AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #21 Skrevet 14. november 2016 TS her. Å blande ut foret hans med eggeplomme eller kattemelk var som den reneste magi! Han raste ned i vekt da vi blandet det ut med vann, han gikk fra 3,8 kg (en fin vekt for han, han er litt liten av vekst) til 3,5 kg fra tirsdag/onsdag til fredag kveld. Eggeplomme/kattemelk annenhver dag har gjort at han har klart å holde vekten sin gjennom helgen uten at formengden ellers har økt så veldig mye. Jeg vurderer nå alt vi gir han etter kalorimengde og bare kattemat med vann er ca. 90 kalorier i døgnet. Med eggeplomme blir det ca. 145 kalorier. En katt på 3,8 kg trenger visstnok ca. 190 kalorier i døgnet for å opprettholde vekten sin, men jeg vet ikke hvilket aktivitetsnivå det gjelder for. Så det er klart at eggeplomme utgjør en enorm forskjell. Jeg er også veldig bevisst på hvilke kalorier jeg gir han. Korn og karbohydrater er for tiden fullstendig bannlyst. Han hverken spiser eller drikker på egenhånd per dags dato, men jeg holder pusten:) Og ja, jeg er crazy cat lady Anonymkode: 9824a...f76 1
Kontormus Skrevet 14. november 2016 #22 Skrevet 14. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Å blande ut foret hans med eggeplomme eller kattemelk var som den reneste magi! Han raste ned i vekt da vi blandet det ut med vann, han gikk fra 3,8 kg (en fin vekt for han, han er litt liten av vekst) til 3,5 kg fra tirsdag/onsdag til fredag kveld. Eggeplomme/kattemelk annenhver dag har gjort at han har klart å holde vekten sin gjennom helgen uten at formengden ellers har økt så veldig mye. Jeg vurderer nå alt vi gir han etter kalorimengde og bare kattemat med vann er ca. 90 kalorier i døgnet. Med eggeplomme blir det ca. 145 kalorier. En katt på 3,8 kg trenger visstnok ca. 190 kalorier i døgnet for å opprettholde vekten sin, men jeg vet ikke hvilket aktivitetsnivå det gjelder for. Så det er klart at eggeplomme utgjør en enorm forskjell. Jeg er også veldig bevisst på hvilke kalorier jeg gir han. Korn og karbohydrater er for tiden fullstendig bannlyst. Han hverken spiser eller drikker på egenhånd per dags dato, men jeg holder pusten:) Og ja, jeg er crazy cat lady Anonymkode: 9824a...f76 Bortsett fra at han ikke spiser på egen hånd, hvordan går det med han ellers?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #23 Skrevet 14. november 2016 Når min pus har vært syk og blitt tvangsfôret har hun vært sjeleglad når hun har blitt frisk igjen, malt og kosa konstant. Tror det er hennes måte å si takk på Anonymkode: 8cb4e...e79
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå