Gå til innhold

Hva brenner du for? Hva liker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) 

Jeg trenger litt tips. Jeg trenger å bli inspirert, og lurer derfor på hva dere liker å fylle hverdagen med?

Jeg sliter med å finne noe jeg virkelig liker. Jeg er så mesunnelig på de som virkelig elsker noe, og som får til noe. Jeg drev hele barndommen min med hest, og dette var lenge min store lidenskap. Jeg har nå desverre vokst fra det, og jeg aner ikke hva annet jeg liker. 

Jeg trener styrke, gjør litt yoga hjemme og leser blogger om skjønnhet og velvære. Men jeg trenger skikkelige hobbyer! Jeg vil ikke være avhengig av kjæreste og venner for å ha det gøy. 

Vær så snill, inspirer meg! :( 

Anonymkode: 0b942...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vi nok ikke på samme alder, men likevel, kanskje du vil like å dyrke blomster og grønnsaker slik som jeg gjør. Det er jo så "in" for tida å tenke på miljøet. Tenk så moro å dyrke sine egne gulrøtter, salat, tomat og paprika feks. Kan jo begynne med noe enkelt. Du som har drevet med hest, vet sikkert hvor du kan få tak i god hestegjødsel også.:) Rosetrærne elsker det!

Hvis du bare har en liten balkong, er det utrolig mye du kan få til i krukker og spann også. Leit på bruktbutikker og loppemarked etter gamle ting til å plante i, er mitt tips.

Om vinteren driver jeg og leiter opp spennende hageting på nett, feks Pinterest, leser andre sine hageblogger og bytter frø med andre. Og ikke minst glede meg til våren og de første vårblomstene dukker opp.Man kan også lage julekranser og dørpynt av ting og tang man finner i skogen, trenger ikke kjøpe alt.

Hva med tegning og maling, forresten? Om du ikke liker å dyrke blomster og planter, kan du også fotografere dem, lage spennende collager etc. Forstørre opp på lerret osv. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten det motsatte problemet, jeg elsker å være for meg selv og pusle med det jeg måtte ønske å drive med der og da. Lese bøker, skrive dagbok/novelle/historie, strikke, spille ukulele/gitar, synge, fargelegge.. og enda syns jeg nye hobbyer høres kjempespennende ut. Å dyrke egne grønnsaker for eksempel, hva kan være negativt med det? Nærkontakt med naturens mirakler, og når du har besøk så kan du gjøre litt ekstra stas på maten ved å ha hjemmedyrka frukt og/eller grønnsaker :) eller så kan du lære deg et språk du er interessert i, finnes noen fine apper for det, f.eks. duolingo. Eller baking? Etterhvert som man blir flinkere til å bake så kan man jo kanskje selge noe også :) er masse muligheter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange ting jeg brenner for og som jeg elsker å drive med. I mange år var det politikk og karate (ikke bare som trening, men som livsstil og filosofi), samt frivillig arbeid. Jeg liker å vite at jeg er med på å gjøre en forskjell i verden. Demonstrere, si min mening og faktisk vise at jeg bryr meg, det være seg i politisk sammenheng, eller f.eks å jobbe med vanskeligstilte barn. Å gjøre en forskjell for de menneskene som kanskje ikke har det like bra som meg selv. Eller bare vise engasjement - om det så måtte være i borettslaget eller på jobb. 

Men ellers elsker jeg å skrive dikt, tegne, lese, så filmer og serier, spille spill, høre på musikk, drive med brodering og scrapbooking, samt trene. Men jeg elsker alenetid, så for meg er det viktig at etter å ha engasjert meg mye må jeg ha mulighet til å fullstendig slappe av. Det er også grunnen til at jeg f.eks ikke regner meg som en politiker, men heller som en som er engasjert og som liker å utrette noe en gang i blant. :)

Mvh Yvonne :heiajente:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brenner for stjernekikking. Men for en trøtt frysepinne som meg, så er det ikke så ofte jeg får gjort det. Må nødvendigvis gjøres når det er mørkt og stjerneklart. Kan også være tidkrevende å komme i gang, avhengig av utstyr som skal brukes. 

Men jeg bruker også litt tid ellers på dagen til å gjøre meg kjent med stjernehimmelen (på kart) og finne ut hva jeg skal sjekke ut neste gang og hva som kreves av utstyr, tidspunkter osv. Skjer ganske mye der ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...