Gå til innhold

Fjerne oljetank -pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet omtrent hvor mye det koster å fjerne nedgravd oljetank?

Anonymkode: 907a9...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må legge jobben ut på anbud til noen som er kompetent til denne typen oppdrag. 

Er det gått olje ut i terrenget/grunnen rundt blir det er kjempedyr affære. 

Anonymkode: 769ee...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare la den bli liggende der?

Anonymkode: abd0c...37a

Fordi det blir forbudt om tre år. Alle nedgravde oljetanker skal fjernes før det går hull på dem og restoljen lekker ut i grunnen. De som lar oljetanker ligge, får saftige bøter. 

Anonymkode: 769ee...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det blir forbudt om tre år. Alle nedgravde oljetanker skal fjernes før det går hull på dem og restoljen lekker ut i grunnen. De som lar oljetanker ligge, får saftige bøter. 

Anonymkode: 769ee...a98

Ok. Vi boret etter jordvarme i fjor og fikk et firma til å fjerne oljetanken fordi vi skulle bygge på der. Vi fikk et pristilbud (med forbehold) på 12 000,- eks mvs for graving og bortkjøring. Skulle ikke fylle igjen og planere siden vi skulle bygge der senere den sommeren. Så fant de at den hadde hatt en flerårig lekkasje og da ble det plutselig veldig omfattende og prisen havnet på 130 000,- + mva. 

Vi har meldt krav til if men fikk avslag i første omgang. Har klaget og venter fortsatt på svar. 

Håpet du er heldigere enn oss. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet oljetanken for ikke lenge siden, tjente et par tusenlapper på, må bare gjøre det på rett måte😋

Men det er som nevnt over, ca12.000 om den skal tømmes, vaskes/avgasses, og fjernes. Har selv gått over til trepellets på samme kjele, det er det rimeligste alternariv med tanke på utgifter til reparasjoner om noe går føyka. Deler i et et væske/vann opplegg kan fort koste 30.000-40.000 i rep når noe ryker etter at garanti er gått ut.

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Ingenting som tyder på noen lekkasje, og den har vært tom i lang tid. Greit å vite omtrent hvor mye man må legge av.

Anonymkode: 907a9...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her http://oljefri.no/bolig/slik-fjerner-du-oljetanken/category3408.html

kan du fylle ut skjema, hukke av for "fjerne oljetank" og du får tilbud fra alle rundt deg som driver med sånn (og er registrert hos oljefri.no). Det har jeg gjort ivår, bor i Oslo, og alle tilbudene kom på 15-20 tusen. Har dog ikke fått gjort det ennå, fordi har ennå ikke valgt hva skal vi ha istedenfor oljefyr... :dry: Er litt vanskelig da man får motstridende svar avhengig av hvem man spør og hva de selv selger..   

Anonymkode: 7d5ee...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2016 den 13.33, tdm900 skrev:

Fjernet oljetanken for ikke lenge siden, tjente et par tusenlapper på, må bare gjøre det på rett måte😋

Men det er som nevnt over, ca12.000 om den skal tømmes, vaskes/avgasses, og fjernes. Har selv gått over til trepellets på samme kjele, det er det rimeligste alternariv med tanke på utgifter til reparasjoner om noe går føyka. Deler i et et væske/vann opplegg kan fort koste 30.000-40.000 i rep når noe ryker etter at garanti er gått ut.

trepellets er et alternatvi som krever veldig mye lagringsplass for selve trepellets, ikke sant? det er eneste alternativ jeg kan faktisk utelukke, for jeg kan ikke ofre flere kvadratmeter med rom og garasje for det... 

Forresten, Noen som vet om oljetank som ikke er gravd nede i hagen men sitter omtrent løs under terrassen? For det er nemlig det vi har.. :dry:

Anonymkode: 7d5ee...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2016 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Noen som vet omtrent hvor mye det koster å fjerne nedgravd oljetank?

 

som de fleste skrev, bare å ta kontakt med noen som kan. 

Du kan faktisk få et tilskudd for dette. Jeg lurer på om det henter Enova tilskudd.

Ta kontakt, fyll ut skjema, legg ved faktura (og evt. betaling), og du får utbetalt tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her http://oljefri.no/bolig/slik-fjerner-du-oljetanken/category3408.html

kan du fylle ut skjema, hukke av for "fjerne oljetank" og du får tilbud fra alle rundt deg som driver med sånn (og er registrert hos oljefri.no). Det har jeg gjort ivår, bor i Oslo, og alle tilbudene kom på 15-20 tusen. Har dog ikke fått gjort det ennå, fordi har ennå ikke valgt hva skal vi ha istedenfor oljefyr... :dry: Er litt vanskelig da man får motstridende svar avhengig av hvem man spør og hva de selv selger..   

Anonymkode: 7d5ee...355

Takk for hjelpen! Vi har byttet ut med ved, men må bare få fjernet tanken. Har ikke råd for øyeblikket, er derfor jeg har spurt her. Men dager jeg at vi bør spare opp rundt 20.000. Og at vi forsøker å søke Enova-tilskudd. Mener at vi ikke får dekket så lenge man ikke velger bestemte løsninger, men kan sjekke for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 907a9...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

trepellets er et alternatvi som krever veldig mye lagringsplass for selve trepellets, ikke sant? det er eneste alternativ jeg kan faktisk utelukke, for jeg kan ikke ofre flere kvadratmeter med rom og garasje for det... 

Forresten, Noen som vet om oljetank som ikke er gravd nede i hagen men sitter omtrent løs under terrassen? For det er nemlig det vi har.. :dry:

Anonymkode: 7d5ee...355

5 paller med trepellets opptar snaut 6kvm, og det er ikke all verden om ikke hele kjelleren er innredet :) Jeg angrer ikke på at jeg gikk den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...