AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #1 Skrevet 11. november 2016 Dere som har gitt fødselsgave til far, hva har dere gitt? Mannen har vært verdens beste under svangerskapet, og jeg elsker ham høyere enn noen gang. Synes han også fortjener en oppmerksomhet. De som synes babyen er nok, trenger ikke å svare... Anonymkode: c898a...d04 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #2 Skrevet 11. november 2016 Ja selvfølgelig trenger pappa gave .. han har jo fått orgasme og donert litt sperm! ellers har mor gjort alt, spydd, og hatt masse svabgserskapsplager.... så kommer fødselen da og alt det innebærer! Nei vet du hva, menn trenger ikke fødselsgave! de føder ikke! Anonymkode: 141e5...c43 10
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #3 Skrevet 11. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja selvfølgelig trenger pappa gave .. han har jo fått orgasme og donert litt sperm! ellers har mor gjort alt, spydd, og hatt masse svabgserskapsplager.... så kommer fødselen da og alt det innebærer! Nei vet du hva, menn trenger ikke fødselsgave! de føder ikke! Anonymkode: 141e5...c43 Dette var et typisk svar som jeg har lest tusen ganger før, og som er helt uinteressant. Mannen har gjort alt her i huset og litt til. Akkurat å være gravid og føde får han ikke gjort, men alt annet. Så en liten oppmerksomhet fortjener han. Anonymkode: c898a...d04 7
LittleBabyBlue Skrevet 11. november 2016 #4 Skrevet 11. november 2016 Gavekort på fotografering med pappa og barn eller et kamera så han kan ta masse bilder. Hva er det han liker? 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #5 Skrevet 11. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja selvfølgelig trenger pappa gave .. han har jo fått orgasme og donert litt sperm! ellers har mor gjort alt, spydd, og hatt masse svabgserskapsplager.... så kommer fødselen da og alt det innebærer! Nei vet du hva, menn trenger ikke fødselsgave! de føder ikke! Anonymkode: 141e5...c43 De holder ut med et monster i 9mnd. humørsvingninger, gråting av bagateller osv. De fortjener gaver. Anonymkode: 8b88f...22c 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #6 Skrevet 11. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja selvfølgelig trenger pappa gave .. han har jo fått orgasme og donert litt sperm! ellers har mor gjort alt, spydd, og hatt masse svabgserskapsplager.... så kommer fødselen da og alt det innebærer! Nei vet du hva, menn trenger ikke fødselsgave! de føder ikke! Anonymkode: 141e5...c43 For et dustesvar. Hvis det eneste din mann har bidratt med er en runde med donasjon av sperm skjønner jeg at du er bitter. Men for mange andre (meg selv inkludert) har jeg både en bra mann og selvinnsikt nok til å forstå at han har holdt ut med sur/lei/frustrert dame i 9mnd, tatt mer husarbeid, vært støttende under svangerskap og ikke minst fødsel osv osv. Hvis du mener det kun er damene som yter noe ekstra under svangerskapet er vi veldig uenige... Anonymkode: e3324...ce1 8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #7 Skrevet 11. november 2016 Fødselsgave til far faktisk! Nei vettu hva. Hans gave er at han slipper å ofre sin egen kropp og helse. Anonymkode: 60359...d93 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #8 Skrevet 11. november 2016 Jeg tenker på å gjøre det enkelt. En kurv med en øl, favorittchipsen hans og evt en "verdens beste pappa" kopp. Hvis han ikke får overnatte med oss på klinikken så sender jeg ham en sms og forteller hvor han må lete for å finne gaven. Ellers får han den når vi kommer hjem. Jeg har termin rett rundt hjørnet nå, han får julekalender, julegave og bursdagsgave i desember så noe mer fancy enn det blir det nok ikke Anonymkode: 3f322...1ce 1
chouette Skrevet 11. november 2016 #9 Skrevet 11. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja selvfølgelig trenger pappa gave .. han har jo fått orgasme og donert litt sperm! ellers har mor gjort alt, spydd, og hatt masse svabgserskapsplager.... så kommer fødselen da og alt det innebærer! Nei vet du hva, menn trenger ikke fødselsgave! de føder ikke! Anonymkode: 141e5...c43 Du mangler litt leseforståelse? 2
Gjest Tutte Skrevet 12. november 2016 #10 Skrevet 12. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: For et dustesvar. Hvis det eneste din mann har bidratt med er en runde med donasjon av sperm skjønner jeg at du er bitter. Men for mange andre (meg selv inkludert) har jeg både en bra mann og selvinnsikt nok til å forstå at han har holdt ut med sur/lei/frustrert dame i 9mnd, tatt mer husarbeid, vært støttende under svangerskap og ikke minst fødsel osv osv. Hvis du mener det kun er damene som yter noe ekstra under svangerskapet er vi veldig uenige... Anonymkode: e3324...ce1 Har levd med en sur mann i flere år jeg, tatt masse husarbeid og stort sett støttet han når han trenger det. Nå venter jeg bare på gaven😄
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #11 Skrevet 12. november 2016 Så mange dustete svar... Kva likar han? Og prisklasse? Tenkjer det må vere litt "luksus" over ei slik gåve, men det kan vere luksus i form av favorittgodis, eit blad, nytt undertøy, velværeprodukt (om han er den typen, vil nok ikkje vere førstepri hos mange....) eller kva med eit gravert smykke eller klokke? Skikkelig stortromma er fotballtur til England (om eit års tid) eller liknande dersom han ikkje er interessert i fotball. Anonymkode: cc351...40f
Puny Skrevet 12. november 2016 #12 Skrevet 12. november 2016 Tror grunnen til at folk blir provoserte er begrepet 'fødselsgave'. Hadde du sagt at du har lyst å gi din mann en liten oppmuntring, nå som han har blitt far hadde det vært bedre. Tanken på at en mann skal få en gave fordi hans kone har oftet kroppen sin i 9 mnd og så født er jo bare rar. 5
LittleBabyBlue Skrevet 12. november 2016 #13 Skrevet 12. november 2016 Skjerpings folkens, hvor surmaga går det ann å bli. TS har en fantastisk mann og et godt forhold og vil gi en liten ting tilbake fordi HUN synes han fortjener det. Synes en kurv med godsaker høres ut som en god idé. Har dere noen i nørområdet med nøkkel til hjemmet deres? Isåfall kan du få de til å smugle inn noe i kjøleskapet mens dere er på sykehuset. Et par øl, noe godt å bite i, kanskje en middag som bare må varmes opp. 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #14 Skrevet 12. november 2016 Her fikk pappaen en deilig pysjamas fra Lilleba, sånn at han hadde noe å ha på seg når han måtte stå opp og skifte bleie og trøste babyen på natten Anonymkode: 7677b...ce7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #15 Skrevet 12. november 2016 Pappaen fikk en god ullgenser og en stilig regnfrakk, siden vi fikk barn på sensommeren og vi gleder oss til trilleturer i all slags høstvær. Grunnen til at han fikk gave var ikke som belønning egentlig, men som en markering på noe helt fantastisk i livet hans. På kortet skrev jeg på vegne av meg og baby, takk for at du har tatt så godt vare på meg og mamma! Anonymkode: 176d2...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #16 Skrevet 12. november 2016 Er I babyen en God nok "gave"? Anonymkode: 9628a...65c 2
Ruccula Skrevet 12. november 2016 #17 Skrevet 12. november 2016 1 time siden, Puny skrev: Tror grunnen til at folk blir provoserte er begrepet 'fødselsgave'. Hadde du sagt at du har lyst å gi din mann en liten oppmuntring, nå som han har blitt far hadde det vært bedre. Tanken på at en mann skal få en gave fordi hans kone har oftet kroppen sin i 9 mnd og så født er jo bare rar. Helt enig! FØDE gave til far blir bare tåpelig! det er virkelig mor som fortjener gaven her, hva en kvinne ikke må igjennom.. 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #18 Skrevet 12. november 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: For et dustesvar. Hvis det eneste din mann har bidratt med er en runde med donasjon av sperm skjønner jeg at du er bitter. Men for mange andre (meg selv inkludert) har jeg både en bra mann og selvinnsikt nok til å forstå at han har holdt ut med sur/lei/frustrert dame i 9mnd, tatt mer husarbeid, vært støttende under svangerskap og ikke minst fødsel osv osv. Hvis du mener det kun er damene som yter noe ekstra under svangerskapet er vi veldig uenige... Anonymkode: e3324...ce1 Min mann er fantastisk omsorgsfull og snill..men det er han alltid, ikle bare når jeg var gravid Jeg tror han han virkelig hadde begynt å lure hvis jeg ga hab gave for å ta vare på sin gravide kone, det er en selvfølge for han. Han syntes derimot ekstremt synd på meg da jeg gikk igjennom 2 forferdelig smertefulle aborter... ekstrem svabgerskapskvalme og haste keisersnitt.. Det var jeg som gikk igjennom smertene og problemene. Anonymkode: 141e5...c43 4
Gjest Tutte Skrevet 12. november 2016 #19 Skrevet 12. november 2016 (endret) 1 time siden, LittleBabyBlue skrev: Skjerpings folkens, hvor surmaga går det ann å bli. TS har en fantastisk mann og et godt forhold og vil gi en liten ting tilbake fordi HUN synes han fortjener det. Synes en kurv med godsaker høres ut som en god idé. Har dere noen i nørområdet med nøkkel til hjemmet deres? Isåfall kan du få de til å smugle inn noe i kjøleskapet mens dere er på sykehuset. Et par øl, noe godt å bite i, kanskje en middag som bare må varmes opp. Helt greit å gi mannen en oppmuntring fordi han har stilt opp under graviditeten, men akkurat ordet "fødselsgave" bør være forbeholdt mor. Akkurat når det gjelder graviditet og fødsel så er dette en tid da kvinnen fortjener all støtte av sin mann, går så langt som å si at det bør være en selvfølge. Graviditet og fødsel er en tid der kvinnen fortjener å bli tatt vare på. Gaver kan man gi masse av til mannen ellers, men når det gjelder dette så er det kvinnen som har utsatt kroppen for noe stort og som heller ikke er risikofritt for å bære fram hans barn. Det er derfor det tradisjonelt er vanlig at mannen gir fødselsgave. Men for all del, ikke misforstå. Hyggelig at noen ønsker å gi mannen noe ved fødsel, men kall det alt annet enn fødselsgave. Endret 12. november 2016 av Tutte
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #20 Skrevet 12. november 2016 13 minutter siden, Tutte skrev: Synes de fleste her støtter TS om å gi mannen noe jeg. Innlegget jeg skrev var egentlig mest ment som spøk. Helt greit å gi mannen en oppmuntring fordi han har stilt opp under graviditeten, men akkurat ordet "fødselsgave" bør være forbeholdt mor. Akkurat når det gjelder graviditet og fødsel så er dette en tid da kvinnen fortjener all støtte av sin mann, går så langt som å si at det bør være en selvfølge. Graviditet og fødsel er en tid der kvinnen fortjener å bli tatt vare på. Gaver kan man gi masse av til mannen ellers, men når det gjelder dette så er det kvinnen som har utsatt kroppen for noe stort og som heller ikke er risikofritt for å bære fram hans barn. Det er derfor det tradisjonelt er vanlig at mannen gir fødselsgave. Men for all del, ikke misforstå. Hyggelig at noen ønsker å gi mannen noe ved fødsel, men kall det alt annet enn fødselsgave. Hvorfor det? Jeg har ikke skrevet "fødegave", men fødselsgave. Som i begivenheten en fødsel er. I forbindelse med fødsel. Skjønner virkelig ikke hvorfor folk blir provoserte. Jeg spurte ikke hva dere syntes om at jeg skal gi en gave. Jeg har heller ikke sagt noe om at andre bør gi. Jeg føler for å gi noe selv. Jeg gjør det fordi jeg har lyst, og ikke fordi jeg må. For øvrig synes jeg ikke at jeg har gjort et stort offer og han ikke. Jeg har ikke gjort noe offer, og mannen min har gjort mye mer enn å ta vare på sin gravide kone (noe han heller ikke hadde trengt, siden jeg har vært i kjempeform hele veien og bare har vært litt trøtt), men han har gjort masse ekstra til tross for at han har hatt mye i livet sitt. Han hadde ikke lyst på barn engang, det er det jeg som har. Men han gjør det likevel siden han elsker meg og vil at jeg skal være lykkelig. Likevel har han støttet meg hele veien, vært med på alt av kontroller, gjort alt husarbeid hjemme og laget middag fra bunnen til meg hver eneste dag, og jeg er sikker på at han kommer til å bli en kjempegod pappa. Liker dere ikke konseptet, så ikke gi mannen gave da. Men jeg har lyst til å gi. En fødselsgave. I forbindelse med fødsel. Ikke en fødegave. Takk for tips, dere som har svart på spørsmålet. Jeg tror kanskje jeg har fått en idé. Anonymkode: c898a...d04 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå