Gå til innhold

Om å plage andre brukere !

Fremhevede innlegg

Skrevet

Okey, det høres bra ut... Men, om det vil løse problemet noe særlig er en annen sak... Folk forblir jo tildels anonyme allikevel, og kan fritt oppføre seg som idioter, med eller uten brukernavn... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Okey' date=' det høres bra ut... Men, om det vil løse problemet noe særlig er en annen sak... Folk forblir jo tildels anonyme allikevel, og kan fritt oppføre seg som idioter, med eller uten brukernavn... :)[/quote']

Joda, men det blir sikkert færre som starter en idiotisk debatt og som har mange andre 'gjester' hakk i hæl med seg selv og sine meninger. Det blir liksom 'litt' tungvint å registrere alle sine brukernavn og logge på og av hele tiden. :blunke:

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Jeg er forsåvidt enig i at personhets og trakassering av enkeltpersoner er en uting. Allikevel må jeg jo innrømme at jeg har sett lite av det her på KG. Krasse kommentarer, ja. Men å kalle det personhets fordi en bruker blir utsatt for kritikk, saklig eller usaklig, karakteriserer ikke JEG som personhets i alle fall.

Utleverer man seg på internett må man tåle å få høre ting man gjerne ikke VIL høre. Spør man om råd må man tåle å få svar, om det er det svaret man vil ha eller ikke.

Nå sier jeg ikke at personhets aldri har forekommet, men at man litt for ofte kaller det det, uten at det er grunn til det. Dessuten synes jeg moderatorer ofte er for raske til å slette innlegg som de mener ender i en diskusjon om "person, ikke sak." Jeg mener det ofte blir litt av det samme, saken man legger fram er jo en del av personen man er, ikke sant? For meg virker det nesten umulig å diskutere sak uten å komme inn på person, spesielt når det gjelder personlige innlegg av typen "mannen min hjelper ikke til", "han vil ikke ha barn", bare for å nevne noen.

Jeg er absolutt ikke for fullstendig anarki - men la oss legge hormoner og Pms til side og prøve å ikke være så vanvittig hårsåre! :wink:

Skrevet
Dessuten synes jeg moderatorer ofte er for raske til å slette innlegg som de mener ender i en diskusjon om "person, ikke sak."

Jeg er absolutt ikke for fullstendig anarki - men la oss legge hormoner og Pms til side og prøve å ikke være så vanvittig hårsåre! :wink:

Kan ikke si at jeg er enig med deg. Bedre det at moderatorer er for raske til å slette innlegg enn at personer skal bli 'tatt'. Èn ting er at dette er internett, men man burde ha litt manners her og, høflighet hører hjemme over alt. Det er sunt å ikke være enig i ting, men man trenger ikke å snu opp ned på diskusjonen bare for å 'ta' enkelte brukere. Man kan være uenig, men gå med på at det bare er 'meninger' og ikke 'det er sånn osm jeg sier at det er'. Blir litt innviklet dette her.. :)

Skrevet

Moderatorene er altfor strenge her inne. Enten må man jatte med og være enig, eller så skriver man sin egen mening, og innlegget blir slettet eller redigert. Dette er da for Guds skyld et diskusjonsforum...

La oss argumentere hetserne i senk, folkens. Helt enig med Waco og Frk.Dings... endelig er det noen som har tatt poenget. Det tar sin tid her på kg, virker det som...!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har forstått det slik at man slettes ikke er fullt ut "anonym" her. Moderatorene "ser" jo hvem som skriver....så da gidder jeg faktisk ikke å bruke "brukernavn". Kunne kanskje vært greit for dere andre der ute da men...jeg har liksom ikke følt behov for det. Selv om jeg har registrert meg. Og dessuten er jeg SÅ lat :ler:

Gjest sandix
Skrevet

Støtter Frøken Dings og Rødhette. Er innom flere andre diskusjonssteder på nettet, og finner en del av KG's bruker vanvittig hårsåre og skjøre. Fatter ikke at det i det hele tatt går an å sutre over kritikk fra ukjente mennesker. Det hender da ofte at diskusjoner i RL også blir krasse og tar av. Litt avvik fra sak og noen sleivspark får man tåle.

Skrevet
Støtter Frøken Dings og Rødhette. Er innom flere andre diskusjonssteder på nettet' date=' og finner en del av KG's bruker vanvittig hårsåre og skjøre. Fatter ikke at det i det hele tatt går an å sutre over kritikk fra ukjente mennesker. Det hender da ofte at diskusjoner i RL også blir krasse og tar av. Litt avvik fra sak og noen sleivspark får man tåle.[/quote']

Heftige diskusjonar der vidt forskjellige meiningar står mot kvarandre synest eg er heilt i orden, tross alt er me ulike og har våre meiningar. Å setja ting på spissen og overdrive må ein tåle, det kan vera nyttige metodar. Ironi og sarkasme er svært avhengig av tonefallet for å bli oppfatta, og er derfor vanskeleg å få til skriftleg, særleg i rask kommunikasjon (som her) - det er svært lett å misforstå.

Provokasjon kan òg vera nyttig, då det kan få oss til å tenke over kvifor me reagerer som me gjer, og få fruktberre diskusjonar ut av det. Det krever dog av "provokatøren" at han har ei meining med det ut over å provosere, og at han greier å følge opp (ikkje minst.)

Men uansett, til tross for heit temperatur så er det råd å halde ein god tone. Dessverre er det ein del som ser ut til å tru at dei kan tillata seg alt muleg, fordi dei er på internett, og ikkje "Real Life." (Ser det overalt, ikkje berre her.) Beklagar, men slik er det ikkje; Dette er ikkje eit rollespel (for flesteparten av oss, i alle fall) men ein måte å kommunisere på. Me ser kvarandre ikkje i augene, men det er like "Real Life" som ein telefonsamtale. Hadde folk hugsa på dette og brukt vanleg folkeskikk her like mykje som ute blant andre, så hadde det nok blitt spreidd ein del mindre pepper.

Hadde det vore tvungen registrering, så hadde det kanskje vore ei påminning om at det er ekte menneske ein diskuterer med, og ikkje berre ein anonym PC?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Innfør tvungen registrering på KG. Da slipper vi og ha 10 forskjellige "gjester" i hver tråd og dessuten kan man sende pm til alle brukere.

Fortsatt god sommer til alle!

Milla

Skrevet
Jeg har forstått det slik at man slettes ikke er fullt ut "anonym" her. Moderatorene "ser" jo hvem som skriver....så da gidder jeg faktisk ikke å bruke "brukernavn".

Hva mener du med at vi "ser" hvem brukere er??

Ingen av moderatorene vet hvem KGbrukere er. Vi logger IPadresse på alle, også gjester, så slik sett er det ingen forskjell.

Skrevet

Enig med Crazee, synes det var et veldig bra innlegg. Men vi burde egentlig ikke trenge sensur i det hele tatt. De fleste her er vel voksne mennesker og bør få fram meninga si uten å måtte bruke stygge ord og nedsettende uttrykk om andre brukere. Tror også det er en fordel med tvungen registrering, får vel vekk en del av dem som bare slenger seg på med usakligheter. Fordi om alle er anonyme; det går vel an å respektere hverandre for det. :smile:

Skrevet

Det er akkurat det Tove10, at uansett hvor voksne vi vil være, så er det en del her inne som syns de får frem meningen sin mye bedre hvis de slenger på en "jævla idiot" på slutten av setningen virker det som.

Og jeg vil ikke nevne noen navn her, men det er noen spesielle som får enormt med pepper hver gang de legger ut innlegg som vi oppfatter som useriøse og usaklige. I steden for å bare overse disse innleggene, eller diskutere på en ordentlig måte, så kommer det svar som "stått opp på feil side av sengen i dag eller" og så videre.

Er det voksent?

Det ser forøvrig ut til at disse brukerne tåler bemerkningene ganske bra, men jeg syns godt at det kan sensureres. Jeg syns KG hadde vært mindre koselige hvis vi skulle hatt tråd etter tråd med "du er en idiot" og "du er en større idiot".

Gjest Anonymous
Skrevet

Til Gry.

Jeg forestilte meg at IP adressen var en form for "gjenkjennelse"...Husker det var en sak her hvor en moderator som hadde sendt en privat melding til en bruker, og det viste seg at det var en annen enn den faste brukeren som hadde brukt maskin....så det trenger selvsagt ikke bety at det er den samme brukeren som alltid skriver, men...

Det skulle vel i alle høve være mulig å gi beskjed til også anonyme som er registrert, dersom det var noe moderatorene hadde på hjertet, mener jeg. Eller kanskje jeg er helt på jordet....?

Jeg må også si at jeg ikke er for tvungen registrering. Man sier at dette er som i den "virkelige verden". Det er det ikke, etter min mening. Om jeg snakker til noen her ute, er det ingen andre som får med seg det. Her vet man ikke hvem som "lytter"...Selvsagt er jeg for at man også skal vise høflighet her, men jeg tror egentlig at det beste bare er å ignorere de som ikke følger normal folkeskikk. En annen ting er at man kan bli gjenkjent....ikke alle bor i en by..For noen er dette kanskje det eneste stedet de har å spørre andre om råd(???), også om tunge ting de bærer på, selv om man vel ikke skal forvente den største ekspertise eller hjelp fra fagfolk her....Men kanskje det ville vært mulig å ha flere brukernavn?...

Vel, dette var bare noen tanker fra meg. Gjest 23.18 :)

Skrevet

Mange frekke kommentarer er det nok her på KG, og innemellom virker det som om noen ikke helt vet hva normal folkeskikk er. Men jeg synest dette med persontrakkaseringen virker litt overdrevet. Slenger en med kjeften så må en tåle å få en på trynet tilbake igjen og`. Dessuten synest jeg det er en del som er litt vel hårsåre til tider. :wink:

Men når det er sagt så synest jeg det virker skummelt om folk driver å sender stygge pm til hverandre. Vet ikke om det er noe sånt du mente Thea, med det stygge som skjer bak i kulissene? :o

For min del kan en godt ha tvungen regisstrering her. Om jeg har behov for å skrive om noe som jeg ikke vil skal knyttes til mitt nick, så går det vel an å opprette ett nytt nick.

Men det går vel an å prøve tvungen regisstrering i en måned og se om ting bedrer seg? Ulempen med det vil gjerne være at helt nye potensielle brukere av KG forlater det raskt siden de ikke får "prøve" seg. Forslag til det er at en har en "åpen uke" en gang i månden, eller når det passer. En kan annonsere det på hovedsiden at i uke x kan alle teste KG uten regisstrering.

Gjest Tristessa
Skrevet

God ide L@dy! Er selv for tvungen registrering, og forslaget ditt hørtes bra ut!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil ta tilbake det jeg skrev om at man bare kunne skifte nick når man ville være anonym. Etter min mening blir det ikke bedre om man stadig skal skifte nick, da er det like greit å forbli "gjest". Er det noen som føler seg "tryggere", at de kjenner meg bedre fordi om jeg kaller meg Lisa eller Lars..om det bare er i ett innlegg? At det er lettere å sende PM til "navngitte"...Jeg har aldri fått en personlig melding selv om jeg har brukernavn som jeg også bruker, når det passer meg! Men jeg er kanskje ikke "krass" nok :hoho: Blir det bedre om man sender en PM da?

Det virker litt som om det er noen kontrollfrikere her som lik

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, som sagt....jeg er så lat at jeg ikke engang orker å fullføre setninger :ler:

En gang var det en som spurte etter andres mening om en sak. Da var det en anonym som ikke hadde et positivt svar. (Det var ikke frekt på noen måte)Det ble - selvfølgelig - dårlig mottatt av spørreren. Hvorfor det?; var det verre å høre noe negativt fra en som var litt mere anonym enn de andre...Og dersom man ikke er interessert i å høre andres meninger EGENTLIG, så hvorfor spørre.....og i alle tilfelle; hvorfor da spørre på nettet?? :roll:

Men det er det samma for meg hva det blir..det er ikke jeg som er sjefen her...Ville bare ha fram litt flere synspunkter i "kameratklubben" :kul:

Gjest 23.18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...