AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #1 Skrevet 10. november 2016 Jeg sliter mye med oppblåst mage i de siste måndene, jeg har begynt på lavkarbo og har nesten ikke melk i dietten min. Hva annet kan det væer? Noe som har noe tips om hvordan bli kvitt? I tilegg har jeg gått opp mellom 2-4 kg Anonymkode: 7acb5...546
skruf Skrevet 10. november 2016 #2 Skrevet 10. november 2016 Magen reagerer ofte med oppblåsthet, luft og av og til endring i avføringsmønster ved omlegging av kosthold. Det vil som oftest gå seg til etter ei stund. Du kan evt prøve å ta noe for luft og oppblåst mage, f.eks minifom som du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Ang vektøkning så kan det ha noe med lavkarbo å gjøre. Lavkarbomat er ofte veldig kaloririkt pga endel fett (regner med du har tilføyd mere fett i maten siden du har kuttet ned på karbohydrater), så hvis du ikke er obs på det så går du opp i vekt. Det er kalorier inn og kalorier ut på lavkarbo også, selv om mange som går på lavkarbo sier de ikke teller kalorier. 2-4kg er uansett ikke så mye, vekta svinger ofte med noen kilo uten at det trenger å være ren fettvekt. Ifm mens f.eks går mange opp noen kilo, men det er vannvekt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #3 Skrevet 10. november 2016 Du spiser kanskje mer av noe magen din ikke er så glad i? Spiser du mye mer brokkoli for eks? Se hva du spiser mer av og spis litt mindre av akkurat det og se om det hjelper? Vil ikke anbefale å kjøpe noe fra apoteket, jeg tenker at det kan tukle med magen og gjøre det vanskeligere å få den tilbake til normal, eller gjøre det vanskeligere å merke når du blir dårlig. Selv om det er reseptfritt, så vil jeg anbefale at alt derfra er det siste man prøver Anonymkode: 51dfb...cf6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå