Gå til innhold

om alenemødre

Rødhette

Anbefalte innlegg

Det meste er vel sagt her allerede, men jeg vil bare si at uansett grupper i samfunnet så blir det feil å sette mennesker i bås, og anklage en hel gruppe.

Spesiellt ut i fra noe man mener og antar.

Det vil alltid være grunner til at et menneske lever alene med et barn, og man bør ikke dømme noen uten å vite bakgrunn.

Så finnes det selvfølgelig snyltere blant oss alle, men jeg tror ikke alene mødre er verre enn andre.

Snakker ut i fra både alenemødre og faktisk alenefedre som jeg kjenner som mennesker som tar sine forpliktelser på alvor.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke at ALLE alenemødre er ute etter å utnytte systemet økonomisk. En paralell til denne debatten er at de i dag er veldig mange som tar lett på det å få barn. Jeg kjenner flere som får barn, mange etter å ha vært sammen i kun noen måneder eller 1 år, men når det kommer til giftermål svarer de "nei, det er så alvorlig". Spør du meg, er det ganske mye mer alvorlig å få barn enn å gifte seg!!!!

F.eks. kjenner jeg ei som kastet p-pillene etter 14 dager fra hun møtte "mannen i sitt liv". De hadde ikke vært sammen 1 år engang når ungen kom, og nå (ikke overraskende) er hele forholdet i ferd med å rakne. De som er like tankeløse som denne jenta her mener jeg ikke bør få 1 krone fra staten, hun handlet faktisk BEVISST.

Men hun er heldigvis ikke representativ for alle Norges alenemødre.

Mange av de sliter hardt, både økonomisk og føfesesmesig.

Misunner ikke alenemødrene, og tror nok at jeg gjorde rett ved å ta høyskoleutannelse for å sikre min økonomiske fremtid, og ikke få barn som tenåring.

PS! Hvis dere leser "På by'n igjen" av Annika Sundbaum-Melin vil dere se at det er langt fra en drøm å være alenemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er like tankeløse som denne jenta her mener jeg ikke bør få 1 krone fra staten, hun handlet faktisk BEVISST.

Husk at denne jentas ubetenksomhet ikke skal gå ut over og straffe et uskyldig barn!

Stønad utbetales bl.a. for å sikre at barnet får det han eller hun trenger.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motorrypa

unnskyld meg rødhette men hvis det er det du trur at alenemødre tilbringer tida sin med så må du være helt ufattelig tett.

når skulle en alenemor få tid til dette som du sier. mellom bleieskift å snørrtørking å matingen kanskje.

du vet jo tydeligvis ikke hva du prater om.

sjekk fakta før du uttaler deg på den måten du gjør å skjær ikke alle over en kam

synes at den uttalelsen som du kommer med er utrolig barnslig å umodent sagt av deg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det finnes slike mennesker som rødhette/wacko dømmer alle alenemødre til å være! Det finnes kanskje til og med endel av dem? men alle? tåpelig å prøve å påstå!!

Men de fleste alenemødre sliter nok mer en de lever på laurbærene!

Men det er klart, jeg vet jo ikke, jeg er jo selv en av disse drittungene som er blitt oppdratt av en alenemor! fysj og fy, for skam!! Jeg var antagelig den eneste ungen som skreik i butikken også, så lenge det ikke vanket flere alenemødre på dagligvaren....

Min mor ble alene med to barn fordi barnefaren fant det for godt å finne seg en yngre dame! uten barn! denne alenemoren hadde seg en fristund ca to ganger i året, da barnefaren gadd ta seg av ungene i ferien! Og det er klart, to ganger i året med mulighet til å gå ut å danse, det er virkelig rått!!! klart hu drakk opp penga da!!

Denne alenemoren hadde to til tre jobber for å klare å opprettholde en relativt ok fasade og muligheter til sine barn! Og har antagelig jobbet mer og hardere en Rødhette/wacko noen gang kommer til å gjøre samlet! Og allikevel så hadde hun dårligere råd en noen av dere noen gang kommer til å ha. Men det er klart, selvsagt VALGTE hun dette!!

Hun er fremdeles singel også denne alenemoren! fordi hun hadde to jenter som ikke fant seg i en "ny pappa" i huset, som hadde nok med den faren de hadde... for at barna skulle ha det best mulig, lot hun derfor være å innvolvere seg i noen ny mann. (men det er klart, de to gangene i året som barna var hos faren, så lå hun sikkert med hvert mannfolk hu så, der hun slentret rundt ravfull... dah...)

Barna av denne alenemoren, sitter idag med gode jobber, de klarer seg selv, og har intet behov eller forståelse for missbruk av statens og våre skattepenger! Di har også lært en vesentlig lekse! Båser er til for kyr, ikke for oppegående mennesker som klarer å la være å sparke hverandre ute i det fri!

Klart det finnes ytterkanter på begge sider! Det finnes de som aldri skulle vært mødre, det finnes de som offrer seg for mye for sine barn. Og det finnes alt derimellom!

Dømming og å plassere grupper i bås uten å ha minste anelse om hva de snakker om kommer i min forståelse aldri under fornuftig diskusjonsteknikk! Men jeg lar meg innimellom provosere til å svare dere lell! Plager meg litt, men pytt pytt, det går over i morgen.

Ha en deilig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...