Gå til innhold

Bylivet


Hu i byen

Anbefalte innlegg

Dritekkelt, og irriterende... 

Hemmelig nummer ja, jeg blir gal.. Mannen kommer å henter meg på jobb nå, har blitt litt skremt jeg, skjønner ikke hvem, hva eller hvorfor? Det startet jo bare ut av det blå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GoldenLioness
14 timer siden, Hu i byen skrev:

Dritekkelt, og irriterende... 

Hemmelig nummer ja, jeg blir gal.. Mannen kommer å henter meg på jobb nå, har blitt litt skremt jeg, skjønner ikke hvem, hva eller hvorfor? Det startet jo bare ut av det blå. 

Hmm. Om det fortsetter så må du ta det videre til politiet. Det er jo trakassering og de må jo ha mulighet til å spore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det oppklart, men jeg synes det fortsatt er ubehagelig, siden jeg vet hun følger med oss.. 

Eksen til mannen faktisk.. Vi har vært gift i 10 år, og det var bare de 3 første årene hun var et "problem" i den forstand, da hun spredte litt stygge rykter om meg og slik (det hadde vært slutt i et år/halvannet da vi møttes, men det gikk jo litt fort i svingene for oss, så jeg tenkte derfor hun var så ekkel, fordi hun trodde vi hadde gått bak ryggen hennes eller noe)..  dette er ei voksen dame ( det er jo forsåvidt jeg og), så vi er litt for gamle for sånt fjortisdrama.. Vet ikke hva slags drypp hun har fått nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
20 timer siden, Hu i byen skrev:

Nå er det oppklart, men jeg synes det fortsatt er ubehagelig, siden jeg vet hun følger med oss.. 

Eksen til mannen faktisk.. Vi har vært gift i 10 år, og det var bare de 3 første årene hun var et "problem" i den forstand, da hun spredte litt stygge rykter om meg og slik (det hadde vært slutt i et år/halvannet da vi møttes, men det gikk jo litt fort i svingene for oss, så jeg tenkte derfor hun var så ekkel, fordi hun trodde vi hadde gått bak ryggen hennes eller noe)..  dette er ei voksen dame ( det er jo forsåvidt jeg og), så vi er litt for gamle for sånt fjortisdrama.. Vet ikke hva slags drypp hun har fått nå. 

Så ekkelt. Hvorfor i alle dager har hun begynt på an igjen etter så mange år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, GoldenLioness skrev:

Så ekkelt. Hvorfor i alle dager har hun begynt på an igjen etter så mange år?

Jeg tipper det har en sammenheng med at hun har funnet ut at jeg er gravid, basert på at noen selvfølgelig hadde lagt ut fra baby shower'en vi hadde på lørdag (uten å tagge meg eller mannen, men hun greier vel å legge sammen to og to).. Vi får se hva hun sier, jeg har anmeldt henne, kanskje vi får en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
1 minutt siden, Hu i byen skrev:

Jeg tipper det har en sammenheng med at hun har funnet ut at jeg er gravid, basert på at noen selvfølgelig hadde lagt ut fra baby shower'en vi hadde på lørdag (uten å tagge meg eller mannen, men hun greier vel å legge sammen to og to).. Vi får se hva hun sier, jeg har anmeldt henne, kanskje vi får en forklaring.

Ah....men har ikke hun gått videre i livet? Eller lever hun bare som en bitter peppermø og er sykelig opphengt i deg og fortiden? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, GoldenLioness skrev:

Ah....men har ikke hun gått videre i livet? Eller lever hun bare som en bitter peppermø og er sykelig opphengt i deg og fortiden? 

 

Jo, jeg trodde da egentlig at hun hadde det siden det har vært stille så lenge.. Jeg vet hun hadde mann en stund iallefall, men hun har jo blokket meg på facebook så jeg får jo ikke snoket heller... Var mannen som sa vi anmeldte nå, hun var ganske intens sist og, men da var det mest ryktesprening siden de da hadde mye mer felles omgangskrets enn i dag, så jeg tenkte at å ignorere var den beste medisinen da.. I tillegg hadde vi jo litt andre vanskeligheter i forhold til fremgangsmåte i visumprosessen så tenkte å ligge litt lavt i terrenget.. Men nå boblet gravidhormonene over altså, så nå får hun bare skjerpe seg og innse at ungdomskjæresten har gått videre i livet for lenge siden.. Jeg tror hun er mest opphengt i "det som ikke ble", mer enn i meg.. Mange amerikanske damer har jo et veldig romantisert forhold til det å skulle gifte seg med ungdomskjæresten sin, så jeg tror bare hun er litt skrudd.. Hun er jo tilsynelatende en veldig oppgående dame med høy utdanning og for all del veldig pen, så hun skulle jo ikke ha noe problem med å finne seg noen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
36 minutter siden, Hu i byen skrev:

Jo, jeg trodde da egentlig at hun hadde det siden det har vært stille så lenge.. Jeg vet hun hadde mann en stund iallefall, men hun har jo blokket meg på facebook så jeg får jo ikke snoket heller... Var mannen som sa vi anmeldte nå, hun var ganske intens sist og, men da var det mest ryktesprening siden de da hadde mye mer felles omgangskrets enn i dag, så jeg tenkte at å ignorere var den beste medisinen da.. I tillegg hadde vi jo litt andre vanskeligheter i forhold til fremgangsmåte i visumprosessen så tenkte å ligge litt lavt i terrenget.. Men nå boblet gravidhormonene over altså, så nå får hun bare skjerpe seg og innse at ungdomskjæresten har gått videre i livet for lenge siden.. Jeg tror hun er mest opphengt i "det som ikke ble", mer enn i meg.. Mange amerikanske damer har jo et veldig romantisert forhold til det å skulle gifte seg med ungdomskjæresten sin, så jeg tror bare hun er litt skrudd.. Hun er jo tilsynelatende en veldig oppgående dame med høy utdanning og for all del veldig pen, så hun skulle jo ikke ha noe problem med å finne seg noen.. 

Nesten mer skremmende når det er intelligente og oppegående damer som blir så besatt. Du får ta alle forhåndsregler, anmelde og passe på deg selv. Amerikanerne er jo litt ekstra gal(sorry, but they are :P ). Man vet jo aldri hva sånne emosjonelt ustabile damer kan finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt noen forhåndsregler nå, siden vi vet hun er "aktiv" igjen, f.eks har resepsjonen på gamlejobben min fått beskjed at jeg ikke er der hvis noen spør, selv om jeg er der. Vi bor i en bygning med dørmann så de er informert, og så tar jeg taxi i stedet for å gå. Jeg tror nok det bare er harmløst, men dumt å ta sjansen, spesielt når det kom plutselig etter så lang stillhet. Det er jo også greit at jeg ikke tar inn nye kunder nå, i tilfelle hun skulle finne på noe for å få meg på tomannshånd.. 

Hun står visst som forlovet på Facebook, men ikke linket opp til noen, så jeg skjønner ingenting om hvorfor denne nye fritidsaktiviteten. 

Amerikanske damer gale - ja, storforlangende hele gjengen, mange krav til omgivelsene - ikke så gode på å følge opp sjæl.. mannen trodde jeg kom til å bli skuffet over forlovelsesringen jeg fikk, siden det var arvegods og dermed ikke helt etter Standarden 2007-damer forventet.. I norsk målestokk er den jo "voldsom",  men jeg elsker den, mest for historien den representerer. For min del kunne det vært en nøkkelring <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Ja det er litt sykt hvordan amerikanerne ser på kjærlighet. Ringene skal koste 3 månedslønner og kjolene skal koste mer enn bryllupet.  Er litt galskap.

Godt at de rundt deg passer på og at du tar forhånsdregler. Sannsynligvis er hun baren sjalu på deg, men jeg lurer på hva som foregår oppi hode på sånne mennesker. Hva tror de liksom de skal oppnå med å være spinngærne? At mannen din tenker; ja! La meg dumpe den vakre, gravide konen min gjennom 10 år til fordel for en gærn stalker ex.... :alice:

 

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde vi riktig nok stort bryllup, men det var egentlig ikke noe must for meg:-p har aldri skjønt greiene med fargekoordinerte bryllup, men jeg må jo innrømme det ble litt morsomt å planlegge etterhvert.. :-) Hovedfokuset vårt var hele tiden at gjestene skulle ha en super opplevelse :-) så vi la mesteparten i mat, drikke og stemning, mindre på klær og staffasje. vi giftet oss egentlig på tinghuset, men da ble noen litt skuffet, så på ettårsdagen hadde vi tradisjonelt bryllup. 

Ja, nei, det eneste hun oppnår nå er jo å bli sett på som rape gal. Det er jo ingen som kommer til å skjønne motivasjonen for dette, så hun kommer jo bare til å tape ansikt. Hva skal hun si til forloveden sin? Jeg bare dreiv å stalka eksen og dama litt denne uka jeg, han jeg var sammen med for 11 år siden og var utro mot hele tiden :-p 

Jeg skjønner iallefall hvorfor å bli utsatt for stalking er slitsomt, tenk på de som opplever det i årevis, og kanskje ikke engang greier å identifisere vedkommende engang, så sånn sett var jeg jo heldig hvis dette var det eneste..  

Andre hyggelige nyheter er at mammaen min har fått ulønnet permisjon for å komme hit i mai, så planen er at jeg og junior skal være med til Norge igjen (slik at jeg får hjelp på flyet, trengs sikkert), men jeg skal nok kjenne an formen før jeg bestiller billett.. men veldig hyggelig at mamma kommer hit da, det er ikke sååå ofte siden hun er yrkesaktiv og dermed har begrenset med fri :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Mente ikke å disse store bryllup :P Men du skjønner hva jeg mener med hvordan amerikanerens tenker mht til kjærligheten, ringer og bryllup. Alt skal være litt over the top :mynona:

Ikke bare slitsom med stalkere, men potensielt farlig. Noen av dem blir jo besatt og klarer ikke å skille virkelighet og fantasi. For det er jo en fantasi de lager i hodet sitt om hvordan livet kan bli om den man stalker enten er en del av livet deres eller ikke hadde vært der. Kjenner jeg nesten vil komme over en tur og gi henne en liten lekse(løvemor beskytter trang over medsøster som er gravid :dany:). 

Så koselig med mamma besøk :nordvesta:Er det første barnebarnet? Og så gøy med Norgestur da! Hvor lenge tenker du å bli når du kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte heller ikke at du disset store bryllup, jeg har aldri vært opptatt av sånt selv, for meg spilte det ingen rolle sånn sett, men litt morsomt var det jo :) Poenget mitt var iallefall at jeg egentlig ikke hadde noen formening og hva slags bryllup jeg ville ha, mens det er jo som regel ferdig planlagt og sett for seg i årevis før frieriet hos de fleste amerikanske damer :P Svigerfar stilte med bryllupsplanlegger siden jeg var så lost, veldig greit, fordi jeg greide ikke å navigere i den der jungelen som finnes av lokaler, vigslere, papirer, leverandører, så jeg måtte nok brukt årevis på planleggingen bare fordi jeg måtte sette meg inn i ting :P

Du er nå søt da! Skikkelig løvemor :) 

Er første barnebarnet til foreldrene mine, jeg har en storebror, men han er enslig (så vidt vi vet).. Så det begynte å bli på tide at noen tok ansvar. Både mamma og mormor var 20 da de fikk sin første, så de synes jo jeg har vært veeeeldig treig (og jeg er jo tidlig ute i forhold til hva som er vanlig her:P).. Jeg hadde nok kanskje fått barn før hvis det ikke hadde skjært seg med ungdomskjæresten min, eller, hvem vet?

Jeg ser for meg å være borte fra jobb fra midten av mars til midten av juni sånn ca., så rundt 2-3 uker? Vi har snakka litt om å døpe i Norge og, men jeg aner ikke hvordan man praktisk løser det når man er bosatt utenlands? Kan man? Barnet blir jo automatisk norsk statsborger siden jeg er det.. Får sjekke ut litt, eventuelt ha en liten navnefest :) Familien min går jo glipp av mye sånt, så tenkte det hadde vært hyggelig å ha noe sånt i Norge og :) Men jeg venter litt med planleggingen av dette før jeg er sikker på hvordan hverdagen min er, er jo ikke sikkert det frister med 8 timers flytur med en baby :) Ser iallefall for meg at det blir stress hvis jeg må drive med morsmelkerstatning når det blir over så langt tidsrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GoldenLioness

Hmmm, trodde barnet fikk begge eller at man kan søke på begge statsborgerskap når man har to forskjellige statsborgerskap? Vil vel tro dere søker til den kirken dere ville døpe barnet? Sjømannskirken vet vel det :) 

Tenker det er ekstra stor stas med første barnebarnet :) Her er iallefall familien helt i hundre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får både norsk og amerikansk statsborgerskap :) Norsk automatisk fordi jeg er norsk, amerikansk på grunn av fødested, og Norge godtar dobbelt statsborgerskap med USA så lenge det er skaffet ved fødsel hele livet, så er ikke sånn at man må velge når man blir gammel nok heller.. I pose og sekk med andre ord :)

Men aner ikke hvordan det blir med kirke, blir jo ikke tilmeldt menigheten siden jeg ikke er bosatt i menighetens område lenger kanskje? Jeg får få mamma til å sjekke opp, tror Sjømannskirken hadde vært bedre å kontakte hvis jeg var i Norge og ville døpe utenlands?

De gleder seg veldig, men tror det at jeg bor så langt unna kanskje er en liten demper og en sorg, for det blir jo vanskelig å ha et helt normalt besteforeldreforhold slik som de ønsker, og det kjenner jeg jo også på selv og. Det er fryktelig langt unna, og mye av grunnen til at jeg/vi ikke visste om når eller om jeg ville ha barn.. Men man får gjøre det beste ut av det, er ikke så mange årene til de pensjonerer seg og da kan de jo komme å være her litt oftere :) Det hjelper jo ikke at broren min er så treig heller da, sånn at det ikke ser ut til at det blir barn der heller i nærmeste fremtid. 

Nå skjønner jeg at dere ikke akkurat tenker på flere på grunn av tilstanden du er i, men hadde dere tenkt på flere før høsten? Eller var det planen å ha alenebarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Det er kult for ungen da :) 

Tenkte du kunne spørre Sjømannskirken :) Jeg tenkte mer på å få råd om at de helt sikkert vet hvordan du går frem om du vil døpe i Norge. 

Kan skjønne at besteforeldre synes det er tøft. Er jo samme greien her og de bor jo bare et par timer unna, men vi er nok eneste håpet for barnebarn. Vi har jo nevnt at det er mulig at vi flytter dit når alt er avklart og om jeg evt får diagnose og det satte nok litt fyr i svigers :P 

Jeg har lyst på en til, men nå var det jo svangerskapet som trigget ME hos meg. Spørsmålet er jo hva som da skjer om jeg blir gravid igjen. Bedre/verre/samme? Og hva med spedbarnstiden? Jeg hadde bare små anfall sist fordi ME'en fremdeles var under utvikling. Den er jo hardere nå så blir jo tøffere. Mulig jeg får en like enkel baby som Løveungen, men det krever jo fremdeles en del. 

Vi tenkte å se an når jeg er ferdig med utredning og når vi vet mer konkret. Er også greit om Løveungen er litt eldre for da er han ikke like avhengig av meg og det blir nok lettere med en baby da. Blir jeg f.eks uføre så er jeg jo hjemme og kan ta meg av baby mens Løveungen er i BHG/skolen. Men akkurat nå er det ganske fjernt fordi jeg ikke har kreftene. Løveungen er mer enn nok akkurat nå :) 

Du da? Vil du ha flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo ikke noe hast når mini er så liten heller, om man må vente to-tre år så er det ikke så innmari stor aldersforskjell heller :-) begynte du å bli dårlig i svangerskapet eller? Var det ikke før i høst du hadde den store kollapsen? Isj, litt småekkelt, men har skjønt at svangerskap kan være sånn som aktiverer ting som ligger latent osv - sikkert på grunn at alle hormoner og slik er på utur.. 

Vi ser for oss flere barn, eller to for å være nøyaktig, men jeg vil jo sjekke hvordan det er men en først :-p jeg har jo hatt et uproblematisk svangerskap så langt, og hvis jeg er dritgod til å føde også så er det jo synd å "kaste" det bort på bare en :-p men de skal jo følges opp også, og ingen av oss ønsker at barna primært skal følges opp av noen andre enn oss, som mannen og søskene hans ble.. og da kommer det jo an på hvor mye jeg har kapasitet til. Vi tar ett barn av gangen :-) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
4 timer siden, Hu i byen skrev:

Det er jo ikke noe hast når mini er så liten heller, om man må vente to-tre år så er det ikke så innmari stor aldersforskjell heller :-) begynte du å bli dårlig i svangerskapet eller? Var det ikke før i høst du hadde den store kollapsen? Isj, litt småekkelt, men har skjønt at svangerskap kan være sånn som aktiverer ting som ligger latent osv - sikkert på grunn at alle hormoner og slik er på utur.. 

Vi ser for oss flere barn, eller to for å være nøyaktig, men jeg vil jo sjekke hvordan det er men en først :-p jeg har jo hatt et uproblematisk svangerskap så langt, og hvis jeg er dritgod til å føde også så er det jo synd å "kaste" det bort på bare en :-p men de skal jo følges opp også, og ingen av oss ønsker at barna primært skal følges opp av noen andre enn oss, som mannen og søskene hans ble.. og da kommer det jo an på hvor mye jeg har kapasitet til. Vi tar ett barn av gangen :-) 

 

 

Jeg fikk første anfall samme uken jeg fant ut jeg var gravid. Derfor konkluderte de bare med at det var et blodtrykksfall. Hadde masse av dem og ble sykemeldt siste trimester fordi de var redd jeg skulle gå i bakken alene på t-banen etc. 

Det var først da jeg kollapset andre gangen i september de fant ut at det ikke hadde noe med blodtrykket å gjøre :rolleyes:

Og husk at hvert svangerskap, fødsel og baby er forskjellig. Selv om det har gått fint denne gangen så kan neste svangerskap være tøffere eller en lengre/kortere fødsel :P Just sayin ;) 

Skal dere noe koselig i helgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke forgitt at svangerskap blir like, men hvis man har en super erfaring første gang så er det vel lettere å finne på å gjøre det flere ganger, enn hvis man er skikkelig dårlig.. men de får jo flere barn de og, så man glemmer sikkert :-p

Bare en kort oppdatering herfra, siden det har vært så mye stress på hjemmebane den siste tiden så har vi reist på en liten miniferie. Veldig koselig, så prøver å nye tosomheten litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
11 timer siden, Hu i byen skrev:

Tar ikke forgitt at svangerskap blir like, men hvis man har en super erfaring første gang så er det vel lettere å finne på å gjøre det flere ganger, enn hvis man er skikkelig dårlig.. men de får jo flere barn de og, så man glemmer sikkert :-p

Bare en kort oppdatering herfra, siden det har vært så mye stress på hjemmebane den siste tiden så har vi reist på en liten miniferie. Veldig koselig, så prøver å nye tosomheten litt :-)

Det er faktisk sant. Hadde glemt alt når Løveungen ble lagt på brystet mitt 💞 

Nyt miniferie 💖💖💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...