Gå til innhold

Muslimsk par og USA-tur.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen problem ts. Med ett viktig unntak. Har du vært i Sudan, Syria, Iran eller Irak i løpet av de 5 siste årene så vil de med stor sannsynlighet IKKE slippe deg inn i USA. 

Anonymkode: 86673...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet så mye teite svar i denne tråden. Noen folk er jo helt hysteriske. I passkontrollen i USA er det et helt normalt køsystem hvor alle må gjennom samme prosess uansett om man har vært der før eller ikke. Betjeningen spør deg noen spørsmål om hva du skal (eks. ferie), hva dere skal gjøre og eventuelt hvor dere skal bo. Det er ingen grundig utspørring så lenge de ikke har mistanke om noe (og nei, de har ingen spesiell mistanke bare fordi dere er muslimer).

Det er bare viktig i vær ærlig så går alt helt fint.  

 

Og at dere blir nektet innreise fordi Trump nå er president, den er bare latterlig! Det vil ikke skje.

Anonymkode: 7bf4d...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg antar da som anonym bruker ovenfor her, at dere ikke har vært i noen mistenkelige land de siste årene. Men da blir dere sikkert bakgrunnssjekket nærmere før dere får innvilget visum.

Anonymkode: 7bf4d...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit spørsmål fra ts. USA kan nekte innreise på bakgrunn av politisk støtte i feil retning, kriminelt rulleblad m.m.

Anonymkode: 18855...9e6

Det går jo helt imot usa's grunnprinsipp om religionsfrihet?

Jeg tviler på at dere vil bli nekta inngang dit. Mulig dere får spørsmål men kan ikke tenke meg at Trump egentlig har rett til å lage sånne lover ene og aleine? 

Anonymkode: 7a1ba...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det D. Trump har sagt, er at han vurderer å stenge innreise fra land med stor andel islamister, som i Midtøsten. (Islamister, ekstrem islam, politisk islam, jihadister, IS, Boko Haram, Al-Quaida og slike.)

Bor du i Midtøsten og har statsborgerskap fra et islamsk land, vil det sannsynligvis komme til å bli vanskeligere. Det blir ikke varig, men en periode til nye systemer er på plass. Han har sagt at det uansett blir mye strengere kontroll - igjen for personer fra Midtøsten.

Hvis du reiser fra Norge og er norsk statsborger, så skulle det i teorien gå problemfritt. Men så har alle grenseoverganger en viss prosent reisende som blir tatt ut for nøye kontroll. Da gjelder det å smile, være høflig, svar på spørsmålene selv om du synes de er teite og selv om de stiller samme spørsmål flere ganger. Ikke lag vitser. Ikke begynn å snakke om rasisme og islamofobi.

Kanskje du ble tatt ut til spørsmål fordi du har et annet utseende enn det stereotypisk norske.

Det kan også være at blonde Berit fra Bergen ville blitt trukket ut for mer spørsmål.

Deres land, deres lover, med høflighet og tålmodighet går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan personlige spørsmål stilte dem deg??

jeg skal til new york i februar,  har hørt så mye rart rundt angående tollen at kjenner jeg nesten gruer meg, for jeg begynner  nesten å stamme når jeg blir nervøs...

har også hørt man stilles på 2 rader når vi går utav flyet å de som har vært i usa før slipper lettere inn til landet?? 

Anonymkode: 0c485...9dc

De som har amerikansk pass i en kø, andre i annen kø. Akkurat som de fleste andre land i verden.

I Immigration som passkontrollen deres heter, kan de spørre spørsmål om hva er hensikten med reisen, hvor skal dere bo, hvor lenge skal dere være, har dere jobb i hjemlandet. Hensikten er å etablere om dere er turister eller ulovlige innvandrere. Hvis dere har hjemreisedato, vet hvor dere skal bo, har jobb og forpliktelser hjemme, så glir dere greit igjennom. Alle må ta fingeravtrykk av alle 10 fingre og bilde av ansikt. 

Trump påstår han skal nekte muslimer innreise, det tror jeg ikke han klarer å få på plass noe system for. Likedan som det luftslottet av en mur mot Mexico (som Mexico skal betale for).

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit spørsmål fra ts. USA kan nekte innreise på bakgrunn av politisk støtte i feil retning, kriminelt rulleblad m.m.

Anonymkode: 18855...9e6

Har du kriminelt rulleblad, så må du søke om visum, da holder det ikke med ESTA. Og har du ikke visum, så får du ikke sette deg på flyet i Oslo engang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎12‎.‎2016 den 11.06, ViljaH skrev:

 

Trump påstår han skal nekte muslimer innreise, det tror jeg ikke han klarer å få på plass noe system for. Likedan som det luftslottet av en mur mot Mexico (som Mexico skal betale for).

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Han har aldri sagt muslimer!

Han har sagt islamister! Noen vet ikke forskjell på islam, islamister og muslimer.

Så går de ut og lyver og sier OMG, Trump hates muslims and will ban islam! Og norsk media lager 90% av utenriksnyhetene ved å kjøre amerikanske nyheter gjennom Google translate.

Islamister = wikipedia sier:

Islamisme er en politisk ideologi som har som mål at samfunnet skal styres i henhold til islam. Islamister ønsker at islam ikke bare skal være en religion som skal tros og praktiseres av muslimer, men også et politisk system og et lovverk (Sharia) som tilhengerne mener bør innføres. Tilhengere av islamisme vil styrke religionens stilling i samfunnet, de mener at staten bør styres etter islams hellige bok; Koranen. Menn og kvinner skal ha de rettighetene som Koranen foreskriver dem.

Islamismen har brodd både mot vestlig imperialisme og mot tradisjonalisme i muslimske stater.[1] Islamister kan arbeide for sitt mål med fredelige midler, men det finnes ekstreme retninger som bruker vold og terror.

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning viser at de fleste muslimer støtter islamister. Dette blir da i praksis det samme.

Anonymkode: 18855...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ops2 skrev:

Han har aldri sagt muslimer!

Han har sagt islamister! Noen vet ikke forskjell på islam, islamister og muslimer.

Så går de ut og lyver og sier OMG, Trump hates muslims and will ban islam! Og norsk media lager 90% av utenriksnyhetene ved å kjøre amerikanske nyheter gjennom Google translate.

Islamister = wikipedia sier:

Islamisme er en politisk ideologi som har som mål at samfunnet skal styres i henhold til islam. Islamister ønsker at islam ikke bare skal være en religion som skal tros og praktiseres av muslimer, men også et politisk system og et lovverk (Sharia) som tilhengerne mener bør innføres. Tilhengere av islamisme vil styrke religionens stilling i samfunnet, de mener at staten bør styres etter islams hellige bok; Koranen. Menn og kvinner skal ha de rettighetene som Koranen foreskriver dem.

Islamismen har brodd både mot vestlig imperialisme og mot tradisjonalisme i muslimske stater.[1] Islamister kan arbeide for sitt mål med fredelige midler, men det finnes ekstreme retninger som bruker vold og terror.

Aldri sagt muslimer?

https://www.donaldjtrump.com/press-releases/donald-j.-trump-statement-on-preventing-muslim-immigration

Dette var i 2015.

I 2016 er han ikke helt sikker på hva han mener (der også), om det er ekstra bakgrunnssjekk (vetting) eller mer:

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/09/15/donald-trump-just-completely-undercut-his-own-muslim-ban-alternative/

Her er det DU som fyller inn der du synes det passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2016 den 14.23, reiseglad skrev:

Har du kriminelt rulleblad, så må du søke om visum, da holder det ikke med ESTA. Og har du ikke visum, så får du ikke sette deg på flyet i Oslo engang.....

vi er 2 vennepar som reiser til San Fransisco til våren, vi alle søkte ESTA å fikk det godkjent, kjæresten til venninen min har sittet 1 måned i fengsel å han krysset av for rent rulleblad, det er jo 5 år siden dette skjedde, men etter å lest dette så ble jeg meget bekymret..er det slik at de sjekker alle passasjerene som kommer med flyet eller er det tilfeldig?  vet jeg kommer til å bli forbanna om han ødelegger alt nå:-(

Anonymkode: 0c485...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vi er 2 vennepar som reiser til San Fransisco til våren, vi alle søkte ESTA å fikk det godkjent, kjæresten til venninen min har sittet 1 måned i fengsel å han krysset av for rent rulleblad, det er jo 5 år siden dette skjedde, men etter å lest dette så ble jeg meget bekymret..er det slik at de sjekker alle passasjerene som kommer med flyet eller er det tilfeldig?  vet jeg kommer til å bli forbanna om han ødelegger alt nå:-(

Anonymkode: 0c485...9dc

Jeg ville ikke tatt sjansen selv. Han risikerer å bli nektet adgang, så måtte vente på flyplassen på første fly hjem. USA har tusener på tusener av folk som jobber med å hindre feil folk adgang. Og mest sannsynlig lett adgang til utenlandske strafferegister osv. Uten at jeg vet, som sagt, vil jeg bli forbauset om det ikke er noe autovask av ESTA mot databaser med strafferegistre så han flagges i Immigration. Han er nok ikke den første luringen som prøver seg på å svare feil bevisst. Om de vil gjøre noe fordi han bevisst løy for å skaffe seg adgang, vet jeg heller ikke. De kan jo det, når han er i deres varetekt. Men dette skjer nok rimelig ofte så google litt. Kanskje de ikke gidder styret.

Ja, de sjekker alle. Hvor grundig kommer an på mange faktorer, som norsk statsborger har man ikke den høyeste risikoprofilen.

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. Hvis han har sittet i fengsel for f.eks. fyllekjøring så tror jeg ikke de bryr seg.

Anonymkode: 18855...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på. Hvis han har sittet i fengsel for f.eks. fyllekjøring så tror jeg ikke de bryr seg.

Anonymkode: 18855...9e6

Jeg måtte ringe venninen min å spørre rundt dette(hun vet jeg ikke liker at han løy) , men det var for bedrageri... så da tenker jeg det blir mye værre med engang....  

Anonymkode: 0c485...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På Wednesday, December 07, 2016 den 8.41, ops2 skrev:

Han har aldri sagt muslimer!

Han har sagt islamister! Noen vet ikke forskjell på islam, islamister og muslimer.

Så går de ut og lyver og sier OMG, Trump hates muslims and will ban islam! Og norsk media lager 90% av utenriksnyhetene ved å kjøre amerikanske nyheter gjennom Google translate.

Islamister = wikipedia sier:

Islamisme er en politisk ideologi som har som mål at samfunnet skal styres i henhold til islam. Islamister ønsker at islam ikke bare skal være en religion som skal tros og praktiseres av muslimer, men også et politisk system og et lovverk (Sharia) som tilhengerne mener bør innføres. Tilhengere av islamisme vil styrke religionens stilling i samfunnet, de mener at staten bør styres etter islams hellige bok; Koranen. Menn og kvinner skal ha de rettighetene som Koranen foreskriver dem.

Islamismen har brodd både mot vestlig imperialisme og mot tradisjonalisme i muslimske stater.[1] Islamister kan arbeide for sitt mål med fredelige midler, men det finnes ekstreme retninger som bruker vold og terror.

Fortsatt enig med deg selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn det er nå skal det gå bra.. Hva som skjer rundt neste sving er det umulig å vite i disse dager.. 🙈🙈

Anonymkode: f6d79...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.12.2016 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Hvordan personlige spørsmål stilte dem deg??

jeg skal til new york i februar,  har hørt så mye rart rundt angående tollen at kjenner jeg nesten gruer meg, for jeg begynner  nesten å stamme når jeg blir nervøs...

har også hørt man stilles på 2 rader når vi går utav flyet å de som har vært i usa før slipper lettere inn til landet?? 

Anonymkode: 0c485...9dc

Jeg fikk ingen personlige spørsmål, måtte bare vise pass og ta fingeravtrykk, ikke skummelt i det hele tatt :)  Har man allerede vært i USA før går man bare rett til en maskin og registrerer seg (?) Har ikke vært i new york, men der jeg var gikk man bare i samme kø alle sammen og de som har vært der før går bare rett bort i maskinen. 

Anonymkode: 58543...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2016 den 18.38, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du i denne tråden når du ikke har fulgt med på hva den kommende presidenten har sagt? Han vil nekte muslimer innreise til usa. 

Muslimer = terrorister

Anonymkode: 61f8c...8f0

Du har ikke fulgt med selv. Han har nektet innreise for de som har statsborgerskap i 7 land, om du er muslim har ingenting å si, det er statsborgerskapet ditt som avgjør om du kommer inn. Du kommer inn om du har norsk statsborgerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evilposelos skrev:

Du har ikke fulgt med selv. Han har nektet innreise for de som har statsborgerskap i 7 land, om du er muslim har ingenting å si, det er statsborgerskapet ditt som avgjør om du kommer inn. Du kommer inn om du har norsk statsborgerskap.

Jepp, det betyr at kristne, jøder og mange andre religiøse fra disse landene får samme sperre.

Det er altså ikke muslimene denne gangen heller som får skylda for terroren i verden, slik enkelte påstår.

Anonymkode: 18855...9e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Evilposelos skrev:

Du har ikke fulgt med selv. Han har nektet innreise for de som har statsborgerskap i 7 land, om du er muslim har ingenting å si, det er statsborgerskapet ditt som avgjør om du kommer inn. Du kommer inn om du har norsk statsborgerskap.

Det er sant det du sier. Men har hørt grusomme historier om folk (spesielt muslimer) som blir tatt inn til flere timers avhør på flyplassen, og blir behandlet som udyr. Selv mange med familier.

Trist. Isteden for å bygge broer, bygger vi bare flere og flere murer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...