Gå til innhold

om alenemødre

Rødhette

Anbefalte innlegg

Gjest Lottemor

Ja det er snat at mange alene mødre som mange andre mødre og fedre ikke vet hva det innebærer å få barn...

Det finnes en god del alnemødre i samfunnet i dag og hvorfor,jo for kvinnen er blitt mer selvstendig og det er ikke lenger en skam å bli gravid uten å være gift eller ha planer om å bli fru....

Når du sier at det er en del unge kvinner som får barn får pengenes skyld så finnes det sikkert nokk av dem...

Det finnes også nokk av mødre som aldrig skulle ha vært mor,det som er dumt da er om de er alene om ansvaret for barnet og barnet blir forsømt....

Man kan ikke si at mødre som sitter igjenn alene om ansvaret for barnet skulle ha vist bedre ,man kan ikke se frem i fremtiden....

Ingen vet hva som venter dem og det er ingen som har et stabilt godt forholdt som tror at det skal bli slutt en dag....

Om man er gift og får barn er da heller ingen garanti for at barenet skal få en oppvekst med både mor og far,allt kan hende og mor og far kan gå i fra hverandre og far kan stikke og ikke ta ansvar og det samme kan mor....

Å vite hvordan ting vil bli etter man har fått barn er det ingen som vet hvist de ikke har barn fra før...

Hverdagen blir en helt anen og ja det er tøft å være alne...

Mange av de flotteste flinkeste og meste hengivende mødrene jeg kjenner er netopp alenemødre og mange er unge....

Det kommer helt ann på hvordan man er som menneske og hvilken verdier man har om man er en einet mor eller far....

Så ikke fei alle alnemødre under en og samme kam,og det er synd om dette er en oppfatning som mange går rundt å har....

Det som er det dummeste er at det er somregel bare de mest ekstreme man ser og ikke de som er bra mødre med normalie verdier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unger koster nok mer enn støtten mora vanligvis får, og barnebidrag er ikke alt det heller. Ikke alle mødre får barnebidrag av fedrene heller, for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Det hadde da vært greit om jentene tenkte litt lenger enn sin egen nese, selv om de er kåte og desperate etter en fest og en kar. P-piller er en god løsning, vet dere. Men damene vet å utnytte situasjonen. De driter i ungen og gubben og det meste, bare de får de penga og den festen de vil ha. Det er lite som provoserer mer enn alenemødre på byen, mens den stakkars mora må passe skrikerungen. Hvis noen passer den i det hele tatt. Livet er en fest... jammen meg.

Alle med en viss innsikt vet jo at barnetrygden blir brukt på øl og fanteri på byen, mens barnefaren eller bestemor må ha ungen på påtvunget gratisbesøk. Det er realiteten, jenter, hvorfor ikke se den i øynene? Jeg skjønner at det kan være vanskelig å innse at på langt nær alle alenemødre farer med rent mel i posen... enkelte her inne kan være ganske så tungnemme! Velg å leve på deres egen oppfatning av verden, eller se virkeligheten i øynene. Den er ikke så glamorøs som dere skal ha det til.

Rødhette

... ganske så oppgitt for øyeblikket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært flott hvis folk holdt seg til saken, fremfor å komme med usaklige kommentarer?

Enkelte her inne liker visst å persontrakassere og komme med innspill som overholdet ikke har noe med saken å gjøre. Er det ikke bedre å komme med gode motargumenter? Jeg blir bare sikrere i min sak. Det er mange alenemødre som ikke rakk å fullføre noen utdannelse... Nå har de til livets opphold, og mer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette må jeg bare svare på. Fordi dette er noe av det værste, mest hårreisende, dummeste jeg noen gang har lest her på KG. Jeg fatter ikke at det går an å være så "trangsynt"....og da snakker jeg om dine meninger, ikke deg som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For n'te gang... kan ikke folket argumentere i mot, fremfor å komme med uholdbare liksom-sannheter? Det at dere mangler gode argumenter, gjør meg bare sikrere i min sak. Jeg tror dere er enige med meg, jeg. Men dere tør ikke inrømme det, prektige som dere er... dette er et diskusjonsforum, hvor det er lov å være uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mangler "gode argumenter"? Skal vi komme med fakta da; noe du vel ikke akkurat har fremvist....

At det er lov å ha ulike meninger betyr ikke at man bare kan slenge ut i luften hva som helst...eller var det ikke det du mente??

Men jeg kommer neppe til å delta videre i denne debatten. Du kan jo lure på hvorfor............ :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med sannheten, da...

Det at ingen har enerett på sannheten, er jo noe alle vet... jeg deler min versjon og oppfatning av sannheten med dere, så får dere vise meg deres.

Hvis dere mener noen er på jordet, er det jo deres oppgave å omvende eller opplyse den enkelte, er det ikke?

Rødhette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler ikke samme syn som deg når det gjelder alenemødre i allefall.

De fleste alenemødre er alenemødre fordi barnefaren stakk sin vei rett før ungen ble født eller rett etter. Og da er det ikke hennes skyld uansett hvordan man vrir og vender på det.

Det skjedde med en bekjent av meg, så jeg tror ikke hun er alenemor for pengenes skyld når det var han som gikk.

De fleste alenemødre er ikke alenemødre pga den grunnen du kommer med og ikke alle har sex med "hver eneste fyr i by`n".....

De jobber ( tro det eller ei ), har barnet/barna i barnehage, sliter som alle oss andre med økonomien.......

Når de er alene, så er de også alene om alle utgifter både til hus, mat og barn.

Jeg synes det er så mye diskriminering av alenemødre at det er hårreisende.

Hvordan kan du si at de gjør det og det når du ikke engang kjenner de?

De får ikke mer enn de har rett på og prøver de å snylte, så blir de oppdaget og straffet.

Det er nesten som om at jeg skulle sagt at jeg har fått barn pga engangstønaden, kontantstøtten og barnetrygden det. Noe jeg altså ikke har.

Synes du plasserer alle alenemødre i en bås uansett hva du sier.

Hva med å undersøke fakta litt før du påstår at ting er sånn som du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du alenemor, Rødhette? Siden du har så god innsikt i hvordan de har det. Kjenner mange alenemødre, og de fleste har ikke valgt det selv. Dessuten, de fleste mødre vil gjøre det beste for barnet sitt, alenemor eller ikke. Dårlige mødre vil det alltid være uansett, men dette er ikke synonymt med alenemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger tjener en alenemor på å være alenemor da? Er det tohundreogfemtitusen hun har mer å rutte med i året?

Det blir mange penger det.

Når hun skal ut på bar for at ungen skal få seg lillebror.

Det er helt riktig å sette søkelyset på den enorme utgiften samfunnet har for de titusenvis av selvalgte alenemødre som lar det gå sport i å få fra samfunnets overskudd.

Dersom mannen kunne fraskrevet seg farsansvaret så ville vi også begrenset antall kvinner som spekulerer i fødsler.

Men heldigvis ser det ut til at flere og flere menn får øynene opp for dette svindleriet, og man er jo ikke like ettertraktet på bruktkjerringmarkedet i femogtredve årsalderen....

Skal vi egentlig synes synd på dem?

Hva synes dere?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi

JEG er alenemor, og kjenner mange andre som er det.. Syntes rett og slett det er ganske komisk å lese alle disse innleggene.. Visste ikke at jeg var sånn jeg, at jeg flyr på fylla, snylter penger, har nye sexpartnere hver uke og alt det andre som er beskrevet.. For jeg trodde nemlig at jeg gikk på jobb hver dag, leverte barn i barnehage og slet ræva av meg for å få endene til å møtes. Trodde også at sønnen min var den som betydde mest for meg og at jeg aldri ville behandlet han sånn..

Jeg må nok sette meg ned og tenke over hvordan liv jeg egentlig har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er sporten i å få fra samfunnets overskudd, og den enorme utgiften det medfører det er snakk om, da er det ikke bare selvvalgte alenemødre det må settes søkelys på.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi

Er ikke all verden en alenemor får.. Meg som et eksempel.. Jeg har lønna mi, som jeg jobber for. Utbetalt 12000 i mnd, så får jeg dobbel barnetrygd på ca 1800 + Bidrag fra faren på 1100. Er ikke så mye det som du ser. Det jeg får fra trygdekontor og faren dekker omtrent barnehagen..

Men man kan få overgangstønad i inntil 3 år hvis man ikke jobber og den er på ca 7000..+ kontantstøtte da er ikke sikker på hvor mye den er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh shit! Jfr. Rødhette og Waco's innlegg er det åpenbart noe jeg har gått glipp av. Skulle aldri ha tatt den høyskoleutdannelsen og jobbet all den overtiden for å skape meg en karriere. Hadde jeg visst dette skulle jeg ha lagt meg på ryggen etter videregående og latt det stå til i stedet!!! Men det er jo ikke for sent, så det er kanskje håp for meg også? Rekker glatt en 5 - 6 unger før fylte 40, så det burde helt klart være muligheter!

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var jo en diskusjon basert på fakta og erfaringer....?

Tror nok grunnen til at det er så mange alenemødre går begge veier.

Mange unge jenter tror de er i et forhold for livet, alt er rosenrødt og et barn vil jo ihvertfall holde dem sammen. Men med alt stresset, ingenting blir som det skulle bli, stikker mannen halen mellom bena og stikker. Finner ut at han var kanskje ikke moden nok for alt dette ansvaret allikevel?

Så har du vel også de kvinnene som så sterkt ønsker et barn at de ikke tar partnerens ønske på alvor. Så lenge de vet at de kan klare det på egen hånd betyr det ikke hva han mener.

At dette gjør at en mor blir en dårlig mor det ser jeg ikke grunnlag for.

Det vil heller ha med egen dårlig oppvekst å gjøre eller andre dårlige erfaringer.

Og du sier at alenemødre er ute og flyr på byen?

Da tror jeg ikke du vet hvilket ansvar det er å ha et barn!

For tid er vel det du har minst av. Selv har jeg kanskje vært på byen 3-4 ganger på et år. Og jeg er ikke alenemor engang(dvs jeg har større mulighet for å dra ut når jeg ønsker det da pappaen er tilgjengelig barnevakt).

Og hvor mange idag er egentlig i et forhold livet ut?Flere partnere iløpet av et liv er vel det mest "naturlige" idag. Og da sier det seg jo selv at endel barn ikke vil vokse opp med både mamma og pappa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi

Tror man skal kjenne til bakgrunnen til en alenemor før en dømmer!!

Det er mange forskjellige skjebner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg klarer ikke å fatte at såå mange her inne beskytter den samfunnsgruppen som snylter mest på samfunnet vårt. Det er en realitiet at alenemødre mottar trygder og stønader av alle slag, og bruker pengene på øl og fjas. Det er våre skattepenger de drar på byen for!

Vi ser jo hvordan ungene blir også. De lærer at det er greit å bruke statens penger på fyll og fanteri, og at man ikke behøver å arbeide for pengene sine. Slike barn blir late og utspekulerte... Da kan dere tenke dere hva det igjen gjør med samfunnet vårt! Det blir fler og fler sosialklienter, færre og færre som virkelig jobber for de pengene de mottar... dette vil vi vel ikke?

Tydelig at enkelte her inne har problemer med å se sammenhenger og konsekvenser...

Det er jammen på tide at folk, spesielt alenemødre, begynner å tenke litt mindre på seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...