gjør det.

At TS velger å gi fødselsgave er jo bare hyggelig og hun velger å gjøre det, men siden dette er et diskusjonsforum, så blir det reaksjoner og meninger. Og min mening er at gaver i forbindelse med fødsel bør være forbeholdt moren. Og synes det nesten er litt synd at man prøver å likestille dette. Er kvinnen som går igjennom store forandringer i kropp og sinn og helt risikofritt er det heller ikke, så den goden med å få ekstra oppvartning av mannen i denne tiden får man ta med seg med god samvittighet synes jeg, og selv om svangerskapet har vært helt ukomplisert har man allikevel gått igjennom store forandringer som har skjedd i kroppen.

Endret av Tutte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...