Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er deprimerende, jeg har svær ballongmage som ikke går bort. Jeg tør nesten ikke vise meg enkelte steder, for det er så flaut å bli spurt om jeg er gravid. Jo tynnere jeg blir, jo rarere ser jeg ut, for magen blir ikke mindre. Hva er galt? Er det håp for bedring?Hva skal jeg gjøre? Noen som har opplevd dette? Jeg veier 50 kg, og ser ut som jeg er 6-7 mnd gravid på det værste (feks på kveldene)

Anonymkode: 81b26...735

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært hos legen?

Anonymkode: 24bfe...845

Skrevet

Etter at jeg slutta å spise brød så merka jeg bare etter en uke hvor mye mindre oppblåst jeg ble i magen. Verdt å prøve 

Anonymkode: cd30a...685

• Liker 3
Skrevet

Dropp gluten og laktose:) kan være ett forsøk.  Venninna mi har laktose allergi. Før hu fant det ut så var hu rimelig oppblåst om hu fikk i seg laktose.

drikk laktose fri melk. Pass på mat varene du får i deg. Er mye du forsatt kan spise som ikke innholdet laktose så verden går ikke under :)

litt verre med gluten men verdt og prøve ut begge deler :)

• Liker 1
Skrevet

Har du vært gravid før? Delte magemuskler?

Anonymkode: 25b91...9f9

• Liker 1
Skrevet

Er luft i magen.. spis mindre raske karbohydrater, kutt ned på gjærbakst - så skal du se det blir bedre :) 

Skrevet

Sjekk deg hos lege før du gjør drastiske kostholdsendringer. Det kan være skjult forstoppelse, stress, mange ting. Men et legebesøk er et lurt sted å starte. Det kommer jo helt an på hva det skyldes om det kan bli bedre eller ei, men er det intoleranser e.l. kan det såvisst bli bedre. Hvordan er pusten din? Mange som er særig obs på magen sin går og holder den inne hele dagen, noe som gjør at man ikke puster skikkelig og gjerne holder seg ubevisst når man egentlig må på toalettet, f.eks. Men alt dette blir jo bare teorier. Kontakt lege og håper du får gode svar der! Lykke til! :) 

Anonymkode: a14a9...ecd

• Liker 1
Skrevet

Har hatt det sånn i åresvis. Vet at noe tåler jeg ikke så godt og avogtil bare blir den sånn.. det viktigste for min mage er å få gå regelmessig på do og holde meg unna ting som jeg reagerer på . Hos meg er det bla sukker ,melkeprodukter og en god del brød/bakevarer og pasta .

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er deprimerende, jeg har svær ballongmage som ikke går bort. Jeg tør nesten ikke vise meg enkelte steder, for det er så flaut å bli spurt om jeg er gravid. Jo tynnere jeg blir, jo rarere ser jeg ut, for magen blir ikke mindre. Hva er galt? Er det håp for bedring?Hva skal jeg gjøre? Noen som har opplevd dette? Jeg veier 50 kg, og ser ut som jeg er 6-7 mnd gravid på det værste (feks på kveldene)

Anonymkode: 81b26...735

Har du lest om FODmap dietten? Finnes en egen app også.

Skrevet (endret)

Jeg har også hatt det sånn lenge, svisker hjalp! Har funnet ut at jeg ikke tåler brød så godt. Hvis jeg spiser mye brød, spesielt lyst brød - blir magen min enorm og steinhard, altså den både ser og kjennes gravid ut. Uten brød = flat mage.

Men, jeg er et vanedyr som elsker brød, så det å ikke tåle det falt ikke i god jord her. Jeg har funnet ut at om jeg spiser 5-6 svisker 3 ganger for dagen en dag jeg spiser mye brød - går det bra. Da får jeg lufta ut og magen holder seg liten :) 

Er det noe du ikke tåler T.S? Som flere sier ville jeg uansett gått til legen før jeg startet noe diett eller kostholdsendringer. Og p.s. du kan være forstoppet selv om du har avføring! Det er komplisert, men legen min fortalte at det er helt normalt. 

Så start med en legetime. Hvis det ikke avslører noe galt kan du prøve med svisker o.l. frem til du finner ut om du er sensitiv for noen matvarer :) 

Endret av boblevann
Skrevet

Går du på eller har gått på medisiner? Jeg hadde frisk og fin mage til jeg ble rundt 20, da begynte jeg å bli følsom for mange typer mat og det har aldri gått bort. Lever på et ganske sært kosthold som resultat, og det hjelper men er fortsatt alltid litt oppblåst

Anonymkode: 4b9ad...966

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...