Nåleputa Skrevet 10. november 2016 #1 Skrevet 10. november 2016 Jeg synes det er veldig ubehagelig og få luft i magen av mat. Hva er typiske mat/frukt/div produkter man får det av? Og lukter av etter dobesøk? Kan nevne: Appelsin epler Løk, rød, gul, (purre og vårløk?) kål brus/farris tyggis noen sier kaffe? Flere?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #2 Skrevet 10. november 2016 Dette varierer veldig fra person til person. Har du tenkt å unngå alle matvarer som folk lister opp? For det kan være uheldig for helsen din. Hva er hensikten med å spørre? Anonymkode: a04bb...71b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #3 Skrevet 10. november 2016 Det kommer an på hva man tåler og ikke. Jeg får ekstremt mye luft i magen og diare av mat med høy fibertetthet. Anonymkode: fa832...85a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #4 Skrevet 10. november 2016 Det som gir meg masse luft og illeluktende avføring er: -kunstig søtning. -lakris. -hvitløk/løk. -fastfood. -mye gjærbakst. Anonymkode: a6ca1...89b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #5 Skrevet 11. november 2016 Det kommer også an på hvor vant magen er med ulike matvarer. Noen får fryktelig mye luft om de har spist lite grønnsaker og plutselig innfører store mengder, noen har intoleranser.. Jeg lurer også på hva du har tenkt å bruke disse eksemplene på matvarer som gir luft/lukt til? Håper du ikke har tenkt å kutte ut disse, -det kan bli veldig ensidig kost om det strengt tatt ikke er nødvendig. Ellers har jeg hørt det at mat som ligger lenge i magen kan gi mye lukt når fordøyelsen går tregt. Det er naturlig at det lukter når du har vært på toalettet, og mye av det som skaper ekstra lukt er sunne matvarer. Gjerne ikke det svaret du ønsket deg, men tror det er viktig å huske på å spise variert og ikke utelukke matvarer uten veldig god grunn. Anonymkode: 7a213...f35
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #6 Skrevet 11. november 2016 En fis og en bæsj i ny og ne er bare bra Anonymkode: 19ba5...e20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå