Gå til innhold

Hvilket navn er "finest"?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg liker Storm. Mektig navn som betyr samme på engelsk og norsk.

Ja, men er ikke det litt VEL populært for tiden?

Jeg vil ikke kalle barna mine det samme som alle andre, det virker så fantasiløst...Dessuten er det kjipt å ha samme navn som flere andre i klassen.

Jeg liker også navn som Snorre, Sondre, Brage osv, men dessverre er disse ekstremt moderne. :-?

Men hvem vet, kanskje det blir ett av dem likevel?

Med tanke på responsen på de to navnene jeg foreslo, er ikke sansynligheten stor for at mange andre heter det samme i alle fall. :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhallaa
Skrevet

Å nei du har rett. Det er nå 133 menn som heter Storm og grafen gikk rett til været ved år 2000 :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Gjest Valhallaa
Skrevet

Var å tittet litt på SSB og der var det listet noen navn fra folketellingen i 1801 som er uvanlige i dag. Det var blant annet 6 stykker med det flotte fornavnet Offer.

I tilegg het 28 stykk Palme og 34 stykk Fordel.

På jentesiden fant man de flotte navnene Aldri,Blondine,Brunetta,Gaula og Grevenpop. Jeg er sikker på at du fikk gode ideer fra disse navnene?

Skrevet

Egentlig ingen av dem, men skal jeg velge må det blir Vemund. Har et dårlig bekjentsskap som heter Vebjørn så det har jeg fått litt opp i halsen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Et lite spørsmål: hvorfor skal navnet på død og liv være så veldig spesielt? Jeg syns jeg hører om folk som ønsker spesielle navn på barna sine hele tiden, når navnet blir så spesielt at man ikke vet om det er gutt eller jente da blir det for dumt spør du meg... (ikke at det er noen tvil med dine navn.) Jeg forstår at det kanskje er kjedelig om halvparten av jentebabyene på barselgruppa heter Emilie, men hvorfor vri hjernen sin for å finne et helt umulig navn? Jeg vet om folk som sjekker svenske navnestatistikker for å finne navn som er spesielle og INGEN heter i Norge...hva med å velge et navn man har et forhold til istedet for å tråle etter et ubrukt navn?

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har en gutt som heter Vemund og vi er kjempefornøyd med det valget! :)

Skrevet

Vemund.

Kjempefint til en voksen mann iallefall, eller en litt rampete unge. Kanskje ikke SÅ bra som babynavn - men så er de også babyer en veldig kort periode.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Elle Melle!

Jeg må si at jeg er litt overrasket over at så mange har vært negative til navnene Vebjørn og Vemund.

Begge navnene er flotte og solide norske navn. Og begge navnene passer flott på både en søt liten baby og på en gutt, en tenåring og en voksen mann.

Du gjør et godt valg hvis du velger ett av disse navnene. Skal jeg velge mellom dem, vil jeg velge Vebjørn.

Dessverre er det nå slik at mange leter etter navn som de tror er originale, men plutselig skal alle være originale og da er det ikke så originalt lenger. Plutselig heter alle Leander, Sebastian og Noah. Sjansen for å bli alene i klassen med navnet er faktisk større hvis du velger et slikt norsk navn.

Hilsen Ingeline som liker solide, norske navn.

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Av de to liker jeg Vebjørn best.

Skrevet

Jeg kjenner en kjempesøt, rampete og morsom gutt som heter Vebjørn - så jeg syns at Vebjørn klinger veldig bra! :wink:

Liker heller ikke så veldig godt -mund-navn av en eller annen grunn.

K

Skrevet

Enig med de som sier at Vemund /Vebjørn ikke er så veldig spesielt da. Det er tross alt helt vanlige navn.

1286 heter Vebjørn her i lander og 589 heter Vemund. http://www.ssb.no/emner/00/navn/

Begge deler var visst veldig populære på midten av 90- tallet (etter å være nesten ubrukte før det...), men det har gått over.

Vemund er mest populært...

Artig!

Man snakker ikke spesielt før man kaller jentene sine Electra eller Tinde...(synes Tinde er veldig fint da, men VANLIG er det ikke.)

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg vil kalle datter for Stjerne, tror du det er en god ide?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vemund synes jeg klinger bedre enn Vebjørn, men ingen av dem er stygge.

Stjerne? Kan du ikke kalle henne Aurora da? Tviler på at Stjerne er godkjent ;)

Skrevet

Stjerne? Kan du ikke kalle henne Aurora da? Tviler på at Stjerne er godkjent ;)

Eller Stella. :sjarmor: Eller Luna, selv om månen ikke egentlig er en stjerne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...