AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #1 Skrevet 11. november 2016 Jeg trenger å høre andres erfaring her… Jeg fødte for ca 8 år siden, på 6 ukerskontrollen så snakket jeg med legen om at jeg hadde fått hemorider etter dette. Det ble snakket om som normalt og jeg trengte ikke å gjøre noe med det. De siste to årene har jeg følt at det har blitt verre og i 2016 et stort problem. Jeg har brukt de fleste reseptfrie kremer, men skjønner nå at jeg bare må gå til legen med dette. Men jeg gruer meg fælt! Kan noen kanskje fortelle meg om hvordan en lege undersøker dette og om det finnes noen reseptbelagte midler som faktisk fungerer? Jeg blør nå ved avføring hver gang og det er veldig ubehagelig. Jeg tar dette som anonym... Anonymkode: aa769...c16
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #2 Skrevet 11. november 2016 Hei du Ikke helt det samme, men jeg fjernet en mariske i går. Det er en hudfold ved rumpehullet etter en gammel hemoride. Jeg var hos fastlegen min i juni, og hun bare så på marisken samtidig ved en gynekologisk undersøkelse, og så sendte hun henvisning for å få fjernet den. Var lang ventetid på å få time. I går skulle jeg egentlig bare på konsultasjon ved dagkirurgisk avd der de skulle ta å sjekke den og ta rektoskopi, men fikk tilbud om at de kunne fjerne den med en gang siden den var liten. Så det de gjorde var å undersøke endetarmen med en slags slange, så fikk jeg lokalbedøvelse og så skar de marisken bort mens jeg satt i en gyn-stol. Gikk veldig fort, og det var ikke noe smerter. Det eneste som var litt ubehagelig var å få bedøvelsen. De sydde ikke noe, så d er jo et åpent sår der bak, så blør litt og det er litt ubehagelig, men ikke noe vondt. Det hele gikk overraskende greit. Regner med at du også må gjennom rektoskopiundersøkelse. Skjønner at du gruer deg, men husk at dette er noe som de jobber med daglig, og de er nok vant til det meste. Så anbefaler deg bare å dra til fastlegen din for å få en henvisning for å få fjernet hemoriden du plages med. Det går så bra så skal du se. Anonymkode: 9ca3f...825
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Heisann! Jeg vet ikke om du har vært allerede eller hva, men det er som regel rektoskopi. Da må du ligge med beina spredd mens legen først tar en finger i analen og kjenner rundt. Videre bruker han forskjellige redskaper og ser om det er hemorider. Hvis det er det så settes det strikk der og da. Og jeg må si at jeg vil ikke anbefale dette til noen. Jeg har operert før for hemorider og ja dagen etter operasjonen gjorde det forferdelig vondt, jeg måtte få mer smertestillende. Men denne gangen når de satte strikk må jeg si jeg ble sint! Han spurte meg under behandlingen om det var greit å ta på strikk og jeg sa ja så lenge jeg ikke får vondt etterpå, fordi jeg skulle ha eksamen to dager etterpå. Gjett hvem som måtte ringe inn gråtende og be om smertestillende? Hele eksamen gikk i dass og jeg ble sengeliggende i en uke.. Anonymkode: 0f624...646
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå