Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2004 #1 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg er litt redd. Redd for at det kan være noe mer alvorlig galt, og så får jeg bare beskjed om å se om det går over, komme tilbake av legen. Nå har jeg spurt om å få tatt noen prøver, og da ble det gjort. Har hatt et stort sår på ankelen siden mai, som ikke gror. Det klør ofte intenst. Har vært forkjølet/bihule/osv. siden slutten på August. Er liksom aldri helt frisk. Det jeg er redd for er egentlig smertene jeg får i brystet. Det startet med smerter i hals og brystpartiet. Senere var det kun brystet. Det snører seg midt i, eller stikker helst på høyre side. Det er veldig sterke symptomer. Når det klemmer/snører på hele brystpartiet, forsvinner det når jeg stopper den aktiviteten/arbeidet. Nå er det helst, og særlig smerter i leggene. De er tunge, og det er en sviende smerte i leggen. Det føles som om du har gått dagevis i fjellet, selv om jeg kun har gått ned trappen. Ellers verker det i kroppen, skuldre, armer. Muskelvondt er det vel. Legen mener dette er angst, og spør meg om jeg har hallusiasjoner.. :o eller om jeg er flau for å ha angst. Grunnen til at jeg himler med øynene er at jeg slett ikke er flau, men at jeg ikke føler det stemmer. Jeg har ingen uro, og er stort sett fornøyd med livet. Har en jobb jeg trives i, og en flott familie. Trodde man var litt urolig, i det minste engstelig dersom man hadde angst? Føler han er veldig fokusert på dette, da jeg har psykiske lidelser i familien. Får hele tiden høre at jeg skal vente å se..., og "komme tilbake". Dette uroer meg, da jeg føler det er ingen hjelp å få. Slik som såret.... først skulle jeg ta kortisonkrem i 2 dager. Det hjalp ikke, kom tilbake, så sa han jeg skulle ta i en uke. Såret kom fortsatt tilbake, større, og huden er blitt tykk og rar. Nå sa han at jeg måtte ta kremen i 2 uker.... uten å se på såret. Og brystsmertene er visstnok angst.... Jeg blir nå engstelig, og da er det i hvert fall angst ifølge ham :-( Er det noen her som kjenner igjen disse tingene. Takknemlig for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. november 2004 #2 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg er ikke lege, og aner ikke hva det kan være. Men føler du deg ikke trygg på at du blir hørt hos legen, så få en second opinion. Eventuelt oppsøk en klinikk hvor de har leger som ser på helheten, ikke bare symptomene. Bor du i Oslo, så har du f.eks, Balder-Klinikken som har leger som også har spesialisert seg på miljø- og ernæringsmedisin, akupunktur, homeopati etc. De er kanskje litt mer åpen til å lytte til deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2004 #3 Del Skrevet 25. november 2004 Det du føler i brystet er jo lett å tolke som angst, da, og det virker jo som du er redd for å være/bli syk? Angsten trenger jo ikke gjelde alt i livet ditt, men kan ha tatt form av engstelse for sykdom? Er ellers enig med Possum - gå til en annen lege eller alternativ behandler, så får du snakket ordentlig om det som plager deg. Det ER et faktum at mange leger ikke tar folks bekymringer på alvor - det er feks sikkert prøver han kan ta (dette har du krav på) for å berolige deg eller finne ut om du er syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 25. november 2004 #4 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg ønsker ikke å spekulere i symptomene dine - men dersom du føler at legen ikke tar deg på alvor, så ikke nøl med å bytte lege. Brystsmertene din kan jo selvfølgelig forklares med angst, selvom dette er altfor lettvint å gjøre uten å foreta seg noen undersøkelser i forhold til dette. Et sår på benet som ikke har grodd siden mai, og som har blitt større, er det all grunn til å ta på alvor. (-og dersom du fikk kortisonsalve for å få dette såret til å gro så må jeg si at din fastlege kanskje ikke har verdens beste kompetanse på sårbehandling - bytt lege!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå